Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Fiat Doblo Cargo: International Van of the Year 2006

Ondřej Láník
Diskuze (31)
Na autosalonu užitkových vozidel v Amsterdamu se představilo inovované Doblo Cargo, které vzápětí obdrželo titul Van roku 2006.

Na autosalonu užitkových vozidel v Amsterdamu se představilo inovované Doblo Cargo, které vzápětí obdrželo titul Van roku 2006.

Od roku 2001 se prodalo přes 300 tisíc Fiatů Doblo, a přestože zdaleka nešlo o revoluční model v evropské nabídce lehkých užitkových automobilů, lze jej považovat za úspěšný produkt. Fiat dokázal přesvědčit porotu o nadprůměrné a soustavné péči věnované konstrukci tohoto modelu, takže se Doblo pro příští rok může pochlubit titulem International Van of the Year 2006.

Po čtyřech letech se Fiatův lehký užitkový automobil dočkal zásadního faceliftu. Uhlazenější tvary budou pravděpodobně společným jmenovatelem všech nových Fiatů a možná trochu překvapivě to platí i pro užitkové Doblo. Nová příď je tvořena maskou, která pokračuje přes částečně lakovaný nárazník dolů. Nové světlomety již nejsou horizontálně rozděleny lištou, když jednotlivé funkční prvky našly místo pod obvyklejším společným krycím sklem. Vzadu jsou nově uspořádané koncové svítilny a zcela nový nárazník.

V této třídě je stále nepříliš obvyklé, ale nadmíru praktické, umístění řadící páky výše na přístrojové desce. Uvnitř standardních verzí zůstává k dispozici stejný prostor jako dosud, zájemcům o větší přepravní kapacitu nabízí Fiat nově také prodlouženou verzi Maxi. Prodlužování se uskutečnilo ne pouze prodloužením zadního převisu, ale naopak prodloužením rozvoru, což se odráží na rovnoměrnějším rozložení hmotnosti, stabilitě i vyváženějším designu tohoto provedení. Vzniklý prostor (využitelná délka až 2060 mm) útočí na samý vrchol segmentu, podobně jako využitelný objem (4 m3). Užitečná hmotnost tohoto Dobla činí 850 kg.

Motorová paleta Dobla 2006 se skládá z moderních zážehových a vznětových motorů, všechny již samozřejmě plní emisní normu Euro 4.

Zážehové motory pravděpodobně nebudou patřit mezi favority podnikatelů, ale za zmínku jistě stojí. Základ totiž tvoří nový osmiventilový motor 1.4 Fire (57 kW) s proměnným časováním ventilů. Stále zajímavější jsou verze schopné spalovat plyn, u Dobla reprezentované agregátem 1.6 Natural Power (spaluje benzín nebo metan, palivové zásoby jsou v lahvích pod podlahou a neomezují tak ložný prostor).

Vznětová nabídka je zpočátku tvořena malým čtyřválcem 1.3 16V Multijet (55 kW) a větším motorem 1.9 Multijet (77 kW). Později se rozšíří o verzi 1.3 16V Multijet (66 kW) a o 1.9 Mullijet (88 kW). Oba tyto motory budou dodávány s filtrem pevných částic pracujících bez aditiv.

Ondřej Láník
Diskuze (31)
14. 10. 2005 21:30
KRTEK, TO JE LEGENDA
:-) :-) Moc cením... a 29 pokračování... to by težko zvládal i Dumas. Tak bravo KRTEK. Mimochodem, zapátral jsem v paměti jek to s Krtkem vlastně bylo - rozpomínám se na nějakou velkou díru (jak příznačné :-) a v ní se mele porcelánovej jelen, do toho kopec někde nad Štěchovicema a já se někám vrtám... (jak příznačné), no prostě, asi by to chtělo 30tej díl rekapitulační - v pár větách vzpomenout na stěžejní životní okamžiky Krtka... Jo, a pak je dlouho ticho ve fotosoutěži. Kolega Míček tam má horký želízko. A taky bys měl zas napsat tu adresu, kde Krtka najdem jako román na pokračování... P.S. Krtek forever (křičí mi tu přes rameno Bertoňák ;-) :yes: