Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Třída S: technické inovace podrobně

Libor Zezulka
Diskuze (22)
Do nové Třídy S bylo zavedeno tucet technických inovací. Patří mezi ně například brzdový asistent PLUS s radarovými čidly, systém PRE-SAFE druhé generace a mnoho dalších. Tak se na ně podívejme.

Do nové Třídy S bylo zavedeno tucet technických inovací. Patří mezi ně například brzdový asistent PLUS s radarovými čidly, asistenční funkce pro vidění v noci vybavená infračervenou technikou, systém preventivní ochrany cestujících PRE-SAFE s doprovodnými funkcemi, parkovací asistent, nový systém COMAND nebo sedadlo se zdokonaleným masážním účinkem.

PRE-SAFE a brzdový asistent s radarem

Brzdovým asistentem PLUS se schopností předvídat nebezpečnou situaci sleduje prostřednictvím radaru vpředu jedoucí automobil a při nebezpečném přiblížení k němu řidiče varuje. Hrozí-li střet, brzdový asistent PLUS zajistí optimální podporu vynaložené brzdné síly, která je okamžitě k dispozici i v případě, že řidič sešlapuje brzdový pedál příliš opatrně. Adaptivní brzdová světla při nouzovém brždění blikají.

Brzdový asistent PLUS je kombinován s dalším systémem PRE-SAFE, který dostal v nové Třídě S několik bezpečnostních funkcí navíc. PRE-SAFE rozpozná hrozící nebezpečí nehody v prvopočátku. Například překročí-li zpomalení vozu při brždění určitou hranici nebo hrozí-li nebezpečí smyku, systém zajistí přitažení bezpečnostních pásů a naplní vzduchové polštáře sedadla, které řidiči, spolujezdci a cestujícím vzadu vytvoří určitou oporu. Systém zároveň zatáhne boční okna.

DISTRONIC PLUS a noční asistent

Brzdový asistent PLUS je dodáván i v kombinaci s tempomatem udržujícím stanovenou vzdálenost DISTRONIC PLUS. Tento radarový systém pracuje nyní v rozsahu rychlosti od nuly do 200 km/h. V městském provozu Stop-and-go udržuje DISTRONIC PLUS novou Třídu S ve správném odstupu od vpředu jedoucího vozidla, brzdí limuzínu až do zastavení a zrychluje na požadovanou rychlost, jakmile se čekající vozy dají opět do pohybu.

Do výbavy asistenta PLUS a DISTRONIC PLUS patří také nový parkovací asistent, který rovněž využívá radarová čidla. Ta pokrývají větší vzdálenost než čidla ultrazvuková, takže řidič je při couvání varován před hrozící kolizí s delším časovým předstihem. Nový asistent pro jízdu v noci, který na palubě Třídy-S slaví premiéru, pracuje s infračerveným světlem, které lidské oko nevnímá, a proto řidiče v protisměru neoslňuje.

Dva infračervené světlomety osvětlují jízdní dráhu a zvyšují tak dohled řidiče při zapnutém tlumeném osvětlení na více než 150 metrů. Tímto způsobem asistent pro vidění v noci dříve rozpozná chodce, cyklisty, parkují automobily nebo jiné překážky. Infračervená kamera na vnitřní straně čelního skla zachycuje odražený obraz dění na silnici, který je určen pro displej kombinovaného přístroje.

Systém COMAND-Cotroller

Nová koncepce ovládání vychází ze studií ergonomie a psychologie vnímání, Mercedes-Benz své návrhy posléze ověřoval i stávajících i potenciálních zákazníků. Charakteristickým znakem inteligentní koncepce ovládání nové Třídy S je rychlá dosažitelnost nejobvyklejších funkcí, proto je systém vytvořen s možnostmi několikanásobné volby. Podle svých zvyklostí může řidič ovládat například audiosystém, tv-přijímač, CD/DVD přehrávač, telefon a navigaci buďto konvenčními spínači, tlačítky na volantu nebo pomocí zdokonaleného systému COMAND.

Tlačítka přímé volby na středové konzole jsou umístěna tak, aby je řidič nemusel hledat. Ovládání automatické klimatizace je možné provádět přes systém COMAND nebo prostřednictvím tlačítek. Primární oblastí nové ovládací koncepce tvoří volant a kombinovaný přístroj. Další novinkou je DIRECT SELECT – elektronické řízení sedmistupňové automatické převodovky 7G-TRONIC prováděné stlačením páčky umístěné vpravo od sloupku řízení (tedy jako např. v BMW 7)

Systém COMAND se prezentuje v novém designu a novými možnostmi. Kromě již zavedených přístrojů z oblasti audio a telematiky, jsou do systému integrovány další funkce, pro které byl dosud používán samostatný spínač. Jako centrální ovládací prvek slouží nyní nový COMAND-Controller (opět analogie s BMW, tentokrát iDrivem) umístěný na středním tunelu. Jeho pomocí se vyhledává v menu a aktivují některé funkce.

Velký barevný displej systému COMAND se nachází ve stejné výši jako kombinovaný přístroj a dostal se tak do lepší pozice v zorném poli řidiče i spolujezdce. Systém COMAND nové Třídy S zahrnuje v sériovém provedení autorádio, CD/DVD přehrávač a přípojku pro paměťovou kartu počítače. Na přání může být COMAND doplněn o evropský navigační systém, jehož údaje jsou poprvé uloženy na pevném disku. Ten je schopen vypočítat zvolenou trasu ještě rychleji než dosud.

Bohatá sériová výbava

Nově vyvinutá sedadla Třídy S si mohou zákazníci Mercedesu přizpůsobit různým nárokům na komfort. Do šestnácti základních poloh elektricky nastavitelná přední sedadla s podporou páteře patří do sériového vybavení všech modelů. Na přání lze získat komfortní sedadla s vyhříváním a odvětráním, sedadla s masážní funkcí (vpředu a vzadu) a sedadla reagující na dynamiku jízdy (vpředu). Jejich funkce spočívá v automatickém naplňování a odpouštění vzduchových komor tak, aby řidič a spolujezdec měli při projíždění zatáčkami lepší oporu zad.

K vysokému komfortu přispívá také podvozek sériově vybavený zdokonaleným vzduchovým odpružením AIRMATIC. Je na řidiči, zda zvolí charakteristiku orientovanou na komfort nebo upřednostní sportovní odladění. Od rychlosti 120 km/h a nastavení sportovního programu se karoserie automaticky sníží až o 20 milimetrů, aby se zlepšila dynamiky a snížila spotřeba paliva.

Nově vyvinutý brzdový systém ADAPTIVE BRAKE přichází s přídavnými funkcemi, které například usnadňují rozjezd do kopce nebo na mokré vozovce zkracují brzdnou dráhu. Do nové třídy S se nastěhovala rovněž elektrická parkovací brzdy.

Inovace

  • ADAPTIVE BRAKE s přídavnými funkcemi
  • Adaptivní brzdové světlo
  • Brzdový asistent PLUS s radarovými čidly
  • COMAND s funkcí COMAND-Controller
  • Komfortní opěrky hlavy s aktivní funkcí
  • DISTRONIC PLUS
  • Elektrická parkovací brzda
  • Multitvarované sedadlo reagující na dynamiku vozu s masážní funkcí
  • Asistent pro vidění v noci na základě infračervené techniky
  • Panoramatické střešní okno (pro dlouhou verzi)
  • PRE-SAFE druhé generace
  • Kamera pro couvání

Libor Zezulka
Diskuze (22)
22. 6. 2005 08:51
Re: veda a technika