Nové MG ZS Hybrid+ má české ceny. Jak si stojí ve srovnání s konkurencí?
Čínská automobilka zveřejnila ceny nové generace svého suverénně nejprodávanějšího vozu nejen v Česku, ale i v celé Evropě. Kvůli hybridu výrazně zdražil, stále jde ale o velmi zajímavou nabídku.
MG je aktuálně s přehledem nejúspěšnější čínská značka v Evropě. Vsadila totiž primárně na modely se spalovacími motory, kterými zespoda konkuruje Dacii, ve vyšších patrech i třeba Škodovce, Fordu, korejským automobilkám i Francouzům. Daří se ovšem také elektrickému hatchbacku MG4, který se řadí mezi nejoblíbenější lokálně bezemisní vozy na starém kontinentu.
Ačkoliv je portfolio MG poměrně široké, v Evropě i na českém trhu dominuje především malý crossover ZS, jehož první generace si od ledna do konce letošního října v Česku připsala 2280 registrací z celkových 3201, které MG zatím řadí na 13. místo mezi všemi výrobci.
Novinka proti předchůdci výrazně narostla. Do délky měří o téměř 11 centimetrů více a dostává se do teritoria kompaktních SUV. Další změnu představuje pohon. Jestliže dosluhující provedení můžete mít s atmosférickým čtyřválcem o objemu 1,5 litru se 78 kilowatty, nebo přeplňovaným tříválcem 1.0 TGI s 82 kW, nástupce je zatím dostupný s novým hybridním pohonem z nedávno představeného MG3.
Nové MG ZS vs. předchůdce | |||
MG ZS Hybrid+ | MG ZS 1.5 DVVT | MG ZS 1.0 TGI | |
Zdvihový objem [cm3] | 1498 | 1498 | 999 |
Výkon (kW) | 75 (spalovací motor) + 100 (elektromotor)/145 (systémový) | 78 | 82 |
Točivý moment [N.m] | 128 (spalovací motor)/250 (elektromotor) | 141 | 160 |
Převodovka | třístupňová multimódová | 5 MT | 6 MT/6 AT |
Max. rychlost [km/h] | 168 | 175 | 180/170 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 8,7 | 10,9 | 11,2/12,4 |
Kombinovaná spotřeba dle WLTP [l/100 km] | 5,0-5,1 | 6,6 | 6,6/7,2 |
Vnější rozměry [mm] | 4430 x 1818 x 1635 | 4323 x 1809 x 1653 | 4323 x 1809 x 1653 |
Rozvor [mm] | 2606 | 2580 | 2580 |
Zavazadlový prostor [l] | 443-1457 | 448-1375 | 448-1375 |
Essential [Kč] | 569.990 | 399.900* | - |
Emotion [Kč] | 619.900 | 439.900* | 484.900* |
Elegance [Kč] | - | - | 534.900* |
Exclusive [Kč] | 669.900 | - | - |
*Platí pro skladové vozy |
Jeho základem je taktéž atmosférická patnáctistovka, které ovšem pomáhá silný elektromotor se 100 kilowatty. Systémový výkon dosahuje velmi slušných 145, což je v tomto segmentu prakticky nejvyšší hodnota.
Základní linie Essential za 569.900 Kč ve standardu nabízí například adaptivní tempomat, zadní parkovací senzory a zpětnou kameru, 12,3“ displej před řidičem, 10,25palcový středový displej s integrovanou navigací, Apple CarPlay a Android Auto, automatickou klimatizaci a 16“ ocelová kola. Vyšší Emotion přidává LED světlomety, sedmnáctipalcové disky, výdechy klimatizace v druhé řadě nebo větší centrální monitor s 12,3“. Na vrcholu stojí verze Exclusive s panoramatickým parkováním, čalouněním ze syntetické kůže, vyhřívanými předními sedadly a volantem, 18palcovými ráfky a sedadlem řidiče s elektrickým nastavováním v šesti směrech.

Vedle srovnání s předchozí generací přinášíme také přehled největších konkurentů s hybridními pohony. Výjimkou je pouze Škoda Kamiq 1.5 TSI, kterou jsem do přehledu zahrnul, jelikož se jedná o nejprodávanější vůz své třídy a čtvrté nejoblíbenější auto v Česku.
MG ZS Hybrid+ vs. konkurence | |||||
MG ZS Hybrid+ | Hyundai Kona 1.6 GDI HEV | Renault Captur 1.6 E-Tech | Škoda Kamiq 1.5 TSI DSG | Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid 130 | |
Zdvihový objem [cm3] | 1498 | 1580 | 1598 | 1498 | 1490 |
Výkon (kW) | 75 (spalovací motor) + 100 (elektromotor)/145 (systémový) | 68,5 (spalovací motor) + 32 (elektromotor)/95 (systémový) | 69 (spalovací motor) + 36 (elektromotor)/105 (systémový) | 110 | 68 (spalovací motor) + 68 (elektromotor)/96 (systémový) |
Točivý moment [N.m] | 128 (spalovací motor)/250 (elektromotor) | 134 (spalovací motor)/170 (elektromotor) | 149 (spalovací motor) + 205 (elektromotor)/250 (systémový) | 250 | 120 (spalovací motor) |
Převodovka | třístupňová multimódová | 6 DCT | multimódová (4 + 2 stupně) | 7 DSG | e-CVT |
Max. rychlost [km/h] | 168 | 165 | 170 | 213 | 170 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 8,7 | 11,7-12,0 | 10,6 | 8,3 | 10,7 |
Kombinovaná spotřeba dle WLTP [l/100 km] | 5,0-5,1 | 4,5-4,8 | 4,6-4,8 | 5,7-6,1 | 4,5-5,2 |
Vnější rozměry [mm] | 4430 x 1818 x 1635 | 4350-4385 x 1825 x 1570-1575 | 4239 x 1797 x 1575 | 4241 x 1793 x 1531 | 4180 x 1765 x 1595 |
Rozvor [mm] | 2606 | 2660 | 2639 | 2651 | 2560 |
Zavazadlový prostor [l] | 443-1457 | 407/466-1241/1300 | 326-440-1445 | 400-1395 | 397 |
Základní cena [Kč] | 569.990 | 759.990 | 634.800 | 619.900 | 689.000 |
I v tomhle ohledu vychází nové MG ZS dobře. Má nejvyšší systémový výkon, je nejdelší a má největší zavazadelník. Navíc vychází nejlevněji a má ve standardu též 7letou tovární záruku omezenou 150.000 km.
Po pozitivních zkušenostech s novým MG HS vypadá i menší sourozenec jako velmi zajímavá alternativa k zavedeným značkám. V příštím roce navíc dorazí čistě spalovací provedení s nižší cenou.