Nový Hyundai Palisade je rodinný elegán. Uveze až 9 lidí, v Koreji může mezi autobusy
Designem se nový Hyundai Palisade nesnaží šokovat, především hledí na prostor pro obří rodiny.
Velké rodinné SUV Palisade si Hyundai nadále ponechává pro domácí trh Jižní Koreje nebo pro zákazníky v USA. Pro české zájemce se nicméně dříve objevilo také v nabídce některých firem zajišťujících individuální dovoz vozů z amerického trhu. První pohled na zbrusu novou generaci modelu tak nemusí být úplně od věci, navíc, když novinka přináší řadu zásadních změn.
Oproti předchozí generaci z roku 2018 se nový Palisade dočkal kompletní změny designu. Přirozeně nyní více zapadá do současného směru jihokorejské automobilky, ale zároveň přijíždí s jistou honosnou elegancí a tradičními křivkami, které se odvrací od často futuristických prvků dnešních Hyundaiů. Zajímavě je řešeno přední osvětlení, kdy výraznou LED grafiku na bocích doplňují hlavní lampy světlometů, na oko schované v zatmavených panelech blíže masce.
Hyundai k prvním fotkám jihokorejské specifikace Palisade nepřidává mnoho konkrétních čísel. Očekává se nicméně, že SUV nabídne o něco delší rozvor (přes dosavadních 2900 mm) a tedy více místa pro posádku uvnitř. Ostatně kabina vozu byla také kompletně přepracována a nyní pojme až devět cestujících – rozměrná středová konzole vpředu může po vyklopení fungovat jako dodatečné úzké sedadlo. Hyundai dodává, že v Jižní Koreji bude tedy možné dle legislativy řídit devítimístný Palisade i v pruzích vyhrazených pro autobusy.
Záběry interiéru ukazují novou architekturu palubní desky se zabudovaným panelem dvojice 12,3palcových displejů, zatímco bez větších stylových výstřelků působí klasické ovladače klimatizace a dalších nejnutnějších funkcí. Zmíněná středová konzole má poté výklopnou přihrádku, držáky na pití, USB-C porty nebo podložku pro bezdrátové nabíjení telefonu. Do výbavy bude nadále patřit také rozměrná dvoudílná panoramatická střecha.
Techniku nové generace SUV Palisade zatím Hyundai neupřesňuje. Pro domácí trh zmiňuje pouze očekávanou nabídku celkem tří motorizací, nepochybně opět také s pohonem všech kol. Vůbec poprvé se má však model dočkat hybridního ústrojí. Více informací značka poskytne v následujících měsících před započnutím produkce během roku 2025.