Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Ford Mustang Cabrio
Ford Mustang Cabrio
Ford Mustang Cabrio
Ford Mustang Cabrio
102
Fotogalerie

Nový Ford Mustang konečně odkrývá parametry, Dark Horse nabídne až 507 koní

Od premiéry nové generace Fordu Mustang už sice uběhlo pár měsíců, teprve nyní se však dozvídáme technické parametry.

Nový Ford Mustang GT, stejně jako minulá generace, nabídne v základu 2,3litrový přeplňovaný čtyřválec EcoBoost. Navzdory zachování objemu by se ale mělo jednat o prakticky nový motor, který byl podle automobilky od základu nově navrhnut.

EcoBoost tak využívá novou architekturu Modular Power Cylinder, má nový poměr vrtání ke zdvihu, nové vstřikování paliva a také variabilní časování značek. Motor je vybaven také integrovanou recirkulací výfukových plynů a přeplňováním s twin-scroll turbodmychadlem.

Video placeholder
Nový Ford Mustang Dark Horse • Ford Mustang

Výsledkem je výkon 235 kW (319 k) a 474 Nm točivého momentu, což znamená zlepšení o 4 kW (5 k). Není to sice moc, jak ovšem Ford poznamenává, jde o nejvýkonnější základní motor mezi čtyřválcovými i šestiválcovými Mustangy. Nová motorizace by navíc měla přispět k lepší spotřebě – v kombinovaném režimu - cca 9 l/100 km.

Kdo ale touží po Mustangu, pravděpodobně bude chtít verzi GT s pořádným motorem V8. U nového Mustangu automobilka použila novou čtvrtou generaci 5,0litrového motoru Coyote V8, který prošel rozsáhlými změnami.

Výsledkem je výkon 358 kW (487 k) a nejvyšší točivý moment 562 Nm. Oproti minulé generaci si tak GT polepší o 22 kW (30 k) a 7 Nm. Volitelný sportovní výfuk s aktivními klapkami by však měl přispět ke zvýšení výkonu až na 362 kW (493 k) a 566 Nm točivého momentu.

Na vrcholu nabídky stojí Mustang Dark Horse, na jehož ladění pracovali odborníci z Ford Performance. Motor Coyote V8 tak dostal několik vylepšení, včetně kovaných vnitřností, jedinečně vyváženého klikového hřídele a zesílených vačkových hřídelí. Motor by tak měl vydržet větší tlaky, větší namáhání a posunutí omezovače k 7500 otáčkám.

Výsledkem je nejvýkonnější atmosféricky plněný motor V8, jaký se kdy objevil v Mustangu bez označení Shelby. Výkon motoru vzrostl na 373 kW (507 k) a 566 Nm točivého momentu. Novinka tak o 22 kW (30 k) a 11 Nm překonává i Mustang Mach 1 minulé generace.

Motory v nabídce by měly být kombinovány jak s šestistupňovým manuálem, tak s desetistupňovým automatem. Verze GT nabízí standardně šestistupňový manuál s funkcí vyrovnávání otáček, verze Dark Horse pak dostala speciálně upravený šestistupňový manuál s chlazením oleje. Volitelně však bude dostupná i s automatem.

Nový Ford Mustang se začne prodávat v průběhu léta příštího roku. Zatím však nevíme, kdy a s jakými parametry dorazí model na evropské trhy.