Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Cadillac CT6 odhaluje svoji moderní techniku: Dvě verze V6 a osmistupňový automat

David Bureš David Bureš 22. 3. 2015
9
12
Zobrazit náhledy (9)
cadillac novemodely premioveznacky vyssistredni cadillac novemodely premioveznacky vyssistredni cadillac novemodely premioveznacky vyssistredni cadillac novemodely premioveznacky vyssistredni
Nový atmosférický šestiválec se má chlubit tichým chodem. Osmistupňový automat pomůže snížit spotřebu paliva.

Cadillac představí na blížícím se autosalonu v New Yorku svoji novou vlajkovou loď, velký luxusní sedan CT6. Automobilka zatím postupně odtajňuje detaily o tomto voze, nejnověji odhalila moderní techniku CT6.

Nabídka CT6 bude čítat tři zážehové agregáty – přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec a nové vidlicové šestiválce – třílitrový s dvěma turbodmychadly a atmosférický o objemu 3,6 litru. Oba šestiválcové motory v duchu doby disponují množstvím moderních prvků snižujících spotřebu paliva, které zahrnují systém vypínání válců a Start/stop systém. Nechybí ani přímé vstřikování paliva a v případě atmosférického 3,6litru též proměnné časování ventilů.

Díky těmto prvkům má být atmosférický motor o devět procent úspornější než předchůdce. Co se týče parametrů, tak v případě CT6 bude 3,6litrový šestiválec naladěn na výkon zhruba 250 kW a točivý moment 385 N.m. Třílitr s dvojitým přeplňování se pak pochlubí parametry okolo 298 kW a 543 N.m.

Atmosférický motor se má chlubit rovněž tichým chodem, při volnoběhu a nízkém zatížení má být o čtyři decibely tišší než 3,7litrový šestiválec od Infiniti, který při vývoji sloužil jako referenční agregát. Zajímavostí je pak vypínání válců – ten nevypíná polovinu válců, jak bývá zvykem, ale pouze dva.

Duo šestiválců sdílí svoji architekturu – shodný je například hliníkový blok motoru, hlavy válců nebo systém mazání. Přeplňovaný šestiválec se pak liší nižší kompresním poměrem (9,8:1 vs 11,5:1) nebo většími sacími ventily.

Oba moderní šestiválce budou v případě CT6 spolupracovat s novým osmistupňovým automatem 8L45. Ten je založen na osmistupňové převodovce 8L90, která byla loni představena v Corvette Stingray.

Ve srovnání s 8L90 je nová převodovka o 15 kilogramů lehčí. Díky kompaktním rozměrům zabírá osmistupňový automat stejný prostor jako dosavadní šestistupňová automatická převodovka. Ve srovnání s šestistupňovou převodovkou nový automat nabídne kratší rozestupy mezi převody, díky čemuž bude motor většinu času pracovat v optimálních otáčkách.

Vedle CT6 bude nový motor 3.6 V6 nabídnut také v modelech ATS a CTS, a to počínaje modelovým rokem 2016. O výrobu agregátu se postará závod Romulus, který byl kvůli produkci nové generace šestiválců rozsáhle modernizován. Po boku 3.6 V6 bude ve stejné továrně vznikat také třílitrový šestiválec twin-turbo.

Také s automatem 8L45 se pro modely ATS a CTS počítá, a to včetně vysokovýkonných verzí ATS-V a CTS-V. Převodovky budou vyrábět továrny Toledo v americkém Ohiu a Silao v Mexiku.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Barrichello
paráda
| 23. 3. 2015
tak V8 mimo verzí V nejsou v běžných verzích už nějakou dobu. Ono ten moderní V6 sice nemá ten zvuk, krouták a charakter jako tradiční OHV V8, ale výkon je stejný, spotřeba taky nebo i menší .

V8 HEMI když začínala někdy kolem roku 2003 měla práve 340 HP, oboje atmosféry. Na běžný ježdění to stačí, kdo chce zajímavější výkony, koupí si to V.
Avatar - Barrichello
paráda
| 23. 3. 2015
Vytření zraku to není, spíš dotažení konkurence.
Vytření leda v tom, že atmosféry už někteří nedělaj >:D
Avatar - Dinar
paráda
| 23. 3. 2015
A? Pevně věřím, že Cadillac má i dveře a volant. Jinými slovy nechápu, za co a proti komu pořád bojuješ, emane.

A k věci. Co se blízké budoucnosti týká, tak já info v článku čtu jako oznámení o tom, že osmiválce v běžných verzích dlouho nevydrží. Jinými slovy, Cadillac, podobně jako bmw už chystá veřejnost na to, že vlajkové lodi (mimo sport verzí) budou hrnout max. šestiválce.
Avatar - Dinar
paráda
| 23. 3. 2015
Opatrně ať ti nepraskne žilka... Pláčeš na špatném hrobě, tohle si vysvětluj autorovi článku, moje reakce je na toho joudu, co vytírá konkurenci zrak šestiválcem a osmistupňovou převodovkou.
Avatar - Barrichello
Super zprávy
| 22. 3. 2015
3,6 V6 o výkonu 340 HP, no to už je slušné číslo. A pokud bude mít i menší spotřebu, tak ještě líp. A pořád je to atmosféra.

Tak to bude hodně yajímavé, CT6 má premiéru 31.3. no a pokud bude příští rok s tímto motorem CTS a ATS, mohlo by to oživit prodeje a přitáhnout pár nových lidí.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku