Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Škoda Octavia přijíždí ve verzi G-Tec, na CNG ujede až 500 km

Ondřej Mára Ondřej Mára 26. 6. 2020 • 02:30
32
106
Zobrazit náhledy (32)
Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia

Octavia G-Tec přijíždí s alternativním pohonem, který by měl být šetrný k peněžence i životnímu prostředí.

Mladoboleslavská automobilka rozšířila nabídku pohonných jednotek pro nový model Octavia o čtyřválcový zážehový motor 1.5 TSI o výkonu 96 kW (130 k), který nabízí pohon na zemní plyn (CNG).

Při provozu na CNG přitom motor produkuje zhruba o 25 % nižší emise CO2, než běžný spalovací motor. Výrazně také klesají produkce oxidů dusíku (NOx) a nedochází k žádnému vypouštění sazí. Pohonné jednotka ovšem není pouze ekologická, ale také úsporná.

Motor s proměnným časováním sacích ventilů pracuje v tzv. Millerově cyklu, díky čemuž se automobilce podařilo dosáhnout vysoké hospodárnosti. Spotřeba CNG by se měla pohybovat v rozmezí 3,4 až 3,6 kg CNG/100 km při provozu na zemní plyn a okolo 4,6 l/100 km v benzínovém režimu.

Zásoby plynu jsou uloženy ve speciálních zásobnících s kapacitou 17,33 kilogramu, uložených pod podlahou zavazadelníku. S touto zásobou zvládne Octavia urazit čistě na plyn vzdálenost až 500 kilometrů. Kromě toho je vůz osazen i benzínovou nádrží o objemu 9 litrů, která prodlouží dojezd o dalších cca 190 kilometrů.

Celkový dojezd by se tak měl pohybovat až okolo 700 kilometrů. Jak ovšem automobilka dodává, prozatím se jedná pouze o předběžné údaje, které se ještě mohou změnit.

Vůz přepíná mezi spalováním benzínu a plynu zcela automaticky a bez zásahu řidiče. Obvykle k tomu ale dochází při prvním nastartování po doplnění zemního plynu, pokud venkovní teplota klesne pod -10 °C nebo pokud jsou zásoby CNG natolik vyčerpány, že tlak v nádržích klesne pod 11 barů.

Octavii G-TEC poznáte na první pohled pouze podle plaketky G-TEC na zádi. V interiéru pak nejdeme specifický vzhled Virtuálního Kokpitu a samozřejmě lehce zmenšený zavazadelník. Jeho standardní objem činí 455 litrů u verze liftback a 495 litrů u verze kombi.

K ekologičnosti model navíc automobilka navíc uvádí, že současné snížení emisí o 25 % nemusí být konečné. „Když se do spalované směsi přimíchá 20 % bioplynu, což je momentálně poměrně běžnou praxí například v Německu, sníží se emise CO2 dokonce o 35 až 40 %. Pokud se podíl bioplynu, který se vytváří z rostlinných zbytků a biologického odpadu, ve spalované směsi ještě zvýší, je možné dosáhnout až 90% snížení emisí CO2,“ uvádí tisková zpráva.

Zcela vyloučená by přitom nemusela být ani uhlíková neutralita modelů na CNG. „Úplné uhlíkové neutrality by bylo možné dosáhnout spalováním syntetického metanu, k jehož výrobě by byla použita pouze energie získaná z obnovitelných zdrojů. Tento výrobní postup se však zatím nachází ve fázi vývoje.

Související články

Témata
Avatar - Hammunasakra
29. 6. 2020 10:57
Re: nechápu
Jak tady TEBE tlačí? :-)

Já si kupuji co chci a stejně jako ty sem měl naftu i benzín. ROZDÍL je že já rád zkusím i vodík elektřinu. Nečet si že i příští MB S bude mít 12ti válec? Žádnej supersport normální auto

Taky mám už 3. typ televize a příští bude 4.

Zajímavý jak lidem jako ty SOUČASNĚ strašně vadí nějaká podpora EV který se viz letošní Tesla Battery Day kdy asi bude ohlášenej průlom 100 dolarů za kWh kdy auto se spalovacím motorem ztrácí svou poslední výhodu = tady rovnou snad dokonce 80 USD za kWh. Tak fakt ČERNEJ HUMOR že mírňoučká podpora tohohle co na 99,99% bude ekonomicky průchozí a levnější provoz a servis a výroba prostě VŠECHNO a už dnes není problém ani DOJEZD kolem komína jak tomu TY říkáš http://www.hybrid.cz/…ch-do-chorvatska je
Tak SOUČASNĚ vám nevadí (fakt) multi-miliardama dotovaná nafta kterou dieslovej osobák potřebuje CELOŽIVOTNĚ = a u CNG je to eště daleko horší. TO se ti LÍBÍ = elektrickej opak naopak NE :*)

Je to prostě viz já 27.6. 9:56 JEN o znalostech neznalostech chápání celku = jen se holt neshodujem kdo je v který skupině :-) No a taky a taky viz já 27.6. 10:51

Jo hele a na to prosim tě fakt odpověz KDE je teda ten zlom dotace NEdotace nafty? Německo už si napsal že JO. Česko NE = co to Slovensko a jeho něco přes 4 koruny na litr nafty?

EDIT tobě se taky nelíbil tank na růžovo, co JAKO osvobodil prahu den POTOM co v Evropě 8. května skončila válka bezpodmínečnou kapitulací německých ozbrojených sil https://www.autoforum.cz/…za-skodolibosti/ :D

Furt všechno je JEN ty odkazy výš PROTO máme neshodu = zajímavý že i na tom KDO jde KDE :-O :-!
Ty už si kdysi dáávno napsal že si v tý menšinový ca 20% skupině a dokonce že neznáš nikoho z tý ca 80% většiny no a já znám lidi z obou skupin :-)
Avatar - Hammunasakra
29. 6. 2020 08:31
Re: Zajímavé, když je tedy CNG tak skvělou cestou,...
Nojo ty SIS po roce vysvětlování VYMYSLEL že dotace 5 korun 2 koruny = jedno je dotace a druhý ne = jako fakt se chceš vysmívat znalostem ostatních? ;-)
Po tom roce vysvětlování SI taky VYMYSLEL že když u nás přestaneme dotovat naftu = dieslový osobní auta budou normálně fungovat = fakt se chceš vysmívat znalostem ostatních? :-!
A co všechno si vymyslel od chvíle kdy sme se dali do řeči protože SIS VYMYSLEL že tohle https://zpravy.aktualne.cz/…0e60cc47ab5f122/ podporuje USA = to radši nerozebírat = fakt se chceš vysmívat znalostem ostatních? :*)
Taky SI VYMYSLEL jak to funguje v Japonsku a jací jsou japonci. NE podle toho že bys tam byl nebo viz i tahle padiskuze něco věděl = ale podle názoru ne moc spokojený dělníka z práce v japonský automobilce na 2. konci světa = fakt se chceš vysmívat znalostem ostatních?
A fakt to musíš prokládat stovkama volů, vemen, póvlů, idiotů, vymletejch palic = když to všechno a stovka dalších může mít JEDNO centrální vysvětlení? Že se furt dokola plete a věcem nerozumí a nechápe jen JEDNA vymletá palice abych to řek po tvým? :-O
Nápověda = ta samá palice co se i po 60ti letech obrovskejch investic a obřího snažení tisíců lidí s vysokou kvalifikací znalostma a schopnostma = furt včetně týhle diskuze odmítá problematiku emisí aut? :-)

Jo japonskej přístup ke všemu VČETNĚ AUT je velmi ovlivněn něčim co koukám nechápeš ani s nápovědou :-!
Nebo HŮŘ = chápeš a celýmu jejich pojetí se VYSMÍVÁŠ a URÁŽÍŠ = což teda fakt děláš, jen nevím jestli si věděl = že se vlastně vysmíváš šintoistickému přístupu k věcem ;-)

Jak je to s Japonskem a CNG viz já včera 7:28 a :52 (lepší emise za nutný vyšší dotace = prostě to NENÍ ŘEŠENÍ = to je řešení PAPÍROVÝ to dělá třeba VW = ale to je ten šintoistický přístup a chápání, bez urážení PŘESNÝ OPAK TVÉHO MYŠLENÍ a CHÁPÁNÍ VĚCÍ a bohužel viz v odkazech i REALITY VĚCÍ jak co děláš = od zaslepení ERG po třeba to nastartovaný auto ať se rozehřívá. To je FAKT o tom šintoismu = otázka PROČ se tomu vysmíváš. Stejně jako čistě ekonomickým vysvětlením = osobní auta na naftu a CNG bez masivní trvalé celoživotní dotace provozu = neexistují. Pro CNG to platí ještě víc než naftu = kde už rok píšeš totální naprostý kraviny + samozřejmě kombinovaný se stovkama urážek a vysmívání (sice SÁM SOBĚ ale tos nevěděl :*) :D

Ca to samý co pro naftu platí pro CNG tedy LNG https://autobible.euro.cz/…dni-vozy-na-lng/

A měl bys konečně najít koule a místo nekončícího urážení že svět URČITĚ MUSÍ bejt jak sis usmyslel ty a všichni kdo chápou jinak sou.. a odpovědět na viz já 8:01

EDIT = nevím proč jako příznivec starejch časů nadáváš na současnost = vládne nám ex-komunista estébák podporovanej neex-komunistou estébákem https://nazory.aktualne.cz/…d74ac1f6b220ee8/
29. 6. 2020 08:15
Re: Zajímavé, když je tedy CNG tak skvělou cestou,...
Hlavně do debaty o CNG Otávce zatáhnout japonský náboženství a používat to zcela vážně jako argument to už chce hodně vymletou palici :D Kdybych tady podporoval parostroj nebo auto na mazut, tak chápu, že proti mě může někdo protestovat, že to je hnus palivo, ale čistý CNG, který nemá problém ani se sazema ani s NOx to je už hodně velká posedlost.
Avatar - Hammunasakra
28. 6. 2020 09:01
Re: Zajímavé, když je tedy CNG tak skvělou cestou,...
Bohužel to ANO SEBERUSIDAMSI znamená nejen podporu svý kapsy https://www.peak.cz/…t-miliard/14345/ zleva zprava ale i to zpomalování vodíkové a EV infrastruktury = viz to předposlední místo v EU až do úrovně (mnohaletého) ZAOSTÁváNÍ

To je tak když sám sebe kontroluje https://www.seznamzpravy.cz/…hno-stece-110720 majitel dneska už všeho od výroby spodního prádla po pečivo a všechno na něj https://archiv.ihned.cz/…a-je-stale-proti proč by posílal peníze ostatním menším lepším kvalitnějším = když je může poslat SOBĚ (pardon jak vysvětluje ne sobě ale své manželce = což je sice to samý = ale podle českého práva něco úplně jiného :yes: :*) :D :-!

Což je opravdu špatně = ANO MAKÁME nás stoji prachy ale i když už nebude (vládnout) bude stát roky dohánění
Avatar - Mikesus
28. 6. 2020 08:55
Re: Zajímavé, když je tedy CNG tak skvělou cestou,...
Bohužel dokud bude ANO u moci, nebude politická vůle zrušit podporu biopaliv, i když už se dávno ví, že to přínos má spíše negativní. Všichni víme proč tomu tak je.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku