Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové testy Euro NCAP: Čtyři hvězdy pro Citroën C4 Cactus

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (9)
Euro NCAP zveřejnil nejnovější sadu testů, do nichž byl zařazen Citroën C4 Cactus, Mercedes-Benz třídy V a Nissan X-Trail.

Nové testy Euro NCAP se stále více zaměřují na moderní asistenční systémy. Na to pak v celkovém hodnocení doplácí zejména jednodušší vozy jako je aktuálně Citroën C4 Cactus, i když v ostatních kategoriích předvedou velmi slušné výsledky.

Citroën C4 Cactus: Čtyři hvězdy

Testy absolvoval Citroën C4 Cactus s motorem 1.2 PureTech a výbavou Feel, který získal jen čtyři hvězdy především díky absenci asistenčních systémů sledování jízdního pruhu a autonomního brzdění, což mu vyneslo pouhých 56 % bodů za tuto část testů. V kategorii ochrany cestujících získal 82 %, nejhorší známku získal za ochranu hrudníku při bočním nárazu na sloup, která byla vyhodnocena jako mezní. Ve všech ostatních případech bylo tělo ochráněno dobře nebo dostatečně.

crashtest citroen mercedesbenz nissan euroncap crashtest citroen mercedesbenz nissan euroncap

Oblast ochrany dětí získala Cactusu hodnocení 79 %, protože na krk a hrudník 3letého dítěte působily při čelním nárazu mezní síly a i ochrana hlavy 18měsíčního dítěte byla kvůli přílišnému zrychlení vyhodnocena jako mezní.

Vynikajících výsledků (80 %) dosáhl Cactus v ochraně chodců, kde nárazník a kapota získaly maximum bodů, jediným problémem byla oblast navazující na čelní sklo vozu.

Euro NCAP 2014 - Citroën CACTUS
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3182%3979%2980%756%78%
Počet hvězd****


Mercedes-Benz třídy V: Pět hvězd

Mercedes-Benz třídy V bez problémů získal pět hvězd, a to jak díky téměř stoprocentní (93%) ochraně dospělých cestujících, tak díky 87 % za ochranu dětí v autosedačkách. V ochraně chodců (67 %) získal maximum bodů nárazník a vzhledem ke tvaru kapoty nebyl prováděn test přední hrany kapoty. Hlavám chodců poskytuje vůz ochranu od mezní po dobrou, jedinou výjimkou byla tradičně oblast kolem čelního skla.

crashtest citroen mercedesbenz nissan euroncap crashtest citroen mercedesbenz nissan euroncap

Třída V je vybavena oceněnými systémy autonomního brzdění Collision Prevention Assist Plus, pomáhajícím řidiči minimalizovat kolize při nízkých rychlostech ve městě i vyšších rychlostech běžných mimo město, Mercedes-Benz Attention Assist, který pomáhá řidiči rozeznat, kdy je příliš unavený a měl by jízdu přerušit, a systémem Mercedes-Benz Pre-Safe, který mimo jiné pomáhá brzdit v případě hrozící nehody.

Euro NCAP 2014 - Mercedes-Benz třída V
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3493%4387%2067%685%86%
Počet hvězd*****


Nissan X-Trail: Pět hvězd

Nissan X-Trail uspěl obstojně ve všech oblastech testování. V oblasti ochrany dospělých cestujících (86 %) získal například plný počet bodů za ochranu cestujících při bočním nárazu. V bezpečnosti dětí (83 %) získal maximum bodů za ochranu 18měsíčního dítěte.

crashtest citroen mercedesbenz nissan euroncap crashtest citroen mercedesbenz nissan euroncap

Dalším úspěchem Nissanu je 75 % za ochranu chodců, kde nárazník získal plný počet bodů a jediný problém byl v oblasti čelního skla v okolí A-sloupků. Stejné hodnocení (75 %) si vysloužil X-Trail za bezpečnostní výbavu, která mimo jiné obsahuje kamerový systém, který zaznamenává značky s omezením rychlosti a umožňuje řidiči přenastavit omezovač rychlosti.

Euro NCAP 2014 - Nissan X Trail
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky3386%4183%2775%1075%82%
Počet hvězd*****


Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2014?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2014)
2014Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%60%60%80%
Pro ****70%60%50%40%70%
Pro ***40%30%25%25%60%
Pro **30%25%15%15%55%
Pro *20%15%10%5%45%

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (9)
1. 10. 2014 23:55
Re: Cactus
Ty si neuveritelny dilino; naco tie svoje notoricke bludy vsade pises skor, nez si ich overis?

SX4 2WD 1.6 M/T - 1165kg + 75vodic = 1240kg [odkaz]
C4 Cac Pure82 - 965kg + 75vodic = 1040kg [odkaz]

Mas presne 200kg.

Ty mas nielen ze zle cisla, ale porovnavas navyse hmotnosti auta bez vodica a s vodicom.
Avatar - pallas
1. 10. 2014 21:11
Re: Cactus
to máš nejaké iné hmotnosti od Cactusu. Základný Cactus píšu pohotovostná hmotnost 935-975 kg.
Avatar - 3_diamanty
1. 10. 2014 19:55
Re: Cactus
ja len narazam na kolegu hore... ktory porovnava 4kolku 1,6tku s dvojkolkou 1,2 ..... jasne ze suzuki nemoze byt lahsie .... co sa tyka rozmerov... tak tie rozdiely su minimalne -......

napriklad taka nova fabia combi je lahsia ako cactus -.... je aj podobne velka a pritom to nie je ziadne holatko s vyklapatelnymi okienkami ;-) ... zase ten cactus az taky zazrak nie je... navyse ked sa setrilo na hmotnosti prave tam kde sa moc nemuselo ( zadne nedelitelne sedacky, zadne vyklopne okienka ) ... radsej to mohlo byt o 50kg tazsie auto... ale bolo by na urovni....
Avatar - 3_diamanty
1. 10. 2014 19:39
Re: Cactus
cactus 1,2 vti ----- 1070kg

SX4 1,6 4x4 ------ 1255kg

rozdiel je 185kg .... pritom suzuki je 4kolka.... ;-) ......

alebo mam zle udaje? mne to vychadza totiz inak s tymi hmotnostami ako pises ty ... zase az take pierko ten cactus nie je.... na to ake je to holatko
1. 10. 2014 15:48
Cactus
Je mi sympaticka snaha PSA jit s vahou aut dolu. Cactus 1,2 vazi cca o 200kg mene nez celkem srovnatelne Suzuki SX4 s 1,6. Pritom auto nijak nepropadlo v crash testu. Rekl bych, ze se dilo podarilo. :-!