Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Speciální edice Škody Favorit jsou drahé. Za tento Sport Line chce majitel 200 tisíc

Škoda Favorit Sportline
Škoda Favorit Sportline
Škoda Favorit Sportline
Škoda Favorit Sportline
8 Fotogalerie
Diskuze (20)

Jestli žijete v přesvědčení, že koupě Škody Favorit představuje výdaj maximálně několika desítek tisíc korun, pak vás možná překvapí, že v inzerci najdete kusy i za částky překračující 100 tisíc.

Ceněné jsou hlavně vozy v původním stavu a s minimálním nájezdem a především různé speciální edice či akční verze, kterých automobilka Škoda nabízela několik.

Rekordmanem je aktuálně zřejmě Favorit Sport Line, který jeho majitel prodává za 200 tisíc korun. Sport Line měl speciální paprsková kola, přední ostřikovače, mlhovky s mřížkou, tónovaná skla, střešní okno, centrál, kárované sportovní sedačky, otáčkoměr, středovou konzolu a rádio s modrým bodíkem ve znaku. Charakteristickým prvkem byla také červená barva. A nechyběly polepy.

V roce 1992 stál vůz 189 tisíc korun, zatímco výchozí 135 LS jen 156.300. Pro Československo bylo určeno 2,5 tisíce kusů z celkových 3.001.

Kus na prodej za 200 tisíc korun je z roku 1990, od té doby najezdil jen 26 tisíc kilometrů a podle majitele byl vždy garážován, v zimě nejezdil a je prý v původním stavu.

Tento Favorit Sport Line ale není jediným poněkud drahým fáčkem v tuzemské inzerci, našli jsme třeba Black Line z roku 1993 za 149.990 Kč. Exemplář v charakteristické barvě, které automobilka říkala „magická ebenová“ najezdil skoro 145 tisíc kilometrů, je prý ale po generálním servisu a v "Top stavu". Ve své době se cenové rozpětí pohybovalo mezi 210 až 293 tisíci korunami.

Speciální edice se však týkaly také kombíků Forman. Narazili jsme například na Škodu Forman Marathon z roku 1992 po částečné renovaci, jež je k mání za 125.000 Kč. Marathon vznikl na počest pětadvacáté letní olympiády v Barceloně 1992, Škoda byla jedním z oficiálních sponzorů našeho, tehdy ještě společného federálního týmu. Cena 225 tisíc tehdy představovala čtyři průměrné roční platy, ve Vrchlabí se zrodilo přesně pět tisíc aut.

Zajímavý je také Forman Solitaire, který můžeme považovat za nejlépe vybavený model celé řady, který se u nás prodával. Formany pro náročné přišly na 299.556 korun, což bylo opravdu hodně peněz. Celkem se jich vyrobilo bezmála 4.600, k tomu je třeba připočíst ještě takřka patnáct stovek Favoritů. Solitaire prozrazovala tmavá červenofialová metalíza, která jinak nebyla k mání ani za příplatek. 

V Chrudimi je jeden kousek na prodej za 120 tisíc korun, vůz je z roku 1994, najezdil necelých 81 tisíc kilometrů a podle prodejce je v originálním stavu.

Vstoupit do diskuze (20)