Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Toyota Hilux 2.8 D-4D – Posílené svaly i image

Autotip Autotip Autotip Autotip 15. 5. 2021 • 12:19
46
51
Zobrazit náhledy (46)
Toyota Hilux 2.8 D-4D Toyota Hilux 2.8 D-4D Toyota Hilux 2.8 D-4D Toyota Hilux 2.8 D-4D Toyota Hilux 2.8 D-4D Toyota Hilux 2.8 D-4D Toyota Hilux 2.8 D-4D Toyota Hilux 2.8 D-4D Toyota Hilux 2.8 D-4D Toyota Hilux 2.8 D-4D Toyota Hilux 2.8 D-4D Toyota Hilux 2.8 D-4D Toyota Hilux 2.8 D-4D Toyota Hilux 2.8 D-4D Toyota Hilux 2.8 D-4D Toyota Hilux 2.8 D-4D Toyota Hilux 2.8 D-4D Toyota Hilux 2.8 D-4D Toyota Hilux 2.8 D-4D Toyota Hilux 2.8 D-4D Toyota Hilux 2.8 D-4D Toyota Hilux 2.8 D-4D Toyota Hilux 2.8 D-4D Toyota Hilux 2.8 D-4D Toyota Hilux 2.8 D-4D Toyota Hilux 2.8 D-4D Toyota Hilux 2.8 D-4D Toyota Hilux 2.8 D-4D Toyota Hilux 2.8 D-4D Toyota Hilux 2.8 D-4D Toyota Hilux 2.8 D-4D Toyota Hilux 2.8 D-4D Toyota Hilux 2.8 D-4D Toyota Hilux 2.8 D-4D Toyota Hilux 2.8 D-4D Toyota Hilux 2.8 D-4D Toyota Hilux 2.8 D-4D Toyota Hilux 2.8 D-4D Toyota Hilux 2.8 D-4D Toyota Hilux 2.8 D-4D Toyota Hilux 2.8 D-4D

Legendární japonský pick-up se pro letošní sezonu podrobil úpravě vzhledu. Nabídku obohatil nejen objemný a výkonný čtyřválec, ale i další novinky.

Po šesti letech produkce se osmá generace hiluxu dočkala citelné modernizace. Zpředu novinku identifikujete podle mohutné orámované masky s chromovaným horním pruhem, zezadu ji prozradí především plasticky vytvarované lampy využívající technologii LED. Změn doznal také interiér, kde nyní s výjimkou základní výbavy Live najdete vždy osmipalcový dotykový displej multimediálního systému. Kabina teď umí vypadat opravdu luxusně, o což se v nejvyšší specifikaci Invincible stará například soustava působivých a výkonných reproduktorů JBL. Vnitřek celkovou architekturou a obkladovými materiály odpovídá spíše osobním vozům, proti nimž je ale toyotě navíc dopřáno brodit se klidně až 70centimetrovou hloubkou a s přehledem vystoupat 42stupňový úhel. Na běžné silnici vám však pobyt v pracovním stroji připomene uskákaná charakteristika nezatížené zadní nápravy, charakteristická právě pro terénní pick-upy s rámem a listovými pery. Jejich uložení však bylo nově přepracováno a změn doznaly i tlumiče, takže hilux je proti minulosti přece jen komfortnější. Rovněž bubnové zadní brzdy už z osobních modelů dávno neznáme, v tomto segmentu však nadále kralují a s hmotným autem si hravě poradí.

Nový vznětový motor objemu 2,8 litru doplňuje dosavadní jednotku 2.4 D-4D a lze jej objednat jak s šestistupňovou manuální, tak samočinnou převodovkou. Příplatkovou automatickou skříň za 48.400 korun rozhodně doporučujeme – už kvůli točivému momentu 500 N.m. Toyota s řadicí pákou má totiž k dispozici o rovných 80 newtonmetrů méně. Dynamika pohonné jednotky je na velmi slušné úrovni, což z hiluxu dělá mnohem všestrannější auto. Nemusíte se tak bát ani předjíždění na dálnici, z nuly na stovku kolos vystřelí za necelých jedenáct sekund. Podobných hodnot však dosahuje také spotřeba paliva, jenže k žánru těchto vozidel to odjakživa patří. Motor je v kabině poctivě slyšet, ani ve vyšších rychlostech však nezní nikterak nepříjemně.

Jednou z nejdůležitějších novinek aktuálního modelového ročníku je elektricky rolovaný kryt korby, což u pracovního vozidla překvapí. Navíc je komfortně spojen s centrálním zamykáním. Součástí tohoto luxusního prvku je rovněž 12voltová zásuvka a dvojice diodových svítilen na vnitřních bocích korby. Novinka je však dostupná pouze k vrcholnému stupni Invincible Sport. Ostatní specifikace se musí spokojit pouze s ručním posunem krytu, a to prostřednictvím různých paketů, kombinujících jej vždy s horním ochranným rámem. Nabídka individuálního příslušenství je tradičně bohatá, od roku 1968 si hilux postupně vydobyl postavení stylového modelu.

Závěr

Po šesti letech se z atraktivního pick-upu stal ještě atraktivnější. Multimediální výbava pokročila na úroveň osobního auta, elektrifikace se dotkla i nákladového prostoru a nový motor představuje silnou zbraň proti konkurenci. Cena však odpovídá stylovému zaměření.

Plusy

  • Silný motor
  • Schopnosti v terénu
  • Moderní výbava
  • Atraktivní vzhled

Minusy

  • Vyšší ceny
  • Obratnost ve městě
Technické údaje
Motor přeplňovaný vznětový čtyřválec DOHC
Objem 2755 cm3
Výkon 150 kW při 3400/min
Točivý moment 500 N.m při 1600-2800/min
Převodovka samočinná šestistupňová
Pohon všech kol
Pneumatiky 265/60 R 18
Rozvor 3085 mm
Vnější rozměry 5330 x 1855 x 1810 mm
Délka x šířka x korby 1555 x 1540 x 480 mm
Největší rychlost 175 km/h
Zrychlení 0-100 km/h 10,7 s
Nádrž 80 l
Normovaná spotřeba 8,8-10,1 l na 100 km
Výroba Durban, Jihoafrická republika
Základní model 2.4 D-4D/110 kW 4x4 Live - 937 750 Kč
Testovaný vůz 2.8 D-4D/150 kW 4x4 Invincible Sport -  1 476 200 Kč
Testovaný vůz s příplatky 1 588 295 Kč

Autor: Michal Beneš

Související články

Témata
Avatar - Mikesus
17. 5. 2021 11:05
Re: Olé tohoto Testu se nedožili...
Jako ze mas umělá sladidla? Cukr je zdravější
Avatar - Mikesus
17. 5. 2021 11:04
Re: Olé tohoto Testu se nedožili...
Cicero? No většinu z jeho příspěvků mi stejně nedává smysl, podobně jako někdy hamunovo.
Ale to nemusí být jejich chyba
17. 5. 2021 10:41
Re: dynamika
reagoval jsem na to, že to má zvuk jak traktor. nechápu, v čem jsem vedle? s benzínem se to jako jediný mid-size pick-up dá koupit...
Avatar - speedfred
17. 5. 2021 08:02
Re: dynamika
Tak u m.z. si trafil celkom vedľa.😀
Avatar - speedfred
17. 5. 2021 08:01
Re: dynamika
S CVT by tak mohol voziť akurát vzduch na korbe, bo by nič neutiahol.
Tento Raptor ale znie hodne zaujímavo 🤔
Články odjinud