Nový Defender se bude muset „zkulturnit“
Defender bylo a stále ještě je synonymum pro pracovní nástroj, který se nezalekne žádných překážek. Jenže jak se automobilový trh neustále vyvíjí, mění se i pohled skupiny JLR na jejich terénní vozy. Řada Range Roverů je nedávno obnovená a designově velmi sportovní oproti předchůdcům, a tak to samé čeká i na řadu Land Roverů v čele s Defenderem. Ten se vyrábí téměř stejný již více než 60 let a posledních deset se mluví o nástupci, který měl dle posledních plánů přijít na trh v příštím roce.
Aktuálně se ale nechal slyšet ředitel designu Land Roveru, Gerry McGovern, který prozradil, že nová generace bude muset dosáhnout pětinásobných prodejů, aby se zaplatila. Právě toto navýšení z dvaceti tisíc kusů ročně na sto tisíc bude prý nutné provést přes design vozu, tak aby se zalíbil více kupujícím. A také aby byl vhodnější do moderního světa, lehčí, aerodynamičtější a finančně efektivnější. McGovern to shrnul jednou větou: „nový model si bude muset umýt tvář“.
Ředitel designu dále pronesl, že se Defender nikdy neprodával kvůli svému vzhledu, což je asi ve větší míře pravda. Ten kdo chtěl spolehlivý pracovní nástroj, který lze opravit na každém poli s několika klíči a kladivem na design moc nehleděl, avšak našli se tací, kteří si z Defenderu udělali lifestylový vůz a jezdí s ním po centrech velkoměst a ti zase na design velmi hledí. Bohužel takovýchto kupců je málo.
Nový Defender proto bude méně zaměřen na funkčnost a více na sofistikovanost. Otázkou je zdali se aspoň trochu přiblíží konceptu DC100, který byl před dvěma lety brán jako představa nového Defenderu, nebo bude kompletně jiný. Jisté však začíná být, že si na novou generaci ještě nějaký ten čas počkáme, přeci jen vyjádření šéfa designu nejsou zrovna moc konkrétní.