Nový Chevrolet Camaro: Lepší aerodynamika znamená větší stabilitu
Chevrolet postupně vypouští informace o šesté generaci ponycaru Camaro. Nejnovější zpráva hovoří o aerodynamice – díky její optimalizaci nové Camaro nabídne o 30 procent vyšší stabilitu.
I přes výrazně účinnější aerodynamiku si Camaro zachová typické tvary. Naznačuje to alespoň zveřejněný snímek ukazující siluetu tohoto automobilu.
Prototypy nového Camara strávily ve větrném tunelu více než 350 hodin, aerodynamické testy mnohdy probíhaly 24 hodin denně. Při testování došlo k mnoha designovým úpravám, podle designéra exteriéru Kirka Benniona byly během prací testovány stovky změn v tvarech Camara.
Bennion jako příklad udává tvar masky chladiče. Zatímco podle původních návrhů měly příčky v masce chladiče svírat s povrchem úhel 20 stupňů, po pečlivém otestování došlo k jejich pootočení na 13 stupňů. Design mřížky chladiče touto lehkou změnou zůstal zachován, zatímco došlo ke zlepšení chlazení motoru.
Tradiční přední spoiler je pak kombinován se speciální „miskou“ vedoucí od masky chladiče do středu vozu, která spolu se speciálními aerodynamickými prvky před předními koly snižuje vztlak o 30 procent a zároveň snižuje aerodynamický odpor.
Šestá generace Chevroletu Camaro bude oficiálně představena na speciální akci na ostrově Belle Isle Park v Detroitu, a to již 16. května.
Už nyní víme, že nové Camaro se od předchůdce výrazně odliší – více než 70 procent komponent má být nových. Nová karoserie má být o 90 kilogramů lehčí než u současného provedení a zároveň být o 28 % tužší. Drive Mode Selector umožní výběr z několika jízdních režimů. Nabídka motorů pak bude podle neoficiálních zpráv vedle šestiválce a osmiválce čítat i čtyřválec.