Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C3 má po faceliftu. Přináší přepracovaný vzhled a komfortnější sedačky

Stanislav Kolman
Diskuze (15)

Třetí generace modelu C3 letos oslaví čtvrtý rok na trhu, což je ideální příležitost k omlazovací proceduře. Co nového přináší?

Segment malých městských hatchbacků je v posledních týdnech a měsících hodně našlapaný. Nové generace se dočkaly modely Renault Clio, Peugeot 208 či Opel Corsa. Krok s novinkami chce udržet francouzský Citroën s modelem C3, který se dostal do poloviny svého životního cyklu a na počátku letošního roku se představuje v omlazeném provedení.

Zvenčí poznáte facelift francouzského hatchbacku třeba díky přepracované přídi, jejíž pozměněné tvary teď připomínají koncept Cxperience. Upravená maska chromovanými prvky navazuje na rozdělené světlomety, které jsou nyní ve všech výbavách diodové. Vnější změny dále čítají poupravené nárazníky, stejně jako jinak tvarované ochranné (nebo spíše stylové) prvky airbump na bocích karoserie. Rozrostla se paleta barevných kombinací a novinkou jsou rovněž sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin.

Největší inovací v interiéru jsou jednoznačně sedadla Advanced Comfort, která C3 převzala z modelu C4 Cactus. Omlazovací procedura přinesla dvojici nových provedení interiéru – Emerald ambience vyniká tmavými odstíny a má ztělesňovat dynamiku, Techwood ambience zase brnká na luxusnější notu třeba díky dřevěným dekorům.

Francouzská stylovka teď může mít také přední parkovací senzory. Jinak ale pojetí kabiny zůstává shodné s předchůdcem, stejně jako naladění podvozku a paleta pohonných jednotek. Ty benzinové zastupuje motor 1.2 PureTech o výkonech 61 a 81 kW, přičemž silnější verzi lze vedle manuální převodovky pojit se šestistupňovým automatem. Citroën stále nezanevřel na diesely, v nabídce zůstává patnáctistovka BlueHDi o síle 75 kW v kombinaci s pětistupňovým manuálem.

Omlazený Citroën C3 očekávejme na silnicích již v průběhu léta. Na český trh má dorazit v červnu tohoto roku.

Stanislav Kolman
Diskuze (15)

Doporučujeme

20. 2. 2020 22:08
Re: Re: A je to fakt automat?
mam dobru skusenost s fr autorizakom, je mozne doniest vlastny olej
20. 2. 2020 22:05
Re: Citron
tento zhluk nezmyslov dokaze napisat clovek len pod vplyvom drog. zbytocne reagovat na jednotlive body...
nuz neni to nemecka krabica na kolesach "co tahne vocpoda" f kombajnu a f dehtu...
ludia rozhodli; predaje citronu rastu a ostatnym klesaju. :*)
Avatar - kaa
13. 2. 2020 13:54
Motor.
Největší slabina je ten tříválec. Kultivovanost žádná, vibrace, zvuk a projev strašný. Nechápu že si může někdo koupit auto s takovým motorem. :no:
13. 2. 2020 08:02
Re: Re: A je to fakt automat?
Ach tak. V tom prípade rozumiem. Ja mám auto od novoty a olej mením taktiež od novoty. Keď som musel vymeniť servis (Citroen -> Peugeot), auto malo cca 120 000 km a keď som ich v Peugeote požiadal o výmenu oleja v prevodovke, najprv mali obavy. No keď som im povedal že olej mením pravidelne, nemali s tým problém.
V tvojom prípade možno mali obavu, že nový olej rozpustí nečistoty v prevodovke, niečo sa upchá a ty sa s nimi budeš naťahovať že Ti niečo pohnojili v aute 🤷‍♂️
Avatar - xxc
13. 2. 2020 07:55
Re: A je to fakt automat?
Mne sa pri starom aute kedysi do toho nehrnuli, musel som hladat ine servisy a uvidim, ako sa zachova autorizovany servis teraz. Kazdopadne je to jedna z nevyhod prevodovky, inak je celkom v pohode.