Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové designové studio Peugeotu nebude navrhovat auta

David Bureš
Diskuze (5)
Ředitelem studia se stal irský designér Cathal Loughnane, který přebírá vedení studia po 12 letech strávených v designových centrech značek PSA.

Peugeot otevřel tento týden v Paříži nové designové centrum nazvané Peugeot Design Lab. To bude určeno pro zákazníky značky ze světa mimo automobilový průmysl. Studio se zaměří na vyvíjení produktů, služeb a poskytování znalostí pro externí zákazníky z různých odvětví.

Francouzská automobilka o studiu tvrdí, že se jedná o studio takzvaného typu Global Brand Design. Jeho cílem je totiž vyvíjet silné a soudržné strategie dané značky, které dle Peugeotu pomohou posílit hodnoty, principy a identitu zákazníka.

Studio zvládne analyzovat a vypracovat strategii značky daného zákazníka. Poté začlení identitu značky do přípravy výrobků nebo služeb – například vybere ty správné materiály, barvy a grafiku. Dále vytvoří design výrobků či služeb a v případě produktů realizuje jejich prototyp. Následně poradí s tím, jak daný výrobek nebo službu prezentovat.

Peugeot Design Lab sídlí v rámci designového centra této značky. Jeho technické a personální prostředky mu dávají nevídanou působnost. Bude totiž těžit z potenciálů ateliérů značky nejen v Paříži, ale také v Šanghaji a Sao Paulu.

Ředitelem studia se stal irský designér Cathal Loughnane, který přebírá vedení studia po 12 letech strávených v designových centrech značek skupiny PSA. V minulosti se Loughnane podílel na vytváření designu interiérů a designu koncepčních vozů. Jeho přímým nadřízeným je Gilles Vidal, ředitel designového centra Peugeotu.

Peugeot Design Lab prezentuje svůj potenciál na základě vize jachty, motorového člunu, letadla a hodinek. Nechybí ani ukázka dvou, již realizovaných produktů – kol DL121 a DL122.

Kolo DL122 je určeno především pro jízdu do města. Podle Peugeotu má být mrštné, lehké, kompaktní a praktické. Do prostorné brašny je zabudována praktická taška na notebook, nechybí ani důmyslně zakomponovaný skládací zámek.

Kolo DL121 pak už bylo vyrobeno v limitované sérii. Zajímavostí je brašna zabudovaná do rámu a kolem něj. Dovnitř se cyklista dostane přes dvojitý zip, umístit do ní lze malé předměty.

Koncept jachty dlouhé 30 metrů se pyšní střechou elegantně začleněnou do tvaru trupu lodi, dlouhé prosklené plochy zajišťují výjimečné osvětlení vnitřku. Lana a kabely jsou zabudovány pod palubou, čímž se uvolnil prostor umožňující zcela volný a bezpečný pohyb po lodi.

Studie luxusního dvoumístného motorového člunu se zase chlubí dlouhými liniemi a elegantním profilem. Špičatá příď a dlouhý trup umožňují snadný průjezd vlnami a zajišťují mimořádnou stabilitu a rychlost. Vzhled interiéru má připomínat luxusní automobil.

Koncept firemního letadla se inspiroval studií HX1. Zajímavostí je koncepce kormidla, které je rozděleno do dvou řídících křídel. Luxusní kabina pojme osm až čtrnáct pasažérů.

Hodinky TP001 pak v sobě mají snoubit výkonnost a vkus. Tvar pouzdra z černého titanu co nejpřesněji kopíruje mechaniku strojku, aby byla váha hodinek co nejmenší. Velká tlačítka byla vyztužena, aby dokázala odolat i extrémním podmínkám.

David Bureš
Diskuze (5)
Avatar - T613
13. 6. 2012 18:24
Re: řídící křídlo
motýlek sem, motýlek tam ;-)
13. 6. 2012 14:02
řídící křídlo
"... koncepce kormidla, které je rozděleno do dvou řídících křídel" >:D :yes:
Mimoděk se mi vybavil Saturnin: "Stožár se nazývá předmět, na který při slavnostních příležitostech stoupá vlajka. To, na co stoupá plachta, se jmenuje stěžeň. Na této lodi nemá plachta na co stoupat. Tato loď nemá stěžeň."
(Možná by stálo za to nastudovat trochu letecké terminologie)
13. 6. 2012 11:35
Re: Vize u stehýnek
Nechápu tvoji reakci:)
Avatar - Pekelná Micinka
13. 6. 2012 11:16
Re: Vize u stehýnek
Ano je. Viz korejské koncerny Hyundai a Samsung.
13. 6. 2012 09:43
Vize u stehýnek
Základní pravdilo marketingu a budování značky je, že je lepší dělat jednu věc pořádně, než víc věcí na průměrný úrovni.

[odkaz]

Je třeba další komentář?:)