Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Maserati GranTurismo: první fotografie (+ plakáty)

Ondřej Láník
Diskuze (73)
V Ženevě se světu představí zcela nové kupé značky Maserati. Design je jen vzdáleně příbuzný sedanu Quattroporte a spíše to vypadá, že GranTurismo je tím vzorem, který bude v blízké budoucnosti určovat designérský slovník této italské automobilky.

Kupé s trojzubcem na masce se stává podstatně dramatičtějším vozem než dosud. Znalci v něm asi najdou odkazy zanechané závodními monoposty, které značku proslavily v minulém století, ale i to lepší z italské školy automobilového designu.

Výrazná příď je zásadním posunem proti současnému modelu, představenému před devíti lety jako Maserati 3200 GT. Nárazník v pravém smyslu slova vpředu vlastně neexistuje, maska je vystrčena do prostoru před půdorys karoserie. Homologační autority nebo Euro NCAP, které se budou zabývat bezpečností novinky vůči chodcům, zřejmě nebudou z těchto výstřelků příliš nadšeny, ale není to poprvé kdy krása zvítězila nad posláním italského vozu. Pod tím vším se podepsal opět Pininfarina.

Trojzubec není pouze na masce, ale opakuje se originálně i na motivu kol z lehkých slitin. Grafika bočních oken navazuje na předchozí řešení, ale celkové tvarování je o málo pravidelnější než dosud. K absolutním novinkám patří tvarování zádě, které posunuje kupé jednoznačně zpět mezi sportovně tvarované vozy Gran Turismo.

Očekáván je inovovaný osmiválec 4,2 V8 (298 kW), později by se do modelu GranSport mohl dostat také motor 4,7 V8.

Ondřej Láník
Diskuze (73)
Avatar - Dinar
21. 2. 2007 08:21
Re: rozpaky
Nečteš, nevíš, např. na design Qporte mám velmi pozitivní názor, ale staré kupé se mi prostě líbí víc než nové, pro tebe je to možná krasavec, pro mě je to proti stávající generaci ne krok do předu, ale krok nikam, proto říkám, rozpaky nad designovou nesoudržností toho auta. Ty bláboly o made in Germany komentovat nebudu, možná jsi, podobně jako dost zdejších diskutérů zvyklý, pokud jde o auta, uvažovat v kategoriích německý, italský, japonský apod., a ty osobně vidíš pozitivně jen svá oblíbená japonská auta. Já mám rád auta jako taková, rád se svezu čímkoliv a svůj názor na jakékoliv auto si dělám z toho co vidím, případně vyzkouším, a je mi šuma fuk, kdo které auto vyrábí. Takže, pokud se mi líbí Audi, pak to napíšu, stejně jako jsem x-krát vychválil Accord, což byla le mého cesta, po které se měl design Hondy ubírat, jenže pak ukázali Civic s designem vesnického tunera anebo ztělesnění nudy v podobě Legendu. To mají být auta jedné automobilky? Tohle je to pravé tápání a bezradnost, tihle hoši pořád ještě neví čím vlastně chtějí být, sportnovní, elegantní, od každého kouseky? (vzpomeň na Markův článek o Hondě a své vlastní komentáře). Píšu to proto, že Audi je pravý opak, což je to co se mi na jeho designu líbí, oni mají jasno v tom, jaká auta chtějí dělat, a je to na jejich designu vidět. A obloukem zpět k Maserati, i když jejich problém (mluvíme o designu) promítnutý do tohoto kupé není tak markantní jako v případě Hondy, je z toho auta prostě cítit bezradnost. :-!
21. 2. 2007 00:32
Re: čekal jsem víc
Musis jit do nejakeho specialu (tam izolace nejsou) a s nim pak na okruh. Pak si nech namontovat kameru, co te bude snimat jak vypadas pri rizeni. Az do toho proniknes, tak pak uvidis, jak se pri jizde bezdecne usmivas. To je radost z jizdy. Maserati to, jako jedno z mala pro silnici homlogovanych aut, umi taky ;-)
20. 2. 2007 23:50
Re: maserati
Bych chtel videt cim se vozis ty! Monoho aut, ktere to maserati na silni/okruhu natrou veru neni. S jednim z nich, konkretne s maserati GT 4,2, jsem jezdil a tve vylevy o srackach, fakt hroznych tedy pripisuji spise zastydnute puberte nez osobni zkusenosti. Kdybys v nem jen jednou jel, tak bys takovou vaginalitu nikdy nemohl napsat. :-!
20. 2. 2007 23:44
Re: Srdeční záležitost
Mozna u Cambiocorsy bude. Treba je tam vyfoceny interier s novym automatem. Me osobne na poloautomatech od Ferrari vadi, ze se padla neotaci spolu s volantem. To bych si nechal okamzite upravit - ridil jsem GranSport, ktery mel padla premontovane na volant a o 200% lepsi zazitek nez standartni provedeni. Na standart se zrejme da zvyknout, ale kdyz se packy otaci spolu s volatem, tak se na nic zvykat nemusi a je to naprosto intuitivni. PS: ta mala stribrna packa je sice efektni, ale osobne bych mozna dal prednost bezne pace nebo kompletnimu ovladani prevodovky na volantu. To by bylo teprve maso ;-)
20. 2. 2007 23:32
ID pro Maserati
Myslim, ze byla chyba vymenit dvorniho dodavatele designu Maserati... Ne, ze by QP a nove GT nebyla jedna z nejhezcich aut soucastnosti, ale prece jen kabatak Ferrari i Maserati sije stejny krejci. Italdesign stvoril jedno z nejhezcich aut nejmin posledniho ctvrtstoleti: Maserati 3200GT a vdechl mu nezmenitelny styl a vyjmecne charisma. Dokonale skloubene prvky hi-tech s zivocisnosti a organicnosti designu jak exterieru tak predevsim interieru je byla uchvatna. QP ma taky silne charisma a uplne jiny designersky styl, ktery nove GT posouva smerem k moderne a technicizmu s urcitou inspiraci v minulosti. Smes to neni spatna. Nazivo bude, jak to tak u poslednich vytvoru studia Pininfarina posledni dobou byva, jeste lepsi. Jenze dle me ztratil prave onu vyjmecnost a organicnost kterou prekypovaly GT i QP, ikdyz kazde z nich trochu jinym zpusobem.