Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové klimatizace jsou nebezpečné, Mercedes se vrací k osvědčené náplni

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 9. 10. 2012 • 12:38
146
19
Zobrazit náhledy (146)
Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL Mercedes-Benz SL
Mercedes-Benz se rozhodl, zatím alespoň v USA, povolat do servisů roadstery SL kvůli výměně klimatizačního chladiva.

Nové chladivo R1234yf bylo použito v klimatizačních jednotkách celkem 432 kusů nové řady SL R231. Tato auta byla vyrobena mezi 19. prosincem 2011 a 31. květnem 2012 a určena pro USA. Jejich majitelé budou informováni ještě v říjnu a povoláni na výměnu. Nebezpečné chladivo bude nahrazeno starším R134a, nutná je také výměna hadic.

Látka R1234yf byla původně vyvinuta společnostmi DuPont a Honeywell jako šetrná k životnímu prostředí. Vyšetřováním se ovšem zjistilo, že při styku s horkými kovovými částmi (zejména motoru například při nehodě) se chemikálie chová jako kyselina a je schopna nebezpečně poleptat kůži i sliznice. Další testy přímo v režii trojcípé hvězdy s lepší simulací reálných podmínek ukázaly, že pokud se chladivo při čelní srážce dynamicky rozptýlí pod vysokým tlakem v blízkosti výfukového systému, může se vznítit.

Starší kapalina R134a, která dle příslušných směrnic skončí v klimatizačních jednotkách za pět let, byla zkoušena také a je považována za bezpečnou. Mercedes-Benz tedy neponechal nic náhodě a chladivo raději vyměňuje.

Celá causa nabyla globálního charakteru. Evropská komise nařídila používání R1234yf u nových vozů už od 1. ledna 2011. Patentovou ochranu na chladivo vlastní zmíněné společnosti Honeywell a DuPont, které začala Evropská komise prošetřovat už loni v listopadu.

Ian Shankland, technický ředitel Honeywellu, produkt své firmy hájí. K problémům se oficiálně vyjádřil ve čtvrtek 4. října: „Jednostranné rozhodnutí jedné automobilky pracovat na vlastních zkouškách je v rozporu se způsobem hodnocení bezpečnosti nových průmyslových produktů. Nejsme si vědomi toho, že by Mercedes-Benz při svém testování zkoumal oblasti, které nebyly v minulosti dostatečně řešeny. Přísné a komplexní studie prováděné v Evropě, USA a Japonsku, opakovaně došly k závěru, že tento výrobek je bezpečný pro použití v automobilech.“

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - WinDiesel
Opravdu to nejde jinak?
| 10. 10. 2012
Ne, neni. Mel jsem ovsem napsat "uniknout z klimatizace" to by bylo presnejsi. Neni to vtip stejne tak jako neni vtip pozadavek eurokomisarky pro "spravedlnost" aby bylo povinne mit ve vedeni vetsich spolecnosti 40, potazmo 50% zen, a to okamzite. Realita je 8% v CR a 11% v EU.....
V článku chybí
| 9. 10. 2012
Jak se tam dostaly si dovedu představit. Ale proč tam vůbec jsou ? 8-s
V článku chybí
| 9. 10. 2012
Tož asi to jde přiřadit podle tagů automaticky, tak co by se s tím "žurnalista" obtěžoval..
Opravdu to nejde jinak?
| 9. 10. 2012
Může někdo citovat zdroj?
Avatar - Sonny Crockett
Opravdu to nejde jinak?
| 9. 10. 2012
Obávám se, že není. Žijeme ve 21. století, jistě vstoupí do dějin právě těmimo ekologisty...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku