Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Škoda Favorit v roce 2020? Tahle zatím najezdila jen 2.294 km. A je na prodej

Jan Zajíc
Diskuze (3)

Favorit zatím asi nepatří mezi vyloženě sběratelské škodovky, ale fanoušků má určitě spoustu. A navíc má významné místo v historii české automobilky.

O roli favorita v příběhu značky Škoda určitě není potřeba diskutovat. Tenhle revoluční model dal po dlouhých desetiletích sbohem tradiční škodovácké koncepci s motorem vzadu a pohonem zadních kol.

Místo toho nabídl moderní uspořádání s pohonnou jednotkou pod přední kapotou a hnanou přední nápravou. Navíc šlo o automobil, který české automobilce pomohl překonat hranici mezi socialismem a kapitalismem.

Mnoho lidí také na "fáčko" jistě vzpomíná s nostalgií, protože patřilo k jejich dětství, mládí či dospívání. A možná jste se i vy v něm učili řídit.

Jestli vám teď favorit v životě najednou chybí, dobrou zprávou je, že pořád existuje spousta exemplářů na prodej. Občas se najdou dokonce i kousky, které jsou po technické stránce prakticky nové.

Říct se to dá i o tomto "fáčku" v modré metalíze z roku 1993. Prodejce, celkově druhý majitel, totiž uvádí, že auto strávilo více než 25 let v garáži a za svůj dosavadní život najezdilo jen 2.294 kilometrů.

Hatchback by měl být v původním stavu a jsou k němu i originální registrační značky. Pod kapotou je známá jedna-trojka o výkonu 43 kW.

A cena? Zachovalý favorit je k mání za 249 tisíc korun.

Jan Zajíc
Diskuze (3)

Doporučujeme

30. 1. 2020 17:22
Není nad orginál, že
No, že by v době prodeje byl Favorit k dostání s modrou metalízou? Co si pamatuju tak zelinkavá a žlutá ... no možná že mě pamět neslouží. Orginál tak orginál.
Avatar - žlababa
30. 1. 2020 09:21
Motor
který se 25 let netočil fakt nechceš....
30. 1. 2020 08:53
bomba
Sednou dat plnej a obtocit to okolo stromu.