TEST Toyota Hilux 2.8 D-4D – Posílené svaly i image
Legendární japonský pick-up se pro letošní sezonu podrobil úpravě vzhledu. Nabídku obohatil nejen objemný a výkonný čtyřválec, ale i další novinky.
Po šesti letech produkce se osmá generace hiluxu dočkala citelné modernizace. Zpředu novinku identifikujete podle mohutné orámované masky s chromovaným horním pruhem, zezadu ji prozradí především plasticky vytvarované lampy využívající technologii LED. Změn doznal také interiér, kde nyní s výjimkou základní výbavy Live najdete vždy osmipalcový dotykový displej multimediálního systému. Kabina teď umí vypadat opravdu luxusně, o což se v nejvyšší specifikaci Invincible stará například soustava působivých a výkonných reproduktorů JBL. Vnitřek celkovou architekturou a obkladovými materiály odpovídá spíše osobním vozům, proti nimž je ale toyotě navíc dopřáno brodit se klidně až 70centimetrovou hloubkou a s přehledem vystoupat 42stupňový úhel. Na běžné silnici vám však pobyt v pracovním stroji připomene uskákaná charakteristika nezatížené zadní nápravy, charakteristická právě pro terénní pick-upy s rámem a listovými pery. Jejich uložení však bylo nově přepracováno a změn doznaly i tlumiče, takže hilux je proti minulosti přece jen komfortnější. Rovněž bubnové zadní brzdy už z osobních modelů dávno neznáme, v tomto segmentu však nadále kralují a s hmotným autem si hravě poradí.
Nový vznětový motor objemu 2,8 litru doplňuje dosavadní jednotku 2.4 D-4D a lze jej objednat jak s šestistupňovou manuální, tak samočinnou převodovkou. Příplatkovou automatickou skříň za 48.400 korun rozhodně doporučujeme – už kvůli točivému momentu 500 N.m. Toyota s řadicí pákou má totiž k dispozici o rovných 80 newtonmetrů méně. Dynamika pohonné jednotky je na velmi slušné úrovni, což z hiluxu dělá mnohem všestrannější auto. Nemusíte se tak bát ani předjíždění na dálnici, z nuly na stovku kolos vystřelí za necelých jedenáct sekund. Podobných hodnot však dosahuje také spotřeba paliva, jenže k žánru těchto vozidel to odjakživa patří. Motor je v kabině poctivě slyšet, ani ve vyšších rychlostech však nezní nikterak nepříjemně.
Jednou z nejdůležitějších novinek aktuálního modelového ročníku je elektricky rolovaný kryt korby, což u pracovního vozidla překvapí. Navíc je komfortně spojen s centrálním zamykáním. Součástí tohoto luxusního prvku je rovněž 12voltová zásuvka a dvojice diodových svítilen na vnitřních bocích korby. Novinka je však dostupná pouze k vrcholnému stupni Invincible Sport. Ostatní specifikace se musí spokojit pouze s ručním posunem krytu, a to prostřednictvím různých paketů, kombinujících jej vždy s horním ochranným rámem. Nabídka individuálního příslušenství je tradičně bohatá, od roku 1968 si hilux postupně vydobyl postavení stylového modelu.
Závěr
Po šesti letech se z atraktivního pick-upu stal ještě atraktivnější. Multimediální výbava pokročila na úroveň osobního auta, elektrifikace se dotkla i nákladového prostoru a nový motor představuje silnou zbraň proti konkurenci. Cena však odpovídá stylovému zaměření.
Plusy
- Silný motor
- Schopnosti v terénu
- Moderní výbava
- Atraktivní vzhled
Minusy
- Vyšší ceny
- Obratnost ve městě
Technické údaje | |
Motor | přeplňovaný vznětový čtyřválec DOHC |
Objem | 2755 cm3 |
Výkon | 150 kW při 3400/min |
Točivý moment | 500 N.m při 1600-2800/min |
Převodovka | samočinná šestistupňová |
Pohon | všech kol |
Pneumatiky | 265/60 R 18 |
Rozvor | 3085 mm |
Vnější rozměry | 5330 x 1855 x 1810 mm |
Délka x šířka x korby | 1555 x 1540 x 480 mm |
Největší rychlost | 175 km/h |
Zrychlení 0-100 km/h | 10,7 s |
Nádrž | 80 l |
Normovaná spotřeba | 8,8-10,1 l na 100 km |
Výroba | Durban, Jihoafrická republika |
Základní model | 2.4 D-4D/110 kW 4x4 Live - 937 750 Kč |
Testovaný vůz | 2.8 D-4D/150 kW 4x4 Invincible Sport - 1 476 200 Kč |
Testovaný vůz s příplatky | 1 588 295 Kč |
Autor: Michal Beneš