Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky Peugeotu pro Pařížský autosalón

Michal Razim
Diskuze (0)
Francouzská automobilka Peugeot se na domácím autosalonu blýskne několika zajímavými koncepty, z nichž některé spatříme již brzy i na silnicích.

Francouzská automobilka Peugeot se na domácím autosalonu blýskne několika zajímavými koncepty, z nichž některé spatříme již brzy i na silnicích.

206 RC

Horkou novinkou, která by se měla brzy objevit i na trhu v České republice, je nejvýkonnější varianta populární řady 206. Model nazvaný 206 RC dostane úplně nový špičkový agregát, kterým je šestnáctiventilový čtyřválec, který z dvoulitrového objemu dává vysoký výkon 130 kW (178 k) při 7000 ot/min a vynikající točivý moment 202 Nm při 4750 ot/min. Zvenčí je 206 RC odlišena 17palcovými litými koly s pneumatikami 205/40 R17, decentními spoilery a dvojitou koncovkou výfuku. Styl interiéru je v souladu s elegantním zevnějškem – nalezneme zde dvoubarevné kožené čalounění, výrazně anatomicky tvarované sedačky či stříbrné rámečky kolem přístrojů. 206 RC bude k dostání v barvě modré, bílé, červené, šedé a černé. Údaje o jízdních výkonech nebyly doposud zveřejněny, ale lze odhadnout, že 206 RC bude schopen zrychlit z 0 na 100 km/h pod 8 s a rozjede se na 220 km/h.

3♥7 CC

O nejvýznamnějším konceptu 3♥7 CC se dočtete ve zvláštním článku zde.

607 Pescarolo

Tento vyšperkovaný koncept není plánován pro sériovou výrobu, ale spíše ukazuje, co Peugeot také umí. Vůz vycházející ze sériového sedanu 607 je vybaven závodním motorem V6 s výkonem 400 k (294 kW). Blatníky musely být rozšířeny, aby vůz mohl jezdit na 19palcových kolech s pneumatikami 245/45 R19. Automobil bude předveden v elegantní tmavě modré metalíze s koženým interiérem v téže barvě. V interiéru též nalezneme velký LCD displej pracující v moderním formátu 16:9. Skvostné estetické dílo pak korunuje dvojitá chromovaná koncovka výfuku.

H2O

Extravagantní požárnické vozidlo poháněné vodíkem vychází, alespoň co se vzhledu týče, z malého modelu 206. V tomto případě však jde o dvoumístný pickup vybavený nádrží na vodu a hasičským nářadím. H2O využívá pro svůj pohon palivový článek P.A.C., ve kterém dochází k reakci vodíku s kyslíkem za vzniku energie a vody. Jedná se tedy o vozidlo s nulovými emisemi. Zlatým hřebem je potom fakt, že vůz si s sebou vozí vlastní zásobu O2 a může tudíž operovat i v místech, kde je obsah kyslíku v okolní atmosféře nulový, například v zamořených či hustě zakouřených oblastech.

Sésame

Čtyřmístný minivůz Sésame se může pochlubit několika zajímavými novinkami, jako například dvěma bočními posuvnými dveřmi s elektrickým ovládáním. Automobil nalakovaný zářivě žlutou barvou je dlouhý pouze 3,7 m a jezdí na 17 palcových litých kolech. Osvěžením je průhledná střecha z atermického skla.

Partner

Užitkový Partner dostane novou faceliftovanou tvář a též omlazený interiér. Facelift se dotkl hlavně přední části, kde došlo ke změnám na přední masce, světlometech a předním nárazníku. Uvnitř nalezneme přepracovanou přístrojovou desku s více odkládacími prostory, menší volant a několik estetických vylepšení.

Michal Razim
Diskuze (0)