Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Yaris 1.5 Hybrid Selection – Komu se (ne)vyplatí hybrid?

Tomáš Dusil Tomáš Dusil 26. 6. 2017 • 11:41
36
133
Zobrazit náhledy (36)
Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris Toyota Yaris
Letos na jaře prodělala Toyota Yaris modernizaci, která mimo jiné přinesla nový motor 1.5. Co zůstává, je v této třídě ojedinělá nabídka hybridní verze. V čem vyniká a naopak ztrácí?


Úvod


S hybridními vozidly se dnes běžně setkáváme v kategoriích od kompaktní třídy výše. V segmentu B se však tato technologie zatím příliš neujala. Vlastně ji u nás dosud nabízeli pouze dva výrobci. Kromě Toyoty a jejího Yarisu Hybrid to byla ještě Honda se svým Jazzem. Druhá jmenovaná značka však v tuto chvíli hybridní verzi na našem trhu nenabízí. Z toho vyplývá jediné - pokud chce našinec hybrid a současně auto segmentu B, nemá jinou možnost, než zvolit testovanou malou toyotu.

Ve snaze oživit zájem zákazníků o yaris, provedla Toyota na svém druhém nejmenším modelu designové retuše, přičemž výsledek představila na letošním autosalonu v Ženevě. Co se tedy změnilo? Zejména přední a zadní část, kterým odlišný vzhled dodávají zejména jinak tvarované svítilny. Ty přední odkazují na stylistický trend Keen Look, přičemž je výrobce nabízí hned ve třech verzích. Základní mají tvarovanou odrazovou plochu, kterou u vyšší verze nahradil projektor. Hybridní varianta Yarisu je ale bez ohledu na výbavu vybavena vždy projektorovým typem. Úroveň osvětlení vozovky je však i v případě vyspělejších světlometů nanejvýš průměrná. K tomu se navíc v nejvyšších výbavách vozu, konkrétně v testované Selection a Style, přidává ještě LED denní svícení. S různými světlomety se pojí vždy určité výbavy a verze vozu, takže není možné si třeba u levnější varianty auta připlatit za vyspělejší svítilny.

Stojí to peníze

Jak píšeme v úvodu, z pohledu techniky je hlavní novinkou modernizovaného yarisu nový motor 1.5 VVT-iE. Pokud kupující vozu odmítá základní litrový tříválec, pak bude jistě řešit, zda koupit právě novou patnáctistovku, nebo si připlatit za testovaný hybrid. Kolik ale činí cenový rozdíl? Pokud zůstaneme u testované výbavy Selection, tak ve spojení s novým čtyřválcem 1.5 VVT-iE počítejte s částkou 368.900 korun ve verzi s manuální šestistupňovou převodovkou. Motor je ale možno kombinovat také s automatizovaným manuálem Multidrive-S, což vyjde na 398.900 korun. Testovaný hybrid Selection ale stojí 434.900 korun, což je o 66.000 korun více, než kolik zaplatíte za patnáctistovku s manuálem, respektive o 36.000 korun více v porovnání s motorem 1.5 VVT-iE a robotizovanou převodovkou.

Hlavní předností hybridu by měla být samozřejmě příznivá spotřeba paliva. Výrobce uvádí kombinovanou hodnotu 3,3 litru, zatímco v případě 1.5 VVT-iE je to 5,0 l s manuálem, respektive 4,8 l s Multidrive-S.

toyota hybrid testy malevozy toyota hybrid testy malevozy