Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové BMW X3 oficiálně: Stále má benzinový šestiválec i plug-in hybrid

Lukáš Volšický
Diskuze (86)

BMW oficiálně představuje novou generaci populárního SUV X3. Novinka má tradiční turbodiesel, výkonný šestiválec i plug-in hybrid, ale ne elektrickou verzi. Nové BMW iX3 má vzniknout na nové platformě Neue Klasse.

Vzpomínáte si, když jsme vás nedávno informovali o prvním úniku nového BMW X3 na svět? Právě teď se oficiálně potvrzuje to, co jsme mohli vidět na prvních ukradených fotografiích, které byly následně zveřejněny na sociálních sítích. Necelé dva týdny po úniku nového BMW X3 na svět se zásadní letošní mnichovská novinka konečně představuje a vypadá přesně tak, jak jsme ji lehce mohli vidět. Nejnovější BMW X3 tak navazuje na své předchůdce a přijíždí se spoustou nových prvků.

Nový designový jazyk a nárůst rozměrů

Oficiální tisková zpráva uvádí, že nejmodernější BMW X3 se odhaluje s novým designovým jazykem s velkými charakteristickými ledvinkami na masce chladiče. BMW však uvádí, že velké ledvinky mají svůj důvod – technici do nich zabudovali kamerové a radarové senzory asistenčních systémů a ve spodní části najdeme aktivní klapky. Hlavní nasávací otvor se nachází až v nárazníku pod maskou. Volitelně navíc můžete ledvinky své „X-trojky“ probudit k životu osvětlenou maskou BMW Iconic Glow.

Zadní část novinky je výrazně decentnější než předek a celkově se nové BMW X3 odhaluje s minimalistickými, avšak relativně kulatými liniemi. BMW uvádí, že s celkovou délkou 4755 milimetrů je nová generace o 34 milimetrů delší. S 1920 milimetry je současně o 29 milimetrů širší, ale s celkovou výškou 1660 milimetrů je zároveň o 25 milimetrů menší. V BMW zvětšili i rozchod kol – vpředu o 16 milimetrů (1636 milimetrů) a vzadu o 45 milimetrů (1681 milimetrů). Beze změn zůstává prakticky jen rozvor náprav s 2865 milimetry.

Video se připravuje ...

Novou „X-trojku“ si zákazníci mohou objednat v jedné pastelové a osmi metalických barvách, přičemž automobilka uvádí zcela nový šedý metalický odstín Dune Grey. BMW X3 bude vyrábět i v exkluzivnějších odstínech z personalizačního vzorníku BMW Individual, přičemž bude sjíždět z výrobní linky v americkém Spartanburgu.

Standardně bude vybaveno 18palcovými koly z lehkých slitin, v případě nového BMW X3 30e xDrive pak 19palcovými koly. Volitelně jsou k dispozici také 20- a 21palcová kola z lehkých slitin. Na seznamu volitelné výbavy se už tradičně objevuje i M sportovní paket s dynamičtějším designem a M doplňky. K dispozici bude i rozšířená verze M sportovní paket Pro, který vychází z M sportovního paketu a přidává kromě jiného osvětlenou BMW masku ve tvaru ledvinek IconicGlow s černým rámečkem, M sportovní brzdy s červeně lakovanými třmeny, zatmavené M světlomety Shadowline a výbavu M Shadowline s rozšířeným obsahem v leskle černém provedení.

Video se připravuje ...

Prostornější interiér a BMW iDrive 9

Tisková zpráva od BMW uvádí, že nová X3 disponuje prostornějším interiérem, zejména na zadních sedadlech. Za pětimístným interiérem je zavazadlový prostor s většími rozměry jak na šířku, tak na délku s výsledným základním objemem 570 litrů (u modelu BMW X3 30e xDrive: 460 litrů), což oproti předchozí generaci představuje nárůst o 10 litrů v případě nového BMW X3 30e xDrive a o 20 litrů u všech ostatních variant.

Sklopením zadních opěradel, standardně dělených v poměru 40:20:40, lze zavazadlový prostor zvětšit na 1700 litrů (u modelu BMW X3 30e xDrive: 1600 litrů), což je v obou případech o 100 litrů více. Pod podlahou zavazadlového prostoru se nacházejí přihrádky pro uložení flexibilního krytu zavazadlového prostoru a dělicí sítě. Volitelně je k dispozici i elektricky ovládané tažné zařízení, přičemž maximální povolená hmotnost brzděného přívěsu je až 2500 kg (podle varianty).

Základem architektury interiéru s dvou- nebo tříramenným volantem a novou přístrojovou deskou je širokoúhlý prohnutý displej kombinující 12,3“ digitální přístrojový štít s 14,9“ dotykovou obrazovkou infotainmentu. Nejnovější verze systému BMW iDrive s funkcí QuickSelect je vybavena operačním systémem 9. BMW si pro novinku připravilo i nové linie ambientního osvětlení a zejména výkonná verze M50 xDrive zaujme dvoubarevným červeno-modrým odstínem inspirovaným ikonickými barvami sportovní divize BMW M.

Benzin, turbodiesel i hybrid

Nové BMW X3 se představuje s celkem čtyřmi elektrifikovanými motorizacemi – dvěma 48V mild-hybridními benzinovými, jednou 48V mild-hybridní vznětovou a jedním benzinovými plug-in hybridem s technologií BMW eDrive. Základní zážehovou variantou je model 20 xDrive s přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem o 153 kW (208 koních). Výkonnější benzinová varianta M50 xDrive si pak zachovává přeplňovaný třílitrový řadový šestiválec a nabízí solidních 293 kW (398 koní).

Jediným turbodieselem v nabídce je tradiční přeplňovaný vznětový dvoulitrový čtyřválec o 145 kW (197 koních) s obchodním označením 20d xDrive. Poslední odhalenou variantou je plug-in hybridní verze 30e xDrive s kombinovaným výkonem 220 kW (299 koní). BMW uvádí, že s lithium-ion akumulátorem s kapacitou 19,7 kWh nově dosahuje prodlouženého elektrického dojezdu 81 až 90 kilometrů a v čistě elektrickém režimu jede maximálně 140 km/h.

Všechny motorizace jsou standardně vybaveny osmistupňovou automatickou převodovkou Steptronic od ZF a pohonem všech kol xDrive. U plug-in hybridního modelu 30e xDrive je elektromotor integrován právě do skříně převodovky. Základní benzinová verze se současně vzdává tradičního písmenka „i“ v názvu.

BMW X3
Motorizace X3 30e xDrive X3 20 xDrive X3 M50 xDrive X3 20d xDrive
Zdvihový objem (cm3) 1998 2998 1995
Výkon spalovacího motoru (kW/min-1) 140/4400 – 6500 280/5200 – 6250 145/4000
Točivý moment spalovacího motoru (Nm/min-1) 310/1500 – 4000 540/1900 – 4800 400/1500 – 2750
Výkon elektromotoru (kW) 135/7000 13 8
Točivý moment elektromotoru (Nm) 250/100 – 5500 200 25
Systémový výkon (kW) 220 153 293 145
Točivý moment celého systému Nm 450 330 580 400
Válce/ventily 4/4 6/4 4/4
Vrtání x zdvih [mm] 82 x 94,6 84 x 90
Kompresní poměr 11,6 11,0 16,5
Převodovka 8st. Steptronic
Max. rychlost [km/h] 215 215 250 215
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6,2 7,8 4,6 7,7
Komb. spotřeba [l/100 km] 1,1 – 0,9 7,6 – 6,9 8,3 – 7,7 6,5 – 5,8
Dojezd na elektřinu km 81 – 90      
Spotřeba elektřiny kWh/100 km 24,0 – 22,3      
Emise CO2 [g/km] 26 – 21 172 – 156 189 – 175 171 – 153
Objem palivové nádrže [l]  50 65 60
Provozní hmotnost [kg] 2140 1930 2055 1965
Celková hmotnost [kg] 2710 2500 2625 2535
Objem zavazadlového prostoru [l] 460 – 1600 570 – 1700
Rozměry d x š x v [mm] 4755 x 1920 x 1660
Rozvor [mm] 2865
Lukáš Volšický
Diskuze (86)

Doporučujeme

Avatar - Jaros 00071
22. 6. 2024 18:37
Design je hnusný
Tak to je opravdu škaredé. Design hnusný, interiér děsný. BMW SE ZBLÁZNILO. :no:
Avatar - boost.
22. 6. 2024 00:46
Re: Re: Zvenku huj uvnitr...?
Tyto dvě věci se nemusí vylučovat, obzvlášť, když jsou v garáži ještě jiný auta, u kterých mi je spotřeba jedno.
21. 6. 2024 23:44
Re: Re: Zvenku huj uvnitr...?
Mít rád opravdu řízení a řešit spotřebu za každou cenu, to je taky věc.
Avatar - iudex
20. 6. 2024 16:31
Re: dizajn
Fakt máš pri 5er problém iba so zadkom? Mňa naopak vizuálne sklamalo celé auto, od tej neforemnej prednej časti s takmer celou zaslepenou maskou až po bočný profil (celkovo vysoký pontón, zjavne daň za spoločnú platformu s EVčkami). Žiť sa s tým dá, sú aj škaredšie autá, ale je to značný dizajnový úpadok oproti takmer dokonalej G30.
A taká súkromná otázka: prečo posun z X5 na X7? Treba väčší priestor? Pribudli deti? Lebo inak tam zmysel vôbec nevidím, jazdne je X7 citeľne horšia ako X5.
Avatar - iudex
20. 6. 2024 16:25
Re: Re: Zvenku huj uvnitr...?
Potvrdzujem, aj u nás zľava tak 11-12% na spaľováky (do výroby, ale ani na skladovky nedali nejak viac). Iba na hybrid sa dá výrazne viac, až 22%.