Nové DS 4 už se rýsuje. Slibuje unikátní techniku
DS se chystá na příchod nového kompaktu. Novinku tato prémiová divize skupiny PSA nabídne v roce 2021.
DS 4 byl v roce 2010 druhý modelem tehdy ještě prémiové divize Citroënu, která se v následujících letech osamostatnila. Šlo o prémiový kompakt, který by se díky prvkům kupé a zvýšenému podvozku klidně dal označit za crossover. V roce 2018 jeho výroba skončila, nyní však DS po čase chystá jeho oživení. Nové DS 4 přitom už začíná pomalu odhalovat.
Opět půjde od zástupce segmentu C, který bude mít ambice konkurovat zavedeným modelům jako BMW 1 nebo Mercedes-Benz A. Nabídnout bude chtít "pozoruhodný" design a hlavně unikátní technologie. Značka přitom dokonce hovoří o prvcích, které budou v daném segmentu debutovat.
Automobilka v tomto směru slibuje třeba novou generaci multimediálního systému s osmipalcovou dotykovou obrazovkou, nazvaného DS Iris. Podle zákulisních zpráv tu navíc bude i druhá obrazovka na středovém tunelu pro jeho ovládání. Logika infotainmentu se má inspirovat ovládáním chytrých telefonů, k dispozici má být i personalizovaný vzhled. Hlavně ale bude k dispozici vedle hlasového ovládání také ovládání gesty. Objednat si pak bude možné i head-up displej s promítáním na čelní sklo, který bude zobrazovat informace o rychlosti, navigační data nebo jiná potřebná upozornění.
Výbava obecně má být na poměry nižší střední třídy bohatá. Komfort třeba vylepší podvozek DS Active Scan sledující kamerou vozovku před vozidlem a na základě zjištěných dat upravující nastavení tlumení. Systém známý třeba od Mercedesu již najdeme v nabídce SUV DS 7 Crossback. S bezpečností pomůže i noční vidění, které pomocí infrakamery rozezná chodce či zvířata až 200 metrů za dosahem konvenčních světlometů, případně Matrix LED světla. Ta používají tři LED moduly, z nichž ty krajní tvoří 15 segmentů, které se individuálně rozsvěcí či zhasínají podle potřeby, aby neoslňovaly okolní řidiče.
Technickým základem se stane upravená platforma EMP2, kterou do budoucna použijí také třeba příští generace Peugeotu 308 nebo Opelu Astra. Navržena byla nejen pro lepší začlenění plug-in hybridního pohonu, ale také s ohledem na zajištění vyšší úrovně komfortu. Část použitých komponentů je z kompozitních materiálů pro nižší hmotnost a vyšší tuhost, jiné jsou zase kompaktnější (třeba jednotka klimatizace), což má také uvolnit vnitřní prostor.
Z hlediska motorů DS zatím odhalilo jediné ústrojí. V rámci důrazu značky na elektrifikované pohony jde nepřekvapivě o plug-in hybrid. Značka sice ohledně použitého motoru zůstává tajemná, s odkazem na udávané parametry by však mělo jít o ústrojí známé třeba z Peugeotu 3008 Hybrid. Nabídne totiž systémový výkon 165 kW (225 koní) a kombinaci benzinového čtyřválce se 133 kW a elektromotoru se 81 kW.
Bližší informace se teprve dozvíme. Nové DS4 se každopádně představí v únoru 2021 a začne se prodávat v druhé polovině roku 2021. O výrobu se pak postará továrna Opelu v německém Rüsselsheimu. Později na jeho základech má vzniknout i zvýšený model DS 4 Crossback.