Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Škoda Fabia už se vyrábí. Start produkce si vyžádal rozsáhlé investice

Ondřej Mára
Diskuze (55)

V hlavním závodě v Mladé Boleslavi dnes byla zahájena sériová výroba čtvrté generace modelu Škoda Fabia.

Nová generace modelu Fabia se vyrábí na stejné výrobní lince, jako modelové řady Scala a Kamiq. Ještě před náběhem výroby však bylo nutné celou linku modernizovat, společně se svařovnou a lisovnou, což si vyžádalo investici 110 milionů euro. Řadu komplexních a fyzicky namáhavých operací ale nově přebírají roboti, kteří tak umožňují vysokou automatizaci výroby.

Zahájení výroby je vždy velmi výjimečným okamžikem, na který se pečlivě připravujeme. Dnes slavíme oficiální zahájení výroby nového modelu Škoda Fabia. Do rozsáhlé modernizace a další automatizace výrobních procesů jsme investovali celkem 110 milionů euro. Nyní se to vyplácí - je skvělé vidět, jak každé ozubené kolečko zapadá do sebe a vše hladce funguje. Rád bych poděkoval celému týmu za vynikající společný výkon a jsem rád, že můžeme svou prací významně přispět k úspěchu modelu Škoda Fabia,“ uvedl Michael Oeljeklaus, člen představenstva Škoda Auto za oblast výroby a logistiky.

Připomeňme, že první generace modelu Škoda Fabia byla představena v roce 1999 a s více než 1,7 milionem prodaných vozů se stala jedním z nejúspěšnějších modelů v segmentu. Druhá generace byla představena v roce 2007 a třetí generace následovala v roce 2014. Celosvětově si pak model Škoda Fabia připsal po celém světě 4,5 milionu prodaných vozů.

Čtvrtá generace modelu Fabia poprvé stojí na základech koncernové platformy MQB-A0, která umožnila výrazné rozšíření bezpečnostní i komfortní výbavy. Celková délka 4.108 mm poprvé pokořila hranici čtyř metrů a v kombinaci s celkovou šířkou 1.780 mm slibuje nová Fabia ještě více prostoru v interiéru. Ostatně objem zavazadelníku se zvýšil o 50 litrů na výsledných 380 litrů.

Video se připravuje ...

Pod kapotou může být jeden z pěti benzínových motorů současné generace EVO, které v sobě snoubí nízké emise, vysokou efektivitu a dynamiku. Motory lze kombinovat s manuálními i automatickými sedmistupňovými DSG převodovkami, výkon však vždy putuje pouze na přední kola.

Fabia se také chlubí na svůj segment rekordně nízkým koeficientem odporu vzduchu cx 0,28, který v kombinaci s volitelnou palivovou nádrží o objemu až 50 litrů umožňuje dojezd více než 900 km dle WLTP. K tomu navíc nová Fabia nabízí i celou řadu moderních asistenčních systémů, které si půjčila od vozů vyšších tříd.

Ondřej Mára
Diskuze (55)

Doporučujeme

14. 7. 2021 08:16
Re: Nevíte někdo, co znamená nádrž až 50l?
Twisted on jen šíří bludy.Chudáci co si koupí nové Sandero,clio a další auta s led světly už v nejnižší výbavě budou podle něj za 5let pomalu měnit celé auto
Avatar - Emel
13. 7. 2021 18:38
Re: Nevíte někdo, co znamená nádrž až 50l?
Auta s nějakou formou LED světel možná 20 let, ale masivní nástup LED místo xenonů jo... cca. těch 5-6-7 let.
Životnost 5 let mi přijde nesmysl, já viděl někde odhad 15... ale samozřejmě s tím, že je to spíš o hodinách svícení (a chlazení) než o věku. A pak... Fabia nebude mít nějaký nájezd, v noci už vůbec ne... takže bych se toho opět nebál.

Kolize jasně... ale tam právě ten rozdíl v ceně není až tak řádový (LED bez řídící jednotky vs. halogenový světlomet).
13. 7. 2021 17:28
Re: Nevíte někdo, co znamená nádrž až 50l?
Ty led světla jsou v základu a nádrž za 1000kč.Asi je pro některé tady těžké spustit Škoda konfigurátor.Svetla led líp většinou i svítí tak na srnku běžící z pole je o 1sec více času než s heligony
13. 7. 2021 17:15
Re: Combi
A právě proto má Scala tu "výsadu", že 1.5 TSI nabízí i s manuálem. Pokud bych se já rozodoval mezi novou Fabií a Scalou, přesně z tohoto důvodu bych dal přednost té druhé. :-)
13. 7. 2021 16:42
Re: OT: ještě k faceliftu Kodiaqu
Já ty údaje proto chci ověřit!

Jen mě zaráží, že jsi taky četl o té změně převodovky a na auto.cz o tom nebylo nic! Přitom jeden celý článek o faceliftu Kodiaqu se věnuje třeba aerodynamickým krytům kol…