Nové BMW X3 dostalo šestiválcový diesel. Elektrické i5 zase delší dojezd
Mnichovská automobilka představuje novinky pro rok 2025. Vedle rozšíření palety motorů u některých modelů to je třeba také nová elektronika u BMW i5.
Čtvrtá generace BMW X3 z loňského roku zatím nabízí pouze čtyři motorizace. Vedle dvoulitrového benzinu 20 xDrive se 153 kW, dieselu 20d (145 kW), plug-in hybridu se systémovým výkonem 220 kilowattů také špičkový třílitrový šestiválec M50 s 293 kW.
Portfolio ovšem brzy rozšíří další šestiválcový agregát, tentokrát na naftu. Provedení 40d s pohonem všech kol xDrive se objeví v květnu. 48voltový mild-hybrid se systémovým výkonem 223 kilowattů a 670 newtonmetry na 100 km/h zrychlí už za 5,4 sekundy a rozjede se až na 245 km/h.
Elektrický derivát BMW i5 a i5 Touring se dočká prodloužení dojezdu až o 47 kilometrů, za které vděčí vůbec prvnímu použití polovodičových součástek z karbidu křemíku (SiC) ve výkonové elektronice BMW i5 a pneumatikám s mimořádně nízkým valivým odporem, které jsou dodávány na aerodynamických kolech z lehké slitiny. K úspoře elektřiny přispívají také vylepšená ložiska kol.

Nedávno představené BMW 2 Gran Coupé od března dostane novou základní verzi 216 s 1,5litrovým tříválcem o výkonu 90 kilowattů a točivém momentu 230 Nm. Standardem bude sedmistupňová dvouspojka Steptronic. Zrychlení BMW 216 Gran Coupé z 0 na 100 km/h zabere 9,9 sekundy.
Verze 223 xDrive Gran Coupé naopak nabídne pohon všech kol a výrazně vyšší výkon. Zážehový čtyřválec a s elektromotorem integrovaným do převodovky poskytují celkový výkon 160 kW/218 koní. S tímhle agregátem gran coupé na stovku zrychlí za 6,4 sekundy.
Vítanou změnou je zvýšení maximálního dobíjecího výkonu u vybraných plug-in hybridů z dosavadních 7,4 na 11 kilowattů. Konkurenční Mercedes-Benz přitom u svých modelů umí i 60 kW. Vylepšení se týká BMW X1, BMW 2 Active Tourer, BMW 7 a všech variant BMW XM.