Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová verze Porsche 911 vás vrátí zpátky do minulosti

Jan Mička
Diskuze (8)
Porsche připravuje zcela novou verzi modelu 911. Vůz je pracovně označován jako GT a o rychlost u něj primárně nepůjde.

Porsche 911 považujeme za jeden z nejlepších automobilů planety. Jeho image tvoří jednak zajímavá historie, ale především způsob, jakým se pohybuje po silnici. Výrobci se totiž podařilo koncepci zadního pohonu a umístění motoru vzadu (auto by se mělo v zatáčkách chovat jako kyvadlo) vyladit na úroveň, jakou jen tak někdo nepřekoná.

Současný vývojový trend nastolil poměrně přesná pravidla: menší objemy motorů, přeplňování, větší výkon a lepší emise. Zprávu o vyškrtnutí atmosférického plochého šestiválce z nabídky Porsche 911 jsme uvedli již na konci minulého měsíce, jak se ale nyní zdá, nic nemusí vypadat až tak černě. Automobilka totiž údajně pracuje na „puristické“ verzi, která řidiče vrátí zpátky do minulosti.

Po dlouhé době totiž ve spojitosti se sportovním automobilem slyšíme o filozofii, u které nejde primárně o výkon. Nová verze 911 je zatím označovaná zkratkou GT, která však nemá nic společného s ostrými verzemi GT3 a GT3 RS – právě naopak. Očekávat totiž můžeme klasické tvary bez aerodynamických příkras, manuální převodovku, kterou zmíněné verze nabídnou nejdříve v další generaci vozu, ale především atmosférický šestiválec s „rozumným“ výkonem.

Prozatím neznáme bližší podrobnosti, z našeho pohledu se ale bude jednat o stejnou filozofii, s jakou si razí cestu světovými trhy Subaru BRZ, Toyota GT86, nebo Caterham Seven 160. Úzké pneumatiky, manuální převodovka, maximálně stabilizační systém a ABS, a spousta čiré řidičské radosti i v relativně nízkých rychlostech. Zkrátka návrat do minulosti…

Jan Mička
Diskuze (8)
6. 6. 2015 19:21
Re: Super zpráva
Myslím si, že motorka je dobrá volba. Boxera určitě ne, asi bych doporučil Kawasaki ZX-10R. Pokud se člověk nebojí, tak mu brzo přijdou všechna auta poněkud nezáživná ...
Avatar - Bully_
6. 6. 2015 10:43
Re: Podľa mňa je to variácia a odpoveď na tému lacné Ferrari
911 Tour >:D
Kazdopadne bych to s tim entuziasmem tak neprehanel. V rade dalsich vysokych nakladu jako udrzba, servis, opravy, pojisteni, dane apod. jde u tehle tridy sportaku o porizovaci cenu jenom castecne.
6. 6. 2015 08:23
Podľa mňa je to variácia a odpoveď na tému lacné Ferrari
V Porsche si povedali, prečo nepredávať ešte viac, a tak vyrukovali s 911 "klasik".
A buď im za to trikrát chvála. :yes: :yes: :yes:
Avatar - S8
5. 6. 2015 21:10
Re: Super zpráva
Taky na něj léta šetřím - už mam na 34 cm, ale bohužel zepředu, kde není motor :-(
Avatar - EauRouge
5. 6. 2015 21:03
Re: Super zpráva
Pro tyto případy je tu Boxster a Cayman. Dokud je ještě v nabídce atmosféra 2,7l, tak si člověk může nakonfigurovat velmi ryzí sporťák za celkem dobré peníze. Nekupovat žádné adaptivní a variabilní věci a naopak se spokojit s menšími koly a manuálem. Za půlku 911, je tu lehce puristický sporťáček s ne zrovna přebytkem výkonu. A pokud je i tohle moc, tak je tu za třetinu ceny 911 nebo polovičku Boxsteru milé Subaru BRZ. Uzká stavba, uzké pneumatiky, jen nejnutnější výbava a kopec zábavy v puristickém balení. Navíc je to taky boxer a těžiště má téměř stejně vysoko. ;-) Další možností je už jenom motocykl, třeba taky nějaky boxer.