Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Hyundai Ioniq 9
Hyundai Ioniq 9
Hyundai Ioniq 9
Hyundai Ioniq 9
12 Fotogalerie

Nový Hyundai Ioniq 9 oficiálně: Má 6 i 7 míst a obrovskou baterii

Lukáš Volšický

Největší elektromobil značky Hyundai z rodiny Ioniq se oficiálně představuje. Má prostorný interiér pro až 7 lidí a udávaný dojezd přes 600 kilometrů.

Největší elektromobil značky Hyundai se konečně představuje. Automobilka odhaluje očekávaný Hyundai Ioniq 9, který je alternativou svého koncernového sourozence Kia EV9 a už brzy vyrazí na silnice se šesti- nebo sedmimístnou konfigurací sedadel. Novinka přijíždí se solidním výkonem i obrovským akumulátorem, díky němuž slibuje maximální dojezd přesahující 600 kilometrů.

Produkční Hyundai Ioniq 9 se inspiruje už tříletou studií Seven Concept. Připomíná jí hlavně osvětlenou horizontální linií s předními světlomety a stejně jako všechny aktuální elektromobily z rodiny Ioniq má pixelovou grafiku Parametric Pixel předních i zadních světel. S volitelnými digitálními zpětnými zrcátky, tvořenými kamerami, navíc dosahuje opravdu nízkého součinitele odporu vzduchu 0,259.

Hyundai současně uvádí, že Ioniq 9 je prvním modelem značky, který se vzdává střešní antény a pro přijímání signálů pro GPS navigaci, satelitní rádio používá čelní sklo. V přístrojovém štítu má anténu pro živá online data infotainmentu a zadní sklo zase slouží jako anténa pro klasické FM/AM rádio. Automobilka bude nový ioniq 9 prodávat na 19 až 21 palcových kolech, včetně vlajkových kol „Caligraphy“, a bude jej nabízet v šestnácti barvách.

Nový Hyundai Ioniq 9 láká na moderní architekturu interiéru s 12“ digitálním přístrojovým štítem a 12“ dotykovým displejem infotainmentu. V základní výbavě má osm reproduktorů, volitelně nabízí prémiové audio Bose se čtrnácti reproduktory. Velkou zajímavostí v oficiální tiskové zprávě jsou i USB-C porty s vysokým výkonem 100 wattů, jež čerpají elektrickou energii z obrovského vysokonapěťového akumulátoru, nikoliv z malé 12voltové baterie.

Hyundai Ioniq 9 se bude prodávat se dvěma konfiguracemi interiéru – šestimístnou a sedmimístnou – a po vzoru dnešních trendů má ekologické materiály z recyklovaných PET lahví, syntetickou kůži i vlněnou tkaninu. A protože tenhle elektromobil má velký rozvor náprav 3130 milimetrů, měl by nabídnout solidní prostornost na předních i zadních sedadlech.

Nejnovější ioniq bude standardně vybaven obrovským vysokonapěťovým lithium-ion akumulátorem s kapacitou 110,3 kWh. K dispozici by měl být se třemi specifikacemi pohonu a základní verzí bude model Long Range s jedním elektromotorem na zadních kolech s výkonem 160 kW. Na nejmenších 19“ kolech by měl nabídnout dojezd až 620 kilometrů v cyklu WLTP.

Druhou motorizací bude verze Long Range AWD, která do pohonu přidává přední elektromotor o 70 kW a třetí nejsilnější varianta Performance je vybavena pohonem všech kol se dvěma elektromotory o stejném výkonu 160 kW. Hyundai uvádí, že Performance zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy, Long Range AWD za 6,7 sekundy a Long Range za 9,4 sekundy.

Technickým základem všech modelů je moderní elektrická platforma E-GMP s 800voltovou architekturou, díky níž se ioniq 9 nabije z 10 na 80 procent za pouhých 24 minut, při připojení k rychlé stejnosměrné nabíječce s výkonem 350 kW. Standardem je i funkce V2L (Vehicle-2-Load) pro napájení externích zařízení.

Nový Hyundai Ioniq 9 se začne prodávat v první polovině příštího roku 2025, ale nejprve bude dostupný v domácí Jižní Koreji a Spojených státech amerických. Až následně se objeví i v Evropě a na dalších světových trzích.

Video placeholder
Hyundai Ioniq 9: Oficiální video • Hyundai