Nové GT-R musí být děsivé auto, říká šéf Nissanu. O pohonu zatím není rozhodnuto
Ačkoliv má Nissan v některých ohledech jasnou představu o nástupci generace R35, v rámci pohonného ústroji či designu zatím stále vede diskuze.
Budoucnost jedné z nejvýznamnějších modelových řad Nissanu vypadá docela pozitivně. Čekání na novou generaci GT-R však bude nejspíš zdlouhavé. V rozhovoru s magazínem Motor Authority vedoucí severoamerického Nissanu Ponz Pandikuthira uvedl, že GT-R bude nadále žít, přetvořit legendární sportovní model do nové generace nicméně potrvá.

S odchodem dosavadní generace R35 (na trhu již 16 let) by se mohlo zdát, že Nissan má nástupce ve frontě. Elektrifikace japonské ikony je ovšem stále probíhající diskuzí ve vývoji. „Další generace GT-R musí být autentickým GT-R,“ uvedl Pandikuthira s tím, že budoucí model musí zvládnout více než jen jedno kolo Severní smyčky Nürburgringu v plném tempu.
Inženýři Nissanu tak stále vyčkávají na podstatný vývoj v elektrickém pohonu, který by GT-R poskytl úctyhodné schopnosti. Přestože je testovací platformou pro generaci R36 technologie z Formule E, vedoucí amerického zastoupení značky podotkl, že konečné rozhodnutí o pohonném ústrojí nového GT-R zatím nebylo učiněno.
Designové oddělení Nissanu má nyní vybírat z řady možných designů nástupce R35. Podle senior viceprezidenta Nissanu USA Alfonse Albaisa si musí nová Godzilla ponechat typické rozlišovací prvky (třeba jako čtveřici kulatých svítilen vzadu) a rovněž zůstat „drsným, děsivým autem“, které půjde využít na silnici i na okruhu.
Albaisa dále uvedl, že loni představený koncept Hyper Force není úplnou předzvěstí designu nového GT-R, jelikož ani nenesl logo modelu (přesněji se objevilo na přídi v rozostřené formě). Víceméně tedy koncept odvážně ukazuje možný směr elektrického sportovního modelu Nissanu. Typické rozlišovací prvky GT-R zde nicméně nelze přehlédnout, stejně jako již zmíněné drsné, děsivé vzezření.