Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové BMW M5: Zadokolka, nebo čtyřkolka stiskem tlačítka

Michal Fokt
Diskuze (2)
BMW oznámilo, že nové M5 dostane (mimo jiné) zásadní technickou inovaci v podobě volby systému pohonu xDrive.

Světová premiéra nového BMW M5 proběhne zřejmě až na podzim letošního roku ve Frankfurtu, v Mnichově to ale už nevydrželi a pochlubili se v předstihu bližšími technickými informacemi... a sadou kamuflovaných fotek...

To podstatné, co nám BMW nyní sdělilo, je, že příští M5 dostane systém pohonu, pojmenovaný M xDrive a jeho trumfem má být možnost přepínání mezi klasickou čtyřkolkou xDrive a čistou zadokolkou! Odpadají tedy bezesné a probdělé noci, kdy byste přemýšleli, jestli upřednostnit zábavnou přetáčivost nebo stabilitu, jistotu a trakci.

BMW M xDrive bude v základních režimech čtyřkolka, v klasické RWD, po aktivaci 4WD Sport bude v dodávce točivého momentu upřednostněna zadní náprava a po vypnutí stabilizace bude možné navolit též režim pohonu zadních kol. Nemá ovšem cenu zastírat, že jde o reakci na podobný systém u Mercedesu-AMG E 63.

Bavoráci také oznámili, že k pohonu poslouží silnější verze osmiválcového biturba 4,4 l a osmistupňovém automatu. Technická data zatím nejsou k dispozici, ale dřívější informace hovoří o výkonu 600 koní (441 kW) a točivém momentu 700 N.m. Na stovce by tak auto mělo být za méně, než 3,5 s.

Michal Fokt
Diskuze (2)
Avatar - Brumbal
17. 5. 2017 13:32
Re: Štvorkolka budúcnosti
Palec hore, nejde nesouhlasit.
Avatar - iudex
17. 5. 2017 11:48
Štvorkolka budúcnosti
Ja ešte pridám info z EVO (ktorí na prototype už jazdili), že pohon 4x4 pridá cca. 60 kíl, ale vzhľadom na celkové odľahčenie auta nová M5 bude ľahšia, ako F10 M5.
Podľa Evo je M5 prekvapivo agilná, pocitovo ešte výkonnejšia než 600 koní a aj v základnom móde plnej štvorkolky je cítiť, že ide primárne o zadokolku. To sú všetko potešujúce informácie a podľa môjho názoru toto je budúcnosť silných športových áut (a koniec debát, či je lepšia zábavná zadokolka, alebo efektívna štvorkolka).
Inak autor by mohol rozviesť tézu, že Mercedes s takýmto systémom prišiel skôr, ja som to pochopil tak, že plne odpojiteľný predný pohon a plne automatické prepínanie (teda na jednej strane plná štvorkolka a na druhej čistá zadokolka) je tu prvýkrát.