Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky s třícípou hvězdou na obzoru…

Ondřej Láník
Diskuze (19)
Ve Stuttgartu se pilně pracuje na nástupcích úspěšných modelů, ale v přípravě jsou i úplně nové vozy. V roce 2004 se dočkáme nového SLK, třídy A a již avizovaného čtyřmístného kupé CLS. O rok později příjde nová třída M, GST a CST.

Ve Stuttgartu se pilně pracuje na nástupcích úspěšných modelů, ale v přípravě jsou i úplně nové vozy. V roce 2004 se dočkáme nového SLK, třídy A a již avizovaného čtyřmístného kupé CLS. O rok později příjde nová třída M, GST a CST.

Když byla v roce 1996 zahájena výroba malého roadsteru SLK, nikdo nečekal, že se ročně prodá přes 40.000 kusů těchto vozů. Pevná skládací střecha nebyla zcela nová myšlenka, ale konstruktéři SLK ji vkusně znovu použili, takže na obchodní úspěch bylo zaděláno. Nástupce by se měl představil již na březnovém autosalonu v Ženevě a krátce nato, během jara, by se měl postupně začít také prodávat. Elegantnější a sportovnější karosérie nového SLK bude mít přední masku stylizovanou po vzoru monopostů F1 resp. velkého SLR.

Novinka vyroste o 7 cm do délky (4080 mm), o 7 cm do šířky (1780 mm) a o 2 cm do výšky (1280 mm). Více prostoru pro posádku a stabilnější vzhled zajistí rozvor větší o 3 cm (2430 mm) a rozchod kol větší vpředu o 36 mm a vzadu o 65 mm. Nová střecha Variodach, obdobné konstrukce jako u většího SL, je po složení prostorově úspornější. V zavazadlovém prostoru je možno převážet se složenou střechou 206 l zavazadel, místo současných 145 l a v uzavřeném roadsteru se najde v zádi zavazadlový prostor o objemu 350 l namísto současných 286 l.

Novinka technicky vychází ze současné třídy C. Navíc bude SLK vybaveno elektrohydraulickými brzdami SBC, známými z SL nebo třídy E, to vše za ceny jen o několik procent vyšší než u současné generace. Nové motory V6 budou mít namísto současných 3 ventilů na válec, ventily 4, což zřejmě přinese nižší spotřebu. SLK 300 má mít výkon 170 kW, SLK 350 pak 190 kW. Standardní 6 stupňová manuální převodovka může být nahrazena novým 7 stupňovým automatem. Základní SLK 200 má mít pod kapotou pouze motor o objemu 1,8 l, přeplňovaný kompresorem. Zde bude k 6 st. manuální převodovce alternativně nabízen 5 stupňový automat.

Už v Ženevě má být vystaven také vrchol nové řady SLK 55 AMG (272 kW), tedy poprvé motor V8 pod kapotou malého roadsteru.

Příští léto má být představen nástupce třídy A, který napoprvé tak neslavně zahájil svou kariéru (vzpomeňte na problémy v „losím testu“). Aktuální generace třídy A je nabízena se dvěma rozvory. U nového áčka si již vybírat nemůžete. Rozvor bude oproti současného krátkému A o 15 cm delší a celkově vyroste nové A o 25 cm do délky. Motory budou pokrývat výkonové spektrum od 60 do 125 kW, sériová 6 stupňová převodovka bude mít alternativu v nové bezestupňové převodovce CVT. Na bázi třídy A vznikne později také dvoudveřový kompakt a jeho otevřená verze. Cena by se měla pohybovat pod hranici 600.000,-Kč.

Nad třídou A by logicky měla následovat třída B, ale zatím si ve Stuttgartu asi říkají "nejsme žádná béčka", takže to, co bude mezi A a C ponese název CST (Compact Sport Tourer). Bude to delší, vyšší, uvnitř prostornější a určeno pro volný čas. Pohon všech kol ale v plánu není. Tento model by se měl objevit v březnu 2005. Krátce před tím bude představena sériová podoba modelu GST a nová generace off-roadu M.

O plánované výrobě čtyřmístného kupé CLS jsme psali před několika dny zde.

Ondřej Láník
Diskuze (19)