Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novitec ve Frankfurtu 2007

Roman Daněk
Diskuze (2)
Německá ladičská firma Novitec se domácí výstavě prezentovala vyšperkovaným Ferrari 599 GTB.

Novitec Rosso 599 GTB Fiorano

Sportovní kupé s italským hřebcem ve znaku má pod kapotou špičkový dvanáctiválec o objemu 6,0 l. Agregát, původem ze supersportovního Enza, je naladěn na 456 kW (620 k).

Tuner přeprogramoval řídící jednotku, optimalizoval sání a vyměnil výfukové potrubí, kde je sportovní tlumič a čtveřice chromovaných koncovek o průměru 90 mm. Tyto úpravy přidaly motoru dalších 18 kW (25 k) a nejvyšší rychlost vzrostla o 5 km/h. Novitec nicméně plánuje na rok 2008 nachystat ještě radikálnější úpravu.

Nezůstalo jen u motoru, Novitec upravil podvozek a specialista na tlumiče, společnost KW Automotive, připravil pro 599 GTB nové sportovní odpružení. Na všech kolech jsou nové kotoučové brzdy o průměru 405 mm a šestipístkové třmeny Brembo. Vše je sladěno s novými koly, kde na přední nápravě jsou 20palcové disky a vzadu jsou dokonce 21" ráfky. O dobrou trakci se starají pneumatiky Pirelli P Zero.

Karosářský paket obsahuje modifikovaný přední nárazník, vytažené blatníky, širší prahové nadstavce a oplechování zádě, kde je nový difuzor, kouřová optika zadních světel a na víku od zavazadlového prostoru se objevilo přítlačné křídlo.

Novitec Grande Punto X-One

Novitec Fiat Grande Punto X-One je nejnovějším přírůstkem do Novitec X-treme rodinky. Základem vozu je verze Grande Punto Sport, ale kompletní karosářský kit a tuning motoru poslal vůz do jiné kategorie.

U předchozí verze, Novitec Punto II X-One, byla pohonnou jednotkou přeplňovaná zážehová osmnáctistovka, která měla výkon 204 koní a s přidáním NOS bylo možno chvilkově dosáhnout až na 312 koňských sil. U Grande Punto X-One šli inženýři jinou cestou. Vyladili naftový čtyřválec 1,9 JTD a výkon vyskočil ze sériových 96 kW na 118 kW (160 k). Maximální točivý moment se zvedl o 48 Nm na celkových 328 Nm při 1 950 ot./min. Nejvyšší rychlost vozu je po úpravách 210 km/h a akcelerace z 0 km/h na 100 km/h je za 8,6 s.

Vedle úprav na motoru se kompletně přepracoval i výfukový systém, kde jsou nové sportovní katalyzátory, tlumiče a chromované koncovky o průměru 90 mm. Optické doplňky jsou všude, kam se jen podíváte: nové jsou oba nárazníky a boční prahy, světlomety dostaly krycí lišty (tzv. mračítka), na víku od motoru jsou nové výdechy, na střeše je falešná nasávací kapsa a nad zadním oknem je přítlačné křídlo. V blatnících jsou 18palcová kola z lehkých slitin, která jsou obuta do pneumatik o rozměrech 215/35 R18.

Novitec Quattroporte

Myslím že tuner udělal moc dobře, když se rozhodl zachovat elegantní linie Quattroporte. Pod kapotou již ale změny proběhly a to v podobě přeprogramování řídící jednotky ECU a posunutí omezovače na 7800 ot./min. Nový je také výfukový systém, který je nerezový a pyšní se dvěma koncovkami o průměru 83 mm na každé straně. Díky těmto úpravám vzrostl nejvyšší výkon na 304 kW ( 414 k) při 7100 ot./min. a maximální točivý moment na 468 Nm při 4650 ot./min.

Upraven byl také podvozek, který dostal nové tlumiče a možnost nastavení tuhosti. Dvacetipalcová kola z lehkých slitin jsou obuta do pneumatik Pirelli P-Zero s šířkou 285 mm vzadu a 245 mm vpředu. Díky hliníkovým podložkám (kroužkům) byl také rozšířen rozchod kol.

Novitec Brera

Karosářský paket je velmi decentní a musím pochválit tunera, že lákavé italské kupé neolepil řadou přehnaných spoilerů a křídel. Brera neztratila nic ze své elegance. Lehce modifikovaný přední nárazník má na spodní hraně spoiler, který přidává italskému vozu na dravosti. V blatnících jsou nová 20palcová kola s pneumatikami Pirelli o rozměru 255/30, ale v nabídce jsou i 18 a 19palcové disky různých designů. Záď dostala také nový nárazník, který doplňuje čtveřice nových oválných koncovek výfukového systému.

Novitec upravil Breru s naftovým pětiválcem 2.4 JTD. Díky přeprogramování řídící jednotky a modifikaci výfukového systému se výkon zvedl ze sériových 147 kW na 168 kW (229 k). Silnější pohonné jednotce byl přizpůsoben i podvozek a nové tužší odpružení snížilo světlou výšku vozu o 35 mm.

Novitec F430 Tu Nero

Nápad vylepšit Ferrari a motorku ve stejném stylu se zrodil kde jinde než v baru a hlavní osoby tohoto příběhu, Marcus Walz a Wolfgang Hagedom, si položily otázku: „Co mají společného normální motorka a upravené Ferrari?“ Zřejmě došli k názoru, že nic, a rozhodli se to změnit. A tak vylepšili své miláčky (ať jednostopé nebo dvoustopé) ve stejném duchu a chtějí tím demonstrovat paralelu mezi dvoukolovým přemisťovadlem zvaným motorka a čtyřkolovým Ferrari F430.

Zpočátku to vypadalo, že šlo jenom o barové řečičky, ale o to více se pak cení úspěch spojený se jménem Tu Nero, kteří oba pánové použili pro své výtvory. Nero znamená černá barva, spíše matná černá a do tohoto hávu jsou oděny oba výtvory. Pro Walz Hardcore je to jedna z oblíbených barev, Novitec Rosso zatím takto černé Ferrari nikdy do světa nevypustil.

A aby byla tato úprava úplná, museli se ladiči samozřejmě zabývat i pohonnými jednotkami. U Novitecu to nebyl problém, pod kapotou F430 Tu Nero se nyní nachází osmiválec se dvěma kompresory o výkonu 520 kW (707 koní), o odvod výfukových plynů se stará výfukový systém Novitec Race. Vůz je obut do pneu Pirelli P Zero, vepředu jsou 19’’ a vzadu jsou 20’’ kola jak jinak než černá. Motorka Tu Nero má agregát značky RevTech o objemu 1,8 l a na zadní 18’’ kolo obuté do pneu Metzeler 280/35 přenáší výkon 89 kW (120 koní).

Interiér F430 Tu Nero je kompletně nový, dovnitř se totiž musel vejít bezpečnostní prostorový rám. A stejně jako sedadlo u motorky, je i ve vozidle použit určitě velmi příjemný materiál zvaný Superfino. Kryt motoru u motorky je stejně jako motorový prostor a mřížka chladiče u Ferrari vyroben z karbonu.

Kdo máte zájem a tučné konto k tomu, tak rychle spěchejte. Motorky jménem Walz Hardcore Tu Nero a Ferrari Novitec F430 TuNero totiž bude vyrobena omezená limitovaná série - pouhé tři kusy.


Roman Daněk
Diskuze (2)