Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizované BMW X7 konečně odhaleno! Jak se vám líbí nová příď?

Ondřej Mára Ondřej Mára 13. 4. 2022 • 20:16
140
38
Zobrazit náhledy (140)
BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 BMW X7 M60i xDrive BMW X7 M60i xDrive BMW X7 M60i xDrive BMW X7 M60i xDrive BMW X7 M60i xDrive BMW X7 M60i xDrive BMW X7 M60i xDrive BMW X7 M60i xDrive BMW X7 M60i xDrive BMW X7 M60i xDrive BMW X7 M60i xDrive BMW X7 M60i xDrive BMW X7 M60i xDrive BMW X7 M60i xDrive BMW X7 M60i xDrive BMW X7 M60i xDrive BMW X7 M60i xDrive BMW X7 M60i xDrive BMW X7 M60i xDrive BMW X7 M60i xDrive BMW X7 M60i xDrive BMW X7 M60i xDrive BMW X7 M60i xDrive BMW X7 M60i xDrive BMW X7 M60i xDrive BMW X7 M60i xDrive BMW X7 M60i xDrive BMW X7 M60i xDrive BMW X7 M60i xDrive BMW X7 M60i xDrive BMW X7 M60i xDrive BMW X7 M60i xDrive BMW X7 M60i xDrive BMW X7 M60i xDrive BMW X7 M60i xDrive BMW X7 M60i xDrive BMW X7 M60i xDrive BMW X7 M60i xDrive BMW X7 M60i xDrive BMW X7 M60i xDrive BMW X7 M60i xDrive BMW X7 M60i xDrive BMW X7 M60i xDrive BMW X7 M60i xDrive BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i BMW X7 xDrive40i

Modernizované BMW X7 šokuje svým vzhledem, který by se však měl stát inspirací i pro další prémiové modely značky, a v interiéru nabídne nové pojetí palubní desky.

Automobilka BMW dnes představila facelift svého největšího prémiového SUV X7, které na první pohled zaujme především svou inovativní přídí. Jak už předvídaly různé grafiky, automobilka skutečně vsadila na design rozdělených světlometů, kdy horní tenký proužek plní funkci denního svícení a směrovek, zatímco níže umístěné hlavní světlomety osvětlují silnici.

Díky tmavému krytu přitom hlavní světla působí skrytě až do momentu, než je řidič aktivuje. Jejich zdokonalené LED matrixové jednotky přitom nabízí natáčecí i odbočovací funkce a standardem je i neoslňující asistent dálkových světel BMW Selective Beam.

O pozornost si říká také nově tvarovaný otvor v nižší části nárazníku s výrazným lemováním, opomenout ovšem nelze ani obří masku chladiče. Ta může být nově dvoubarevně lakovaná i podsvícená. Vzadu vidíme nová LED světla s trojrozměrným efektem, které propojuje chromovaná lišta pod skleněným krytem.

Video se připravuje ...

Zákazníci, kteří si vyberou motorizace X7 xDrive40i a xDrive40d s volitelným sportovním paket, se navíc mohou těšit na specifické tvary předního i zadního nárazníku, specifické nástavce prahů, leskle černé dekory (jako jsou střešní ližiny a okenní lišty), 21“ litá kola nebo lichoběžníkové koncovky výfuku.

Pro vrcholnou motorizaci M60i je pak připraven ještě unikátnější designový balíček. Ten obsahuje unikátní M zrcátka, která by měla zlepšovat aerodynamiku, čtveřici koncovek nebo standardně 21“ dvoubarevná litá kola. Kdo však bude chtít, může si na BMW X7 poprvé v historii značky objednat až 23palcová litá kola.

Kromě designu interiéru se však výrazně změnil i design kabiny, která je stále dostupná až v sedmimístném provedení. Automobilka ovšem ve velkém změnila především pojetí palubní desky. Tradiční kokpit BMW nahradil velký prohnutý displej, který v sobě kombinuje 12,3palcový digitální přístrojový štít a 14,9palcový infotainment s nejnovějším softwarem BMW iDrive 8. 

Z palubní desky tak zmizel i klasický panel ventilace a médií a téměř veškeré ovládání se nyní přesunulo do dotykového displeje. Stále však zůstává pár tlačítek pod výdechy ventilace a ve středové konzole. Zde je ovšem novinkou výrazně menší volič převodovky, nahrazující klasický joystick, otočný a dotykový ovladač iDrive spolu s dalšími ovládacími prvky ale naštěstí zůstal zachován.

Modernizované BMW X7 navíc opět nabídne bohatý balíček technologií. Od možnosti odemykat automobil jednoduše telefonem, přes uvítání, rychlé a přesné navigace BMW Maps, funkci rozšířené reality, konektivitu 5G, hlasový asistent s rozšířenými funkcemi, parkovací asistent s manévrovacím asistentem, funkci vzdálených aktualizací Remote Software Upgrade a mnoho dalšího.

Pod kapotou modernizovaného BMW X7 budou k dispozici tři moderní a výkonné motorizace. Základ nabídky představují dva 3,0litrové řadové šestiválce - nový zážehový xDrive40i s výkonem 280 kW (380 k) a 540 Nm točivého momentu a rozsáhle modernizovaný vznětový xDrive40d s výkonem 259 kW (352 k) a 720 Nm točivého momentu. Na vrcholu nabídky pak stojí 4,4litrový zážehový osmiválec M60i xDrive s výkonem 390 kW (530 k) a 750 Nm točivého momentu. Všechny motory jsou přitom vybaveny 48V mild-hybridní technologií.

V kompaktním obalu převodovky je tak 48V elektromotor, který generuje točivý moment 200 Nm a podle jízdní situace přidává výkon až 9 kW, díky čemuž pomáhá zajišťovat plynulou, dynamickou a hospodárnou jízdu. U motorizace xDrive40i navíc elektromotor dokáže při velmi pomalé jízdě vůz pohánět samostatně. Energie je uložena v 48V akumulátoru, který je umístěn v motorovém prostoru.

Motor xDrive40i má v novém BMW X7 svou premiéru a automobilka se s ním chlubí dvojím technologickým pokrokem – dosažením vyššího výkonu a nižších emisí. Díky inovacím v oblasti spalování, výměny výfukových plynů, ovládání ventilů, vstřikování a zapalování nabízí nejvyšší výkon až 280 kW (380 k) a točivý moment až 520 Nm (s přispěním mild-hybridního systému až 540 Nm). Oproti předchůdci tak výkon vzrostl o 35 kW a 70 Nm.

Motor pracuje v Millerově cyklu, který zkracuje dobu otevření sacích ventilů, což vede ke zvýšení účinnosti systému přeplňování. Tím se výrazně snižuje spotřeba i úroveň emisí v celém rozsahu zatížení. Automobilka také přepracovala sací kanál a spalovací prostory nebo použila aktivní cívky s integrovanou elektronikou.

Video se připravuje ...

Systém variabilního ovládání ventilů Valvetronic je vybaven přepínatelným výfukovým vahadlem, které umožňuje přerušit výměnu plynů. Tím lze snížit vnitřní tření motoru při jízdě na volnoběh až o třetinu. Proměnné časování vačkových hřídelů VANOS je nyní řízeno elektronicky, takže nabízí ještě větší pracovní rozsah a minimalizuje emise.

Vznětový šestiválec xDrive40d prošel modernizací, takže opět přinese zlepšení spotřeby a snížení emisí. Motor dostal ocelové písty namísto hliníkových, což umožnilo vyšší spalovací tlaky a zvýšilo účinnost olejového separátoru. Nový systém přímého vstřikování common-rail pracuje se vstřikovači s elektromagnetickými ventily, které zajišťují až 12 vstřiků za jeden cyklus s maximálním tlakem 2500 bar.

Všechny motorizace modernizovaného BMW X7 jsou standardně spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou Steptronic Sport, která slibuje rychlé změny převodů a ostřejší charakteristiku. Kromě řadicích páček na volantu nabízí převodovka také funkci Launch Control.

Při nutnosti rychlé akcelerace navíc mohou řidiči využít nové funkce Sprint. Jakmile řidič podrží levou páčku pod volantem alespoň jednu sekundu, převodovka podřadí na nejnižší možný rychlostní stupeň a všechny systémy pohonu a podvozku se automaticky přepnou do nejsportovnějšího nastavení. Navíc se aktivuje elektrické zvýšení výkonu mild-hybridním systémem.

BMW X7 je standardně vybaveno inteligentním systémem pohonu všech kol BMW xDrive s elektronicky řízenou vícelamelovou spojkou v převodové skříni, která rozděluje výkon mezi přední a zadní kola. Upřednostňována je klasicky zadní náprava, což automobilka vysvětluje lepší hospodárností a dynamikou. V situaci, kdy pohon všech kol není třeba, funguje vůz pouze jako zadokolka. Vrcholné X7 M60i je navíc vybaveno M sportovním diferenciálem, který má přispívat k ještě sportovnějšímu požitku z jízdy. Elektronicky řízený diferenciál je navíc propojen se stabilizačním systémem DSC.

Podvozek je standardně vybaven vzduchovým aktivním odpružením obou náprav (umožňujícím měnit světlou výšku v rozsahu 80 mm), které spolupracuje s elektronicky řízenými tlumiči. Výsledkem by tak měly být charakteristické jízdní vlastnosti BMW v kombinaci s vynikajícím komfortem na dlouhých cestách. Vrcholné BMW X7 M60i navíc standardně nabízí také Integrální aktivní řízení a adaptivní stabilizátory. Oba tyto prvky, stejně jako paket offroad, jsou však volitelně dostupné i pro šestiválcové motorizace. Novinkou je ovšem nové naladění elektrického posilovače řízení.

Související články

Témata
14. 4. 2022 18:32
Re: Hodně špatný vtip
na SK sa este stale objednat da
Avatar - lyon667
14. 4. 2022 14:58
Re: Hodně špatný vtip
Šanci objednat před FL už opravdu nemáš. Výroba jede do června a už je dávno rezebraná. Kromě skladovek už nic jiného než FL nekoupíš.
Avatar - lyon667
14. 4. 2022 14:56
Re: Lepší než předface,
Vidím to podobně, za zmenšení ledvin palec nahoru, ale ten interier - silou naroubovaný levně vypadající tablet s podivnou grafikou. Tuhle módu nechápu, zvlášť u prémiového auta.
14. 4. 2022 13:39
Re: Re: nelibi
Tak bike je prioritne o jazdnych vlastnostiacha, stoji to zlomok ceny tohto auta, ked platis za nieco 100k plus, tak by sa ti to malo aj pacit, nie?
Avatar - Snooob
14. 4. 2022 08:41
Re: nelibi
Tak nad BMW ohŕňaš nos a potom si kúpiš takú zrúdu ako cannondale scalpel :-)
Články odjinud