Ženeva 2019: e-Boxer je novým hybridním pohonem Subaru
Nový hybridní pohon japonské značky pojmenovaný e-Boxer bude v Evropě dostupný v modelech Forester, respektive XV. Co si ale máme pod pojmem e-Boxer představit?
Technologie e-Boxer je prvním elektrifikovaným pohonem vozů Subaru. Jeho základem je známý ležatý čtyřválec s protiběžnými písty a přímým vstřikováním benzínu o objemu dva litry, který doplňuje elektromotor. Jeho místo se našlo v převodovce Lineartronic, tudíž se vlastně nachází mezi skříní a spalovacím motorem. Výkon spalovacího motoru je 110 kW. K němu se přidává elektromotor nabízející 12,3 kW. Systémový výkon ale Subaru neudává, přičemž jak známo, oba výkony nelze prostým způsobem sčítat. e-Boxer pracuje s akumulátorem typu lithium-ion s napětím 118 voltů. Subaru dále udává kombinovanou spotřebu paliva 7,2 litru na 100 km, která odpovídá emisím oxidu uhličitého 165 g/km. Jedná se o hodnoty změřené metodikou WLTP, ovšem přepočítané na starší normu NEDC.
Smyslem e-Boxeru je zlepšit ekonomiku provozu, a to zejména ve městě. Druhou výhodou je zlepšení odezvy na přidání plynu v nízkých otáčkách. S využitím globální platformy značky Subaru, nabízí i e-Boxer stálý pohon všech kol Symetrical AWD jako jiné verze modelů Forester a XV. Na evropském trhu se vozy XV a Forester s pohonem e-Boxer objeví v průběhu roku 2019.