Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Audi RS3 proti ikonickému Audi Sport Quattro S1. Tipnete vítěze (nejen) ve sprintu?

Jan Zajíc Jan Zajíc 13. 6. 2022 • 23:36
114
9
Zobrazit náhledy (114)
Audi RS3 v Quattro Rally Car Audi RS3 v Quattro Rally Car Audi RS3 v Quattro Rally Car Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi RS 3 Sedan Audi Sport Quattro S1 Audi Sport Quattro S1 Audi Sport Quattro S1 Audi Sport Quattro S1 Audi Sport Quattro S1 Audi Sport Quattro S1 Audi Sport Quattro S1 Audi Sport Quattro S1 Audi Sport Quattro S1

Audi Sport Quattro S1 patří mezi největší legendy motoristického sportu. Jak ale myslíte, že si tohle auto z poloviny 80. let povede v souboji s nejnovějším Audi RS3?

Se zajímavým srovnáním přichází známý britský motoristický novinář a youtuber Mat Watson z kanál Carwow. Obě auta postavil do tří závodů: prvním byl klasický sprint na čtvrt míle, druhý se věnoval pružnému zrychlení a třetí měl ukázat, které z vozů lépe brzdí.

Pojďme si ještě stručně představit soupeře. Audi RS3, v závodě v karosářské verzi sedan, pohání turbodmychadlem přeplňovaný pětiválec o objemu 2,5 litru, který poskytuje maximální výkon 400 koní (294 kW) a nejvyšší točivý moment 500 Nm. Auto má samozřejmě pohon všech kol a rychle řadicí automatickou převodovku.

Ikonické Audi Sport Quattro S1 z roku 1985, které vzniklo pro legendární skupinu B světového šampionátu v rallye, pod kapotou ukrývá turbem "foukaný" 2,1litrový pětiválec, v tomto případě naladěný na výkon okolo 500 koní a točivý moment 480 Nm. Motor doplňuje šestistupňová manuální převodovka. A pochopitelně je tu také pohon všech kol.

Zajímavá je i zmínka o ceně, exemplář v našem závodě je pojištěn na 1,7 milionu liber, tedy asi 49 milionu korun.

Jestli si chcete výsledky porovnání vychutnat u videa, pak už dál nečtěte...

Ve sprintu na čtvrt míle vyhrálo Sport Quattro S1 s časem 11,8 sekundy, RS3 do cíle dorazila za 12 vteřin. Slavný závoďák si vedl lépe i při pružném zrychlení. Ztratil až na brzdách, tedy v disciplíně, kterou Mat Watson popsal jako tu "nejméně důležitou".

Video se připravuje ...

Související články

Témata
15. 6. 2022 21:10
Re: Krásný,
“U brzd je jediný a hlavní faktor, gumy. “ Tak namontuj brzdy z feldy na porsche a uvidis, jak ti to top pneu ubrzdia….
15. 6. 2022 18:39
Re: Krásný,
Rs3 ma o 100 nm vyssi krutak s leps priebeh. Ale ako pises, drzi sa dobre.
Avatar - Stejsn
14. 6. 2022 10:23
Re: Krásný,
A co ABS?
Avatar - KANKUNEN
14. 6. 2022 08:53
Re: Krásný,
Co ta S1 měla za gumy, 40 let staré? U brzd je jediný a hlavní faktor, gumy. Nepleťte si délku brzdné dráhy a výdrž brzd.
14. 6. 2022 08:50
Re: Krásný,
No na rovině to není tak přesvědčivý, ale v zatáčkách by pořád S1 spráskala i novou RS3 brutálně. Rozdíl půl tuny je pro mrštnost v zatáčkách obrovský, ale pěkný test :yes:
Články odjinud