Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Toyota Hilux Apex má být další odpovědí na úspěchy Rangeru Raptor

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Dobrodružně laděné pick-upy slaví mezi zákazníky úspěch, čehož se snaží využít stále více automobilek. Většinou jde však pouze o lokální projekty, což je i tento příklad.

Pick-upy byly v minulosti synonymem především pro pracovní stroje, které sice nabízí robustnost, odolnost a slušnou prostupnost terénem, jejich podvozky ale byly stavěné především s ohledem na nosnost a odolnost. První vlaštovky výkonných a dobrodružně laděných pick-upů se sice objevily již v minulosti, obrovským hitem v USA i na dalších kontinentech se však staly ale až vozy Ford z řady Raptor.

Především pak na úspěchy globálního kompaktnějšího modelu Ranger Raptor se snažila reagovat jak celá řada úpravců, tak i některé automobilky. Například Toyota před časem představila řadu Hilux GR Sport, která měla slibovat dobrodružnější a sportovnější charakter, schopnostem Rangeru Raptor se však vůz nepřiblížil.

Vlastní řešení situace se nicméně rozhodlo přinést australské zastoupení automobilky Toyota, které již v minulosti nabízelo na lokálním trhu offroadově laděný model Hilux Rugged X. Nyní se však zastoupení pouští do vývoje nové dobrodružně laděné verze Apex, která by měla nabídnout ještě zajímavější stroj.

Video se připravuje ...

„Během dalšího vylepšování řady Hilux plánuje Toyota uvést novou terénní variantu Apex, která nahradí Hilux Rugged X. Detaily, včetně načasování uvedení, budou včas uvedeny,“ citují kolegové z CarScoops prohlášení australského zastoupení automobilky.

Australské zastoupení má přitom k vývoji nové terénní verze modelu Hilux poměrně dobrou motivaci. Podle údajů australského webu CarExpert totiž automobilka od roku 2018 prodala na australském trhu přes 17.000 upravených offroadových speciálů Hilux ve verzích Rogue a Rugged X. Verze Apex tak má bezpochyby našlápnutou správným směrem.

Jako inspirace by přitom mohl posloužit koncept Toyota Hilux Tonka z roku 2017, na kterém australské zastoupení automobilky spolupracovalo s úpravcem terénních vozů Tonka. A výsledek byl docela působivý.

Od nové verze Hilux Apex se tak očekává, že nabídne pevnostní nárazníky, ochranný rám, ochranné nástavce prahů, robustnější zvýšený podvozek, plechovou ochranu podvozku, šnorchl, LED světla nebo terénní pneumatiky. Karoserie by kromě nástavců podběhů mohla dostat také stylové polepy a jiná drobná vylepšení.

Po stránce výkonu se ale neočekávají žádné zázraky. Vůz je od modernizace osazen 2,8litrovým přeplňovaným vznětovým čtyřválcem, který nabízí na většině trhů nejvyšší výkon 150 kW. Například v Jižní Africe je ale motorizace naladěna na 165 kW, takže není vyloučeno, že i verze Apex nabídne o pár koní navíc.

Sluší se nicméně dodat, že ačkoliv je Austrálie populárním trhem pro výrobu upravených dobrodružných pick-upů, většina jich místní trh nikdy neopustí. Upravené vozy navíc nenabízejí ani tak důkladnou přestavbu podvozku, jako již zmiňovaný Ranger Raptor, jehož pozice tak zřejmě navzdory sílící konkurenci zůstane ještě nějakou chvíli neohrožena.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme