Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Vito a Viano v ČR – první jízdní dojmy

Ondřej Šuch
Diskuze (9)
Již dříve představené modely Mercedes Benz Vito a Viano se od tohoto týdne začínají prodávat i v České republice. První praktické seznámení s vozy přineslo vcelku příjemná překvapení.

Zásadní konkurenční výhodou podstatně přepracovaného dvojmodelu (popis jsme přinesli zde) je možnost kombinace dvou rozvorů, tří délek a dvou výšek karoserie. Připočteme-li podélné uložení všech motorů a změnu poháněné nápravy na zadní, máme mnoho důvodů ke zvědavosti.

Vizuální dojem je u všech modifikací karosérie příznivý. Sbíhající se linie bočních oken auto hlavně u nejdelší varianty opticky snižují, prostor pro cestující i náklad má ale samozřejmě rovnou střechu. Výklopné zadní víko se otevírá dostatečně vysoko a užitečným detailem je vybrání pod sedadly, které u dodávkových provedení prodlužuje ložnou plochu o podstatných 367 milimetrů a umožňuje tak přepravu dlouhých předmětů. Zadní sdružená světla, integrovaná do štíhlých sloupků karoserie už tolik neomezují vstupní otvor pro náklad.

Uvnitř čeká řidiče důvěrně známé prostředí, které oproti předchozí generaci získalo plynulejší přechody linií, více místa pro nohy a především přístrojovou desku, připomínající spíše osobní vozy. Ovladače topné a ventilační soustavy jsou tradičně umístěny velmi vysoko a relativně daleko od volantu, při jízdě jsme s jejich intuitivním ovládáním neměli problémy. Potěší dostatečné množství odkládacích prostor a velmi dobrý výhled.

Verze Vito mikrobus má standardně uspořádání sedadel 1+8, luxusnější Viano lze zvolit nejvýše v osmisedadlové verzi, přičemž sedadla mohou být samostatná nebo řadová. Impozantní je zejména pohled na mikrobus v nejdelším provedení, kdy ani tři řady sedadel nebrání přepravě skutečně velkého objemu zavazadel.

První kilometry absolvované s osobními i dodávkovými verzemi potvrdily návaznost na předchozí generaci. Motory CDI jsou i nadále pružné a průměrně hlučné, pohon zadních kol pak subjektivně přidává více klidu kupodivu i při jízdě s nenaloženým vozem. Podstatný kompliment je nutno složit manévrovacím schopnostem – nepoháněná přední kola dosahují rejdu vídaného snad jen u staršího Varia a i vůz s nejdelším rozvorem a karoserií je velmi obratný. Nespornou výhodou je také u turbodieselů standardně montovaná šestistupňová převodovka.

Krátké seznámení s novým bojovníkem v oblasti lehkých užitkových a velkoprostorových osobních vozů samozřejmě nemůže nahradit dlouhodobější zkušenost. U osobních verzí jsme hlavně zvědavi na zážehové šestiválce (a poptávku po nich), a budou nás také zajímat zkušenosti s extrémně dlouhými verzemi tohoto bezesporu zajímavého modelu.

Ceny modelu VITO začínají na 469.000,- bez DPH za třímístnou skříňovou verzi s krátkým rozvorem a končí na 1.080.000,- včetně DPH za nejdelší devítimístný mikrovus s nejsilnějším zážehovým šestiválcem. Pro zajímavost – u vozů do 6 sedadel je příplatek za delší karoserii při standardním rozvoru 17.600,- bez DPH a za nejdelší karoserii a rozvor 35.200,- bez DPH.

Viano začíná s pěti sedadly na 908.900,- vč. DPH (CDI 80 kW) a končí na 1.296.700 vč. DPH za luxusní šestisedadlové provedení Ambiente s nejsilnějším zážehovým šestiválcem.

Ondřej Šuch
Diskuze (9)