Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Subaru Forester je tady. Hybridní verzi pomůže Toyota

Ondřej Šámal
Diskuze (9)

Na autosalonu v Los Angeles slavila premiéru šestá generace japonského SUV. Ta se zatím spoléhá na atmosférický čtyřválec o objemu 2,5 litru, který však brzy doplní hybridní varianta, s kterou pomůže Toyota.

Subaru Forester dlouhé roky platilo za jeden z nejoblíbenějších modelů japonské automobilky na českém trhu. Aktuálně se však s 92 registracemi za prvních letošních deset měsíců krčí až na čtvrtém místě. Přeskočil ho letos suverénní outback (309 vozů), XV (192 aut) a dokonce i druhá generace vynikajícího sportovního kupé BRZ se 168 exempláři.

Forester je totiž na rozdíl od předchůdce dostupný pouze se jedním motorem v podobě plochého zážehového dvoulitru e-Boxer se 110 kW, kterému pomáhá malý elektromotor. Ten však samostatně funguje pouze v nízkých rychlostech, při velmi jemném sešlápnutí plynového pedálu a na krátké vzdálenosti, tudíž u stojanu příliš benzinu neuspoří. A nepochlubí se ani nijak zázračnou dynamikou.

To by se však u následovníka mohlo změnit. Již šesté vydání, jež se světu ukázalo na autosalonu v Los Angeles, zhruba od roku 2025 minimálně na veledůležitém americkém trhu slibuje první opravdu hybridní variantu. Její parametry ještě neznáme, podle Jeffa Walterse z americké divize Subaru se však bude jednat o kombinaci boxeru s elektromotorem, jenž si energii bude brát z akumulátoru od Toyoty. Ta značce dodá také samotnou trakční elektrickou jednotku a další části pohonu.

Obě automobilky ostatně spolupracují dlouhodobě. Jedním z výsledků jejich snažení jsou například kupé Subaru BRZ a Toyota GT86/GR86. Toyota je navíc s dvacetiprocentním podílem největším akcionářem Subaru, synergie v rámci tohoto partnerství jsou tudíž logické

 V severní Americe si do příchodu hybridu budou muset vystačit se čtyřválcem o objemu 2,5 litru a výkonu zhruba 135 kilowattů s točivým momentem 241 Nm. Evropané pak zřejmě dostanou zmíněný dvoulitrový e-Boxer.

Ve srovnání s aktuálním provedením je novinka o deset procent tužší, což se vedle bezpečnosti pozitivně projeví také na cestovním komfortu a jízdních vlastnostech. Interiéru vévodí středový vertikální displej o úhlopříčce 11,6“ s nejnovějším vydáním multimediálního systému Starlink. Bezdrátové rozhraní Apple CarPlay a Android Auto jsou samozřejmostí.

Video se připravuje ...

Subaru je pyšné také na svůj bezpečnostní systém EyeSight, který ve srovnání s minulostí pracuje rychleji a intuitivněji. Například na křižovatkách dokáže rozpoznat cyklistu a chodce dříve než dosud. Novinkou je nouzové zastavení vozu v případě nereagování řidiče. V tu chvíli vůz spustí výstražná světla a odemkne zámky ve dveřích. Samozřejmostí jsou i další asistenty v čele s hlídáním mrtvého úhlu či nouzovým brzděním při couvání.

Velmi potěšující je zvětšení vnitřního prostoru pro posádku a náklad. Zavazadlový prostor nově pojme 838 litrů (nejvíce v historii modelu), přičemž po složení zadních opěradel dovnitř naskládáte 2107 l.

Ondřej Šámal
Diskuze (9)

Doporučujeme

21. 11. 2023 22:00
Re: Proč asi?
Jaký rok? Ze začátku to byla hrůza ale pak byly výborné. Já tedy jedině benzíny....BTW: v rodině Passat 2.0 TDI motor KO při 130k. Ročník 2012. Nebo 2x B6 (2006 a 2007). První při 80k nové vstřiky, ve 140k KO. Druhý tuším 125kw chcípl ještě dříve :-D. Teď už kupují jen Japonce :D A mrtvých navťáku mám kolem více. Benzín snad jen 1.2 od Renaultu ale ten je známej, že nemá rád město a stejně ho dostala manželka do mamataxi..A pak kolega Fabia II 1.2 TSI nějaký problém (drahý) ale už nevím co přesně. (rozvody?)
21. 11. 2023 18:23
dizajn 90's
ostal zachovaný :D ako zvonka, tak aj zvnútra...
21. 11. 2023 11:09
Re: Proč asi?
Ani ne 150tkm, totálka motoru. Outback, koupeno nové. Takže tak.
21. 11. 2023 10:14
Re: Proč asi?
není to tak hrozný, po roce 2012 v pohodě, známej to má (v XV), asi těch 10 let a závady 0
Avatar - KANKUNEN
21. 11. 2023 08:15
Re: Proč asi?
Je to pravda, jenže ostatní motory jezdí hůř než diesel v nouzáku.