Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Suzuki S-Cross už se rýsuje. Je blíže, než byste možná čekali

David Bureš
Diskuze (27)

Suzuki S-Cross je s námi už od roku 2013, přesto bylo o nástupci zatím ticho po pěšině. Až do teď.

Značka Suzuki počítá s rozsáhlou modernizací své nabídky. V minulých měsících na trh dorazily zcela nové modely vzniklé díky partnerství s Toyotou, kompaktní kombi Swace a plug-in hybridní SUV Across, další novinky se chystají pro rok 2022. To se má začít prodávat nový Swift a nový S-Cross. A právě kompaktní crossover dorazí v novém vydání dříve, než byste asi čekali.

Současná generace S-Crossu se vyrábí už od roku 2013, a tak má na náhradu nejvyšší čas, přesto se o nástupci zatím prakticky nemluvilo. Ticho však nyní prolomil šéf španělského zastoupení Juan López Frade. „S-Cross tu bude ve třetí generaci. Prezentace nového modelu se odehraje na konci listopadu,“ uvedl López Frade, jak ho citoval španělský server Motor.es. Za první generaci považuje model SX4, který S-Cross po svém příchodu postupně zcela nahradil.

Na trh by přitom novinka mohla dorazit dříve, než byste čekali. „Pokud vše půjde dobře a nebudeme mít problém s dodavateli, doufám, že by k prodejcům mohl dorazit do Vánoc,“ sdělil López Frade s tím, že by nové S-Cross byl hezký vánoční dárek pro všechny zájemce o dobré auto. V tomto směru je však nutné zdůraznit, že situace s nedostatkem výrobních dílů, hlavně polovodičů, dělá výrobcům velké potíže, zdržuje dodávky, a tak je toto prohlášení nutné brát s rezervou. Prodeje by se každopádně měly plně rozjet během roku 2022.

O technických detailech šéf Suzuki Ibérica moc sdílný nebyl. Už dříve však vyšlo najevo, že se nový S-Cross do budoucna dočká nové generace hybridního ústrojí. Má jít tentokrát o full-hybrid se zážehovou patnáctistovkou, který doplní rovněž nabízené mildhybridní řešení. Nově by tedy S-Cross full-hybrid měl ujet i krátké trasy čistě na elektřinu.

Jistotou je také zachování možnosti pohonu všech kol, který se od Suzuki, značky typicky zaměřené na terénní auta, zkrátka očekává. Naopak neznámou jsou rozměry. Patrně se však oproti dnešnímu, 4,3 metru dlouhému crossoveru tolik nezmění. S-Cross se totiž bude nadále muset vejít mezi Vitaru (dnes bezmála 4,2 metru dlouhé auto) a 4,6 metru dlouhý Across.

David Bureš
Diskuze (27)

Doporučujeme

31. 10. 2021 10:57
Re: sucasny ma jednu zasadnu chybu
Blbosti pises. Mame ho doma. Motor na odhlucneny paradne. Podvozok priemerne, odhlucnenie aerodynamickeho hluku my mohlo byt lepsie. Objem nadrze 47 litrov. Malo, dost? Za mna uplne staci. A dvere si na tom niekedy videl a zatvaral. Poctviva tuha konstrukcia aj zvuk pri zatvarani. Akceleracia, vdaka elektrickemu bypasu paradna. Poddajny podvozok s vacsimi naklonmi v zakrute, ale pohodlny. A zena na tom po meste jazdi za 6,3l. Nove aj so zimnymi kolesami 15 tisic vratane radaroveho tempomatu a predkolizneho brzdenia.
31. 10. 2021 10:19
Re: sucasny ma jednu zasadnu chybu
A ktoré auto s rakvou na streche nemá po diaľnici výrazne zvýšenú spotrebu? Malá nádrž tiež nie je žiadna výnimka.
31. 10. 2021 10:18
Re: sucasny ma jednu zasadnu chybu
To tiež nie je celkom pravda. Ja osobne tento systém tiež vždy hneď vypínam. Tých výtlkov na ceste, ktoré zbadáš v poslednej chvíli je na cestách dosť, a tiež je, aspoň u nás, všade dosť starých čiar alebo dočasného značenia, ktoré sa nikto neunúval odstrániť. A niekedy proste pri jazde po práznej okreske zrežieš zákrutu, neviem, prečo by som vtedy mal hádzať smerovku, aby mi ten dementný systém neťahal volant späť...
Avatar - KANKUNEN
31. 10. 2021 09:34
Re: sucasny ma jednu zasadnu chybu
Víš to je ten rozdíl mezi řidičem a kopytem. Řidič nejezdí po kanálech a zatáčky narovnavá.
31. 10. 2021 09:13
Re: Kizashi
Pokud odhlédnu od až příliš asijského "bublinovitého" designu přídě a zádě, tak vzhled Kizashi velice trpěl do očí bíjícím nesouladem mezi délkou předních a zadních dveří... :-( :no: