Nová generace Toyoty Yaris je pouze převlečenou stávající Mazdou 2!
Jak se zdá spolupráce Mazdy a Toyoty bude mít do budoucna hlubší kořeny. V New Yorku právě představená 4. generace Toyoty Yaris se jako vejce vejci podobá nám dobře známé Mazdě 2.
Současná třetí generace Toyoty Yaris se vyrábí od roku 2011. Vůbec poprvé se tato modelová řada dočkala také hybridního pohonu. Automobilovým nadšencům ale bude navždy známá spíše její ostrá verze GRMN.
Nyní ale Toyota v zámoří představila novou generaci Yarisu coby modelový rok 2020. Pohled na první snímky, které obletěly svět, ale přináší nám Evropanům malý šok. Pokud byste na karoserii vyměnili logo Toyoty za znak Mazdy, bude před vámi stát stávající Mazda 2 nebo také na některých trzích prodávaná jako Demio. Stávající Mazda 2, která je v pořadí třetí generací modelu se vyrábí od roku 2014, přičemž v USA se nenabízí.
Čím tedy chce Toyota s novým Yarisem zaujmout motoristickou veřejnost? Třeba výrazně tvarovanou přední částí, která se od Mazdy 2 docela liší, takže pohled zepředu je možná jediný, který dárce orgánů pro nový Yaris nepřipomíná. Nový Yaris také nabídne třeba plně diodové přední svítilny. Chybět nemá ani couvací kamera či 16palcová kola z lehké slitiny.
Kompletní technická data Toyota dosud nezveřejnila. Víme jen, že novinka je dlouhá 4105 mm (Mazda 2 měří na délku 4060 mm). Rozvor náprav se v porovnání se třetí generací Yarisu prodloužil o 61 mm, tedy na 2571 mm. Pro srovnání, Mazda 2 udává 2570 mm. Uvedený rozdíl je spíše než technikou dílem přepočtu z palců na milimetry při nezbytném matematickém zaokrouhlení.
Pokud se zvnějšku liší alespoň přední části obou aut, v kabině je jediným rozdílem tak nanejvýš jiné logo na tříramenném volantu. Tedy soudě z prvních dostupných snímků. Dle Toyoty nebude ani tady chybět bohatá výbava zahrnující 7palcový monitor infotainmentu či kožená sedadla u verze XLE.
Uvedené údaje se ale vztahují na americkou verzi, kde byl nový vůz představen. Jak to bude, až dorazí do Evropy je otázkou.