Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové BMW řady 7 oficiálně: Nabídne spousty obrazovek a nejprve jen elektromotory

Ondřej Mára
Diskuze (56)

Nové BMW řady 7 bude na evropský trh uvedeno v čistě elektrické verzi i7 xDrive60, kterou v příštím roce doplní ještě výkonnější elektrická verze a vznětové i plug-in hybridní zážehové šestiválce.

Mnichovská automobilka BMW dnes představila sedmou generaci prémiového sedanu sedmičkové řady, který podobně jako nedávno modernizované BMW X7 sází na nové pojetí světlometů – nový charakteristický rys nejvyšší modelové řady. V horní části masky tedy vidíme tenké pruhy světel denního svícení a směrovek, pod kterými jsou umístěny hlavní světlomety, zapuštěné hluboko do předního nárazníku.

Světla jsou standardně vybavena adaptivní LED technologií s asistentem Slective Beam, který zabrání oslnění okolních řidičů. Na přání může být vůz vybaven BMW Krystalickými světlomety Iconic Glow, které vytváří unikátní světelný efekt. Světla jsou totiž osazena krystaly od firmy Swarovski, které jsou uspořádány do tvaru písmene L a podsvícené LED technologií.

Působivé tvary přídě ovšem zdůrazňuje také osvětlení BMW masky chladiče ve tvaru ledvinek, které společně se světlomety Iconic Glow vytváří světelné efekty při příchodu a odchodu od vozu. Za pozornost ale stojí i hladké povrchy předního nárazníku nebo dva podélné prolisy v mohutné přední kapotě.

Boční partie vozu působí elegantně, k čemuž ostatně přispívají i zapuštěná boční okna s neviditelným těsněním. Dlouhou karoserii dělí boční linie, vedoucí od světlometů denního svícení k zadním světlům. Dlouhé dveře pak nabízejí pohodlné nastupování i vystupování. Na zádi zaujmou jednoznačně členěné plochy nebo tenké LED světelné jednotky, které výrazně zasahují do boků.

Video se připravuje ...

Elektrické BMW i7 se bude vyznačovat designovými detaily v modré barvě BMW i Blue, zdůrazňující udržitelnost vozu, zatímco designové prvky volitelného M sportovního paketu mají zdůraznit dynamičnost vozu. K dispozici navíc bude i nový M sportovní paket Pro. Nové M modely řady 7, jejichž uvedení na trh je naplánováno na příští rok, slibují silný vizuální i dynamický náboj. Navíc pro ně bude na přání k dispozici i M Performance paket.

Nové BMW řady 7 bude celosvětově nabízeno výhradně v prodloužené variantě, která maximalizuje prostor v zadní části. Rozvor narostl oproti minulé generaci o 5 mm na 3215 mm. Na délku vůz měří 5391 mm (+130 mm), na šířku 1950 mm (+48 mm) a na výšku 1544 mm (+ 51 mm). Je však možné, že časem dorazí i kratší verze.

Modernější interiér

Kabina nového BMW řady 7 slibuje kombinaci nejpokrokovějšího luxusu a vyváženost mezi jízdní dynamikou a cestovním komfortem. Palubní deska nabízí ještě menší počet tlačítek, než předchozí generace. Prim zde hraje digitalizace, což je dobře patrné při pohledu na plně digitální seskupení obrazovek, složené z digitálního přístrojového štítu o úhlopříčce 12,3 palce a infotainmentu o úhlopříčce 14,9 palce. Palubní systémy BMW iDrive pracuje s  operačním systémem 8, který nabízí ovládání pomocí hlasu i digitální služby. Ve standardu nechybí nejnovější generace BMW Head-up displeje, volitelně pak BMW poprvé nabídne i funkci rozšířené reality na digitálním přístrojovém štítu.

Nové režimy My Modes vytvářejí komplexní souhru funkcí vozidla, displejů a atmosféry. Posádka si bude moci poprvé vyzkoušet režimy Expressive a Relax, nebo volitelné režimy Theatre Mode a Digital Art, které však budou dostupné od jara 2023. Nové funkce ovšem nabídne i inteligentní asistent BMW Intelligent Personal Assistant.

Nový je design volantu a proměnou prošel i volič převodovky ve středové konzole. Svou premiéru si zde také odbývá BMW Interaktivní lišta, která je novým druhem ovládacího a designového prvku. Tato jednotka s působivým osvětlením se rozprostírá po celé šířce přístrojové desky, zasahuje i do obložení dveří a nabízí například ovládání klimatizace nebo šikovně skryté výdechy ventilace.

Jedinečnou specialitou nového BMW řady 7 je BMW Theatre Screen se zabudovanou službou Amazon Fire TV. Ze stropu vozu se totiž vyklápí obrazovka s úhlopříčkou 31,3 palce a rozlišením 8K, která spolupracuje s prostorovým audio-systémem Bowers & Wilkins s volitelnými reproduktory v sedadlech a 5,5palcovými ovládacími displeji v zadních dveřích (BMW Touch Command).

Zadní sedadla tak lze stiskem jednoho tlačítka proměnit v kinosál na kolech, kde mohou cestující za jízdy streamovat videa, hrát hry, poslouchat hudbu nebo sledovat stažené programy. Řidič a spolujezdec mohou na předním displeji sledovat videa například z YouTube (například na nabíječce), která by měla díky 5G konektivitě běžet bez sekání i ve vysoké kvalitě.

Součástí standardní výbavy jsou také nově vyvinutá komfortní sedadla, která nabízejí širší sedáky, vyhřívání, bederní opěrku a široké možnosti elektrického nastavení. Volitelně jsou dostupná také multifunkční sedadla pro první a druhou řadu, která jsou vybavena vylepšenou aktivní ventilací a masážními funkcemi.

Specialitou výbavy Executive Launge jsou pak zadní sedadla s mimořádně komfortní cestovní polohou. Součástí je i funkce odsunutí sedadla spolujezdce a sklopení integrované opěrky pro nohy cestujícího vpravo vzadu. Po stránce čalounění a obložení pak zákazníci opět dostávají na výběr z pestré palety materiálů, standardem je ovšem materiál Veganza, který se svými vlastnostmi podobá kůži. Zájemci o exkluzivitu ovšem mohou zvolit interiér Individual, včetně čalounění kombinujícího kůži Merino a kašmírovou vlnu.

Vůz je standardně osazen čtyřzónovou klimatizací s novými výdechy, kterou doplňuje vyhřívání loketních opěrek v obložení dveří a středové konzole. Standardem je také pevná panoramatická střecha, která je větší, než u předchozího modelu. Na přání je ovšem dostupná i panoramatická střecha Sky Lounge a zákazník si může připlatit také za dveře s automatickým elektrickým ovládáním.

Na úvod jen elektřina

Nové BMW řady 7 bude na evropské trhy uvedeno nejprve v podobě čistě elektrického BMW i7 xDrive60 s dvojicí elektromotorů (a tedy pohonem všech kol), kombinovaným výkonem 400 kW a dojezdem v rozmezí 590 až 625 km dle WLTP. Začátkem příštího roku se však dočkáme i tradičních motorizací.

Pro zájemce o dieselové motory bude připravena verze BMW 740d xDrive, osazená vznětovým řadovým šestiválcem o výkonu 220 kW, jejíž příchod na trh se očekává na jaře 2023. Zřejmě ve stejném období bychom se navíc mohli dočkat i plug-in hybridních motorizací 750e xDrive a M760e xDrive.

V obou případech je základem třílitrový zážehový řadový šestiválec (230/280 kW), který v kombinaci s elektromotorem o výkonu 145 kW nabídne systémový výkon 360, respektive 420 kW. Dojezd na elektřinu by se přitom měl pohybovat v rozmezí 80-89 km, respektive 80 až 84 km. Na vrcholu nabídky se pak zabydlí čistě elektrická verze i7 M70 xDrive, která by podle současných odhadů měla nabízet krátkodobý výkon až 485 kW.

Podvozek by měl opět nabídnout vyváženost mezi jízdní dynamikou a cestovním komfortem, k čemuž by měla přispět řada inovací. Základem je ovšem tužší karoserie s širším rozchodem zvětšených kol. Detailních vylepšení se navíc mělo dočkat jak standardní vzduchové odpružení obou náprav, tak i volitelné aktivní řízení.

V rámci výbavy Executive Drive Pro nabídne podvozek adaptivní stabilizátory, které nově pracují s 48V elektromotory. Stabilizátory tak aktivně zabraňují naklánění karoserie a díky funkci Active Roll by měly také upravovat výšku karoserie na příslušné straně vozu. Nejnovější generace brzdového sytému navíc pracuje s ještě větší precizností a slibuje vynikající reakce při každém brzdění.

Chytřejší asistenti

Nové BMW řady 7 nabídne dosud nejširší nabídku systémů pro automatickou jízdu a parkování, jaké kdy kterýkoliv model značky nabízen. Inovativní technologie na palubě dokonce vytvářejí základ pro budoucí implementaci funkcí automatizované jízdy na třetí úrovni. Nechybí tedy systém udržování rychlosti s funkcí Stop&go, asistent řízení a udržování v pruhu, ukazatel rychlostních limitů, funkce sledování trasy, rozpoznávání semaforů nebo aktivní navigace.

Modely s Parkovacím asistentem Professional navíc nově nabídnou couvací asistent schopný pohybů volantem na vzdálenost až 200 metrů. Na předem uložených trasách pak sytém automaticky ovládá plyn, brzdy, řízení i volbu rychlostního stupně. V roce 2023 se navíc očekává funkce dálkového ovládání, která by měla řidiči umožnit ovládat parkovací manévry systému automatického parkování zvenčí vozidla jen za pomocí chytrého telefonu.

Ondřej Mára
Diskuze (56)

Doporučujeme

22. 4. 2022 14:37
Re: Perfektní leda tak na laso
Jde o to, že se na to koukáme optikou staromilců, jak je něco revolucí a ne jen evolucí, tak to jen těžce chápeme a postupem času nakonec přijmeme. (Tedy alespoň ta otevřenější část z nás).

Tohle je přesně ten případ. Všechno se zdá na první dva pohledy špatně, ale když se nad tím člověk zastaví, tak najednou zjistí, že to vlastně tak špatné není. Auto působí majestátně, ze všech tří německých vlajkových prémií nejmoderněji, ale především opravdu revolučně. Navíc má zcela jedinečný podpis, jak světelný, tak designový, to se zkrátka nedá přehlédnout. Ergonomie je naprosto ok a při bližším pohledu člověk zjistí, že je některých detailech nápadně podobná Bangleho E65, a to jsem si při prvním pohledu na interiér také říkal, kam se poděla ergonomie, zkrátka jde o úhel pohledu a především drobnohled a vcítění do koncepce.

Někteří tu "pláčou", že jsou zvědaví na prodeje, jenže BMW už teď ví, že to bude nejprodávanější generace 7er v historii, jako to bylo prakticky u všech nových sedmiček, myslet si něco jiného je absurdní. Krásným důkazem jsou prodeje E65/66.

Takže občas je potřeba vytáhnout hlavu z písku a srovnat se s tím, že nejen evoluce, ale i revoluce je cesta a jako jediná nás skutečně posouvá vpřed.
Avatar - fOE
21. 4. 2022 19:25
Re: Na krabice od bot
Hadru jako hadru nebo hadru jako sensatec? Ja se musim priznat ze kdyby byl v nabidce vetranej sensatec uz v tom provedeni v jakem jej tlaci BMW ted, tak bych tomu dal nejspis sanci a vubec bych se neohlizel na zadna cliche o tom ze v premii ma byt alespon 5 mrtvych krav.
Avatar - fOE
21. 4. 2022 19:23
Re: Co napsat
Nelibi se mi to, ale nelibi se mi to min nez jsem podle renderu puvodne cekal. Coz je docela neprijemne, protoze naposled jsem mel tenhle pocit kdyz byla predstavena G30, ktera se mi puvodne libila min nez F10. To se ale behem roku otocilo. No a jestli me takovej veletoc ceka i u nove 7er, u takhle vypadajici 7er, pak to muze znamenat jen dve veci: starnu a horsi se mi zrak. Ted aby clovek zacal hledat nejakeho dobreho oftalmologa. Zatracene BMW... :D
Avatar - rohYpnol
21. 4. 2022 17:22
Perfektní leda tak na laso
Každému majiteli stávající 7er by měli poslat laso, aby mohli na něčem hodit mašlu :-[] :-[]

Zatímco když přišla bangleovská řada, tak se mi od počátku v globálu líbila a vadily mi jen některé netradiční detaily, tak tady, mám pocit, že je vše úplně špatně.

A to vč. interiéru. Že ergonomii zabil VAG, to jsem nesl těžce. Ale že ergonomii zabije i BMW a přijde s touto zrůdnosti i u neelektra, to je fakt děs.

Když jsme konečně dospělí do generace, kdy S class, A8 i 7er byly nádherné kousky s člověk nevěděl co vybrat, se situace diametrálně obrací. Člověk neví co vybrat. S class je hnus, 7er je ultrahnus na druhou a A8 je dost možná hratelná jen proto, že to jen FL a ne nová generace...

Každopádně za mě golden award pro FL A8, která se tímhle stala naprosto jednoznačnou volbou :yes: :yes:
21. 4. 2022 16:57
Bavorská sedmička!
Kašli na Xka, ty jsou pro paka, od BMW tu vždycky byly sedany. Ty parádní žraločí tvary s už od pohledu dokonalým rozložením hmotnosti, krátký přední převis, dlouhý zadní, štíhlá silueta připravená vyrazit. Porsche má 911, BMW má sedany.

A jsou tu pořád - trojka a pětka neztratily nic z bavorské magie, to všechna čest. Zejména aktuální pětka je dodnes jedno z nekrásnějších BMW, co kdy byly vyrobené!

Ale sedmička... sedmička nám trochu chytá tvary tlusté Berty. Přivřená očička, otevřená huba, však víme.

Je to pořád dobrý. Z profilu dokonce hodně dobrý. Ale už to není TAK dobrý...