Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové kombi Audi A6 Avant: první info a fotografie

Ondřej Láník
Diskuze (17)
Audi vypustilo první fotografie a informace o novém kombi řady A6. Objednávky je možno zadávat již nyní, ale jak se již stalo zvykem posledních let, první dodávky vozů na trh příjdou až dlouho po tom, v březnu 2005.

Rozměry největšího německého vozu vyšší střední třídy - limuzíny Audi A6 - zřejmě nestačily tvůrcům užitečnější odvozené verze kombi. To je opět o několik milimetrů blíže k bájné pětimetrové délce, když na délku měří 4933 mm (sedan 4916 mm), je 1855 mm široké, stejně jako sedan a 1463 mm široké (sedan 1459 mm). Majestátné rozměry jsou maskovány elegantně tvarovanou karosérií, která nese typické znaky nedávno uvedených modelů ingolstadtské automobilky. Záď je nyní delší než dříve, ale přitom "lehčí" díky horizontálně tvarovaným koncovým svítilnám, jejichž vzhled odpovídá stejnému prvku na Sportbacku i menším kombi řady A4.

Přední část s trapézovým tvarem masky chladiče odpovídá novému designérskému stylu, který již nese asi polovina modelové palety značky Audi.

Asi nepřekvapí velký prostor pro posádku, která těží jak z velkého rozvoru 2843 mm, tak i z delší střechy, ovlivňující nabídku prostoru v oblasti hlavy na zadních sedadlech. Zavazadlový prostor má základní objem 565 l, ale je možné jej zvětšit až na 1660 l po sklopení druhé řady sedadel (měřeno po střechu). Nákladová plocha je 1,05 m široká a disponuje čtyřmi posuvnými oky pro upevnění nákladu pomocí sítě. Audi slibuje širokou variabilitu a připraveno je třeba i praktické řešení (snadno omyvatelné dno) na špinavý náklad z lifestylových sportovních aktivit aktivně odpočívajícího majitele.

Variabilita za příplatek zahrnuje systém umožňující rozdělit zavazadlový prostor jak diagonálně tak dokonce i horizontálně, pomocí teleskopických vzpěr. Poprvé u kombi řady A6 je zadní výklopné víko otevíráno a zavíráno samočinně a to i pomocí dálkového ovládání. Úhel otevření víka je možno libovolně měnit.

V nabídce příslušenství a příplatkových výbav nebudou chybět nejrůznější pomůcky pro přepravu jízdních kol, lyží nebo snowboardů, takže ani klasické sportovní vyžití na cestách s novým Avantem nebude problémem.

V nabídce je pět motorů:

  • 4.2 V8, max. výkon 246 kW, max. točivý moment 420 Nm
  • 3.2 V6 FSI max. výkon 188 kW, max. točivý moment 330 Nm
  • 2.4 V6 max. výkon 130 kW, max. točivý moment 230 Nm
  • 3.0 V6 TDI max. výkon 165 kW, max. točivý moment 450 Nm
  • 2.7 V6 TDI max. výkon 132 kW, max. točivý moment 380 Nm

Nové kombi je podle tiskové zprávy možno objednávat již nyní, ale jak již se stalo zvykem posledních let, první dodávky vozů na trh příjdou až dlouho po tom, v březnu 2005.

Ondřej Láník
Diskuze (17)