Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva 2019: e-Boxer je novým hybridním pohonem Subaru

Tomáš Dusil Tomáš Dusil 7. 3. 2019
17
6
Zobrazit náhledy (17)
Subaru Forester Subaru Forester Subaru Forester Subaru Forester Subaru Forester Subaru Forester Subaru Forester Subaru Forester Subaru Forester Subaru Forester Subaru XV Subaru XV
Vozy Subaru budou i v Evropě sázet na hybridní pohon. Říkají mu e-Boxer a evropskou premiéru si odbývá v těchto dnech na autosalonu v Ženevě.

Nový hybridní pohon japonské značky pojmenovaný e-Boxer bude v Evropě dostupný v modelech Forester, respektive XV. Co si ale máme pod pojmem e-Boxer představit?

Technologie e-Boxer je prvním elektrifikovaným pohonem vozů Subaru. Jeho základem je známý ležatý čtyřválec s protiběžnými písty a přímým vstřikováním benzínu o objemu dva litry, který doplňuje elektromotor. Jeho místo se našlo v převodovce Lineartronic, tudíž se vlastně nachází mezi skříní a spalovacím motorem. Výkon spalovacího motoru je 110 kW. K němu se přidává elektromotor nabízející 12,3 kW. Systémový výkon ale Subaru neudává, přičemž jak známo, oba výkony nelze prostým způsobem sčítat. e-Boxer pracuje s akumulátorem typu lithium-ion s napětím 118 voltů. Subaru dále udává kombinovanou spotřebu paliva 7,2 litru na 100 km, která odpovídá emisím oxidu uhličitého 165 g/km. Jedná se o hodnoty změřené metodikou WLTP, ovšem přepočítané na starší normu NEDC.

Smyslem e-Boxeru je zlepšit ekonomiku provozu, a to zejména ve městě. Druhou výhodou je zlepšení odezvy na přidání plynu v nízkých otáčkách. S využitím globální platformy značky Subaru, nabízí i e-Boxer stálý pohon všech kol Symetrical AWD jako jiné verze modelů Forester a XV. Na evropském trhu se vozy XV a Forester s pohonem e-Boxer objeví v průběhu roku 2019.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Shr3k
Technologie e-Boxer je prvním elektrifikovaným pohonem vozů
Shr3k
| 7. 3. 2019
Technologie e-Boxer je prvním elektrifikovaným pohonem vozů Subaru. Vážně, a Crosstrek Hybrid v roce 2014 měl co?
Akumulátor s kapacitou 118kWh?
starý_kluk
| 7. 3. 2019
Tak to jo. Vlastně je tam i na prvním obr. vidět.

Ale aku - ať je jaký chce - zabírá pořádnou porci zavazadelníku! Ale vyvažuje subarovský motor :-). Ale k tomu měl být spíš za zadní nápravou, a ne nad ní :-) - vždyť to kazí pověstné subarovské těžiště :-). Ale symetrie zůstala :-).
Avatar - Ham.
Akumulátor s kapacitou 118kWh?
Ham.
| 7. 3. 2019
Přepokládám, že generátor a motor je jeden a ten samý stroj, tedy jeho místo je v lineartronicu jak popsáno v textu.
Akumulátor s kapacitou 118kWh?
starý_kluk
| 7. 3. 2019
To je určitě překlep. Co by aku. vážil a co zabral místa. Vždyť to je na obr. vidět, jak velký je (vzadu). A výkon elmotu je tak malý.
Takový aku by byl dneska velký i pro čistý elmobil.

Ale kde je generátor?
Akumulátor s kapacitou 118kWh?
kalousek
| 7. 3. 2019
To je už na první pohled nesmysl, nechápu jak mohl autor článku takový blud pustit
A taky by mě zajímalo proč tak kategoricky vylučuje sčítání výkonů obou motorů