Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Citroën C4 oficiálně. Chce být hatchbackem nové doby, se stylem SUV a elektropohonem

David Bureš David Bureš 30. 6. 2020 • 06:54
53
41
Zobrazit náhledy (53)
Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4

Citroën C4 je tu v nové generaci. Vzpomíná na někdejší GS, koncepcí a technikou se však přizpůsobuje dnešním trendům.

Citroën nabízí kompaktní hatchbacky už dlouhých 92 let. Nejprve tu v roce 1928 bylo první C4, následovaly takové vozy jako Ami 6, Ami 8, GS, GSA, BX, ZX nebo Xsara, aby se na scénu opět vrátilo označení C4. Naposledy v segmentu značka působila s modelem C4 Cactus, který před faceliftem býval crossoverem, nyní se však znovu vrací k názvu C4. A právě ta se dnes oficiálně představuje světu. Do prodeje nová C4 vstoupí v září.

První snímky vozu nahrazujícího v nabídce Citroënu model C4 Cactus jsme viděli už v polovině června, dnes se však uskutečnila online prezentace, na níž byly odhaleny i další podrobnosti. Auto si bohužel zatím nemůžeme prohlédnout naživo, pandemie koronaviru nadále neumožňuje uspořádat typickou prezentaci, a tak Citroën musel akci pořádanou v Paříži streamovat online.

S ohledem na dlouhou tradici hatchbacků Citroën novinku nazývá jako již desátou generaci takového auta, zároveň však značka přiznává, že hatchback v nové generaci pojala po svém. Já osobně bych se nebál vůz nazvat crossoverem, ostatně sama automobilka zdůrazňuje inspiraci robustním charakterem vozů SUV, což má být mimo jiné patrné v nabídce velkých (až 18“) kol nebo třeba světlé výšce 156 mm, která je na poměry konvenčních hatchbacků vysoká. Citroën rovněž zdůrazňuje vyšší posaz za volantem, který má být ideální pro dobrý výhled ven.

video

Z hlediska délky však nový Citroën C4 přesně odpovídá standardům segmentu – na délku měří 4.360 mm a na šířku 1.800 mm. Výška však odpovídá inspiraci crossovery (1.525 mm), zaujme také slušný rozvor 2.670 mm. Ten je skoro na úrovni Škody Octavia, u níž činí 2.686 mm.

Design vpředu navazuje na modernizovaný hatchback C3, řešení světlometů konkrétně vychází z loňské studie 19_19 Concept. Naopak vyšší kapota se inspirovala u SUV C5 Aircross, zatímco vzduchové kapsy Airbump známé z předcházejícího C4 Cactus se zde staly ryze designovým prvkem. Důraz na styl mimochodem ztvrzuje i nabídka hned 31 barevných schémat karoserie. Naopak záď ukrývající zavazadelník o objemu 380 litrů je pak jasný odkaz nejen na někdejší model GS, ale také C4 Coupé.

Interiér vsadil na minimalismus. Bezrámový digitální přístrojový štít prezentuje informace v nové originální grafice, doplnit ho může i head-up displej. Centrem ovládání je nicméně 10“ dotyková obrazovka multimediálního systému na středovém panelu. Plusem je i hned 16 odkládacích prostorů o celkovém objemu 39 litrů, včetně inovativního držáku v palubní desce na tablet.

Nový Citroën C4 byl dosud prezentován hlavně ve formě elektromobilu, k dispozici ale samozřejmě budou také konvenční jednotky. Benzinové motory zastupují tři různé verze tříválce 1.2 PureTech s výkonem 74 kW, 96 kW a 114 kW, z turbodieselů jsou tu dvě varianty 1.5 BlueHDi s 81 kW a 96 kW. V závislosti na motoru bude k dispozici šestistupňový manuál nebo osmistupňový automat.

Elektrický Citroën ë-C4 pak podle očekávání vsadí na techniku známou z malých elektromobilů Skupiny PSA, což konkrétně znamená elektromotor o výkonu 100 kW a točivém momentu 260 N.m. Ten v tomto případě vůz rozpohybuje z 0-100 km/h za 9,7 sekundy, maximální rychlost činí 150 km/h. Lithium-iontové baterie poskytují kapacitu 50 kWh, která ë-C4 vystačí na ujetí 350 kilometrů podle normované metodiky WLTP. K dispozici je přitom možnost rychlonabíjení, které umožní dobít akumulátor na 80 % jeho kapacity za 30 minut.

Stejně jako u jiných Citroënů nechybí ani důraz na komfort. Automobilka vyzdvihuje pohodlné přední sedačky dostupné vedle vyhřívání též s masážní funkcí nebo podvozek s progresivními hydraulickými dorazy. Konstruktéři se údajně zaměřili také na pečlivé odhlučnění, ať už z hlediska odfiltrování zvuku motoru nebo aerodynamického hluku.

Související články

Témata
Avatar - kari.laz
1. 7. 2020 19:48
Re: to jsou zase pohony
Cítíš se teď dobře? Ulevilo se ti?
Se slabomyslnými se nemá cenu hádat, tak se radši ptám. Ještě ti praskne žilka, budeš tahat nohu a nedej bože plodit ještě větší blbosti než teď a to už by bylo na pováženou.
Avatar - kari.laz
1. 7. 2020 19:45
Re: to jsou zase pohony
Inteligentní příspěvek hodný Blue Suna. Ostatní by se hanbou zahradami, tohle napsat.
Myslíš, že ta 1,6 o výkonu 110-120 KW by byla bez turba. Ty jsi fakt trotl.
Avatar - Blue Sun
1. 7. 2020 18:28
Re: to jsou zase pohony
Řekl člověk, který si ty normy četl, cucáku.
Avatar - Blue Sun
1. 7. 2020 18:28
Re: to jsou zase pohony
Ano, uveďme to na pravou míru. Já tvrdím, že menší motor není problém, protože jen dostává výhodu, která byla u dieselů už dlouhá desetiletí. Nic více, nic méně. Zbytek jsou jen blitky z tvé hlavy.
Avatar - kari.laz
1. 7. 2020 15:25
Re: to jsou zase pohony
Řekl Blue Sun, světová kapacita automobilismu :D :D :D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku