Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové BMW i5 nepřehlédnete. Má být komfortní jako sedmička a agilní jako trojka

Ondřej Mára
Diskuze (8)

Mnichovská automobilka pomalu poodkrývá novou generaci pětkové řady, kterou představí již za pár týdnů.

Automobilka BMW nedávno potvrdila, že premiéra nové generace pětkové řady, konkrétně čistě elektrického modelu BMW i5, proběhne 24. května. Jak je ale dobrým zvykem, již nyní nám prostřednictvím sociálních sítí nabízí drobné ochutnávky z designu exteriéru i interiéru.

I nové BMW i5 by se mělo držet tradiční koncepce tříprostorového sedanu, nebude však chybět moderní přístup značky k designu. Kromě odvážných a výrazných křivek se tak můžeme těšit i na výrazné ledvinky chladiče, které dostanou svítící LED rámeček. Na něj pak navazují hlavní světlomety s jednoduchou grafikou denního svícení.

Video se připravuje ...

Další příspěvek na sociálních sítích ukazuje pohled do kabiny, konkrétně na palubní desku s velkým panelem infotainmentu a především svítícím pásem ambientního osvětlení. Ten se táhne od předních dveří přes střed palubní desky a lemuje i jednoduchý panel s pár zbývajícími tlačítky. Zajímavý je jeho efekt při změně barvy.

Samostatně stojící panel infotainmentu ukazuje integrované nastavení ventilace i moderní grafiku. Důležitý by však měl být jeho vysoký výpočetní výkon. Ostatně model i5 by měl být celkově výstavní skříní technologií značky BMW.

Očekávají se například nové adaptivní tlumiče, které budou reagovat na silnici v reálném čase, namísto výpočtu matematických modelů a příprav na nadcházející situace. Pětka by tak měla nabídnout komfort na úrovni sedmičkové řady, ovšem s agilitou trojkové řady.

Video se připravuje ...

Ve výčtu zajímavých technologií pak očekáváme i různé asistenty, včetně systému schopného měnit jízdní pruhy po pouhém pohledu do zpětného zrcátka. Na úvod se přitom očekává představení dvou verzí. Hospodárnější s jedním elektromotorem vzadu o výkonu cca 300 koní, jejíž dojezd by se měl pohybovat okolo 475 km, a výkonnější s dvojicí elektromotorů a výkonem kolem 600 koní.

Čistě elektrický sedan BMW i5 by se měl do budoucna představit i v praktičtější verzi Touring a chybět by neměly ani výkonné verze M. Pro staromilce pak automobilka připravuje i tradiční pětkovou řadu se spalovacími motory, chybět ale nejspíš nebudou ani pluj-in hybridy. Více však dozvíme až v nadcházejících týdnech.

Ondřej Mára
Diskuze (8)

Doporučujeme

6. 5. 2023 19:31
Re: Diskuze pod clankem o EV
Tak ono to co je v tom marketingovém titulku se říkalo už u G30. Došlo ke zlepšení, ale stále to samozřejmě není 3er nebo 7er, tak asi podobně to bude i dál.

Že bude EV verze dynamičtější než motorizace 40i/d a víc bych úplně neřek, spíš tak nastejno :D

A zvuk zrovna u R6 a V8 je jeden z nejlepších na trhu, takže i5 bude pro specifickou cílovku, obzvlášť když se 5er (stejně jako E) kupuje často na dlouhé cesty. Se spalovací pětkou budeš na druhém konci Německa rychleji, to jsem si jistý :D
Avatar - Barry Lyndon
5. 5. 2023 16:35
Re: Rozhodně
3er umí vážit skoro 2 tuny....
Avatar - Machýrek
5. 5. 2023 06:01
Re: Reportáže z cesty do Chorvatska
To už někdo natočil, “boj o oheň”, nebo tak nějak se to jmenovalo.
4. 5. 2023 22:47
Diskuze pod clankem o EV
O nicem jako obvykle.

Prestoze:
BMW ma spickove podvozky, hejteri to maji za PR

i5 bude 90% procentum uzivatelu z vetsiny slouzit na cesty v ramci dojezdu bez verejneho nabijeni

V realu bude dynamictejsi nez spalovaci verze

PS Co se mi u elektrickych BMW libi obecne, je jejich prijemny umely zvuk (ve sport modu), ktery je napr. (myslim) slyset v ukazce interieru.
4. 5. 2023 22:18
Re: Reportáže z cesty do Chorvatska
Hlavně kromě kabelů a reflexní vesty by se asi šikla do výbavy i vesta neprůstřelná :-) .
https://elektrickevozy.cz/…astrelil-druheho