Nová Škoda Favorit v roce 2020? Tahle zatím najezdila jen 2.294 km. A je na prodej
Favorit zatím asi nepatří mezi vyloženě sběratelské škodovky, ale fanoušků má určitě spoustu. A navíc má významné místo v historii české automobilky.
O roli favorita v příběhu značky Škoda určitě není potřeba diskutovat. Tenhle revoluční model dal po dlouhých desetiletích sbohem tradiční škodovácké koncepci s motorem vzadu a pohonem zadních kol.
Místo toho nabídl moderní uspořádání s pohonnou jednotkou pod přední kapotou a hnanou přední nápravou. Navíc šlo o automobil, který české automobilce pomohl překonat hranici mezi socialismem a kapitalismem.
Mnoho lidí také na "fáčko" jistě vzpomíná s nostalgií, protože patřilo k jejich dětství, mládí či dospívání. A možná jste se i vy v něm učili řídit.
Jestli vám teď favorit v životě najednou chybí, dobrou zprávou je, že pořád existuje spousta exemplářů na prodej. Občas se najdou dokonce i kousky, které jsou po technické stránce prakticky nové.
Říct se to dá i o tomto "fáčku" v modré metalíze z roku 1993. Prodejce, celkově druhý majitel, totiž uvádí, že auto strávilo více než 25 let v garáži a za svůj dosavadní život najezdilo jen 2.294 kilometrů.
Hatchback by měl být v původním stavu a jsou k němu i originální registrační značky. Pod kapotou je známá jedna-trojka o výkonu 43 kW.
A cena? Zachovalý favorit je k mání za 249 tisíc korun.