Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Fiat Topolino je stylový retro-sourozenec populárního Citroënu Ami

Ondřej Mára
Diskuze (33)

Citroën Ami se dočkal nového italského sourozence, který se tak stává nejmenším elektromobilem značky Fiat.

Malá elektrická čtyřkolka Citroën Ami, kterou je na vybraných trzích možné řídit i bez řidičáku ve věku od 14 nebo 16 let (dle místní legislativy), se dočkala dalšího sourozence. Po německém Opel Rocks-e se totiž představuje také jako italská otevřená stylovka Fiat Topolino.

Automobilka  tak navazuje na model Fiat 500 přezdívaný Topolino, vyráběný mezi lety 1936 až 1955, který měl být mobilitou pro masy a celkem se ho vyrobilo přes půl milionu kusů. Výraz Topolino je přitom v Italštině označením pro Myšáka Mickeyho, tedy postavičku známou v originálu jako Mickey Mouse.

Video se připravuje ...

Novodobý Fiat Topolino však svým designem odkazuje spíše na jeho nástupce, modernější Fiat 500 s dodnes kultovní karoserií. Stačí se zadívat na kulaté přední světlomety, plátěnou stahovací střechu nebo retro-inspirované kryty kol. Novinka navíc zaujme i absencí dveří, místo kterých vidíme pouze silnější provazy.

Automobilka zatím zveřejnila pouze jednu fotografii, takže podobu interiéru si můžeme pouze domýšlet. I zvenku je ale patrné bílo-zelené čalounění palubní desky, které hezky ladí s lakem. Sedadla pak zřejmě dostala světlé čalounění.

K technice italská automobilka neprozradila vůbec nic, lze ovšem předpokládat, že bude identická se sourozeneckými modely Citroën a Opel. Ty přitom spoléhají na elektromotor o výkonu 6 kW (8 k), který je napájen z baterie o kapacitě 5,5 kW. Maximální rychlost dosahuje 45 km/h a dojezd se pohybuje okolo 70 kilometrů.

Video se připravuje ...

„Je perfektně vhodný pro město a pro lidi, kteří hledají udržitelné a neotřelé řešení mobility, a zapadá do demokratického poslání společnosti Fiat poskytovat městská řešení udržitelné mobility, která jsou dostupná pro každého,“ uvádí značka k novému modelu Topolino v tiskové zprávě. Novinka by navíc měla pomoci s propagací elektrické mobility po městech.

Bližší informace o novém modelu Topolino, včetně cílových trhů, se teprve dozvíme. Citroën Ami si však rychle vybudoval popularitu v zemích jižní Evropy, kde nabízí dostupnou a zajímavou mobilitu i v rámci tzv. sdílené mobility. Lze tedy předpokládat, že otevřený Fiat půjde v jeho šlépějích.

Ondřej Mára
Diskuze (33)

Doporučujeme

Avatar - Allo
7. 6. 2023 07:58
Nechápu
Smysl těchto nepoužitelných "aut" je to nebezpečné, nejede to, nemá to klimu, tvrdé je to jak žebřiňák, prostě k ničemu.
2. 6. 2023 17:45
Re: proč je čelní sklo tak nesmyslně daleko vepředu?
Je alebo nie, 45 je podľa mňa skrátka blbosť.
Avatar - Emel
2. 6. 2023 11:00
Re: proč je čelní sklo tak nesmyslně daleko vepředu?
Aixamům stačí na 45kmh 4kW, takže s 6kW by to mělo jet přes 50... jo, myslím, že to je omezovač.
1. 6. 2023 20:43
Re: proč je čelní sklo tak nesmyslně daleko vepředu?
Myslíš, že ide o obmedzovač? S tými pár kilowattmi sa zázraky robiť nedajú.
Add. MHD - v BA jazdí s autobusmi kadekto, veľa nových šoférov, čo práve presadli z osobného auta za volant autobusu, aj docela dosť Ukrajincov.
1. 6. 2023 18:03
Re: Proč na těch firemních fotkách...
Nejlepší je Mercedes na fcb, tam o nic jiného nenarazíš. Skoro to vypadá, že všechny své modely prodávají jen v Africe ;-) Mají ty reklamy dost nevyvážené a řekl bych, že stálou klientelu spíš odradí. Ale jak by řekli "lefties", jsou progresivní :-[]