Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Hyundai Veloster je tady. Sportovní verze N nabízí 202 kW

David Bureš David Bureš 15. 1. 2018
127
32
Zobrazit náhledy (127)
Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster Hyundai Veloster N Hyundai Veloster N Hyundai Veloster N Hyundai Veloster N Hyundai Veloster N Hyundai Veloster N Hyundai Veloster N Hyundai Veloster N Hyundai Veloster N Hyundai Veloster N Hyundai Veloster N Hyundai Veloster N Hyundai Veloster N Hyundai Veloster N Hyundai Veloster N Hyundai Veloster N Hyundai Veloster N Hyundai Veloster N Hyundai Veloster N Hyundai Veloster N Hyundai Veloster N Hyundai Veloster N Hyundai Veloster N Hyundai Veloster N Hyundai Veloster N Hyundai Veloster N Hyundai Veloster N Hyundai Veloster N Hyundai Veloster N Hyundai Veloster N Hyundai Veloster N Hyundai Veloster N Hyundai Veloster N Hyundai Veloster N Hyundai Veloster N Hyundai Veloster N Hyundai Veloster N Hyundai Veloster N Hyundai Veloster N Hyundai Veloster N Hyundai Veloster N Hyundai Veloster N Hyundai Veloster N Hyundai Veloster N Hyundai Veloster N Hyundai Veloster N Hyundai Veloster N Hyundai Veloster N Hyundai Veloster N Hyundai Veloster N Hyundai Veloster N
Nabídka motorů nového sportovně střiženého hatchbacku čítá přeplňovanou šestnáctistovku a dvoulitr. Vrcholem je jednotka z i30 N.

Letošní ročník detroitského autosalonu je v plném proudu a jednotlivé automobilky představují své novinky. Hyundai už dopředu lákalo na druhou generaci sportovně střiženého hatchbacku Veloster, který se dnes oficiálně odhalil světu. Vypadá hodně zajímavě!

Jestliže předchůdce vypadal poněkud neforemně, novinka vypadá k světu, přídi dominuje dravě působící šestiúhelníková maska chladiče, zvláštní záď s maličkým zadním okénkem využívá do boků protažená koncová světla. Atypická koncepce s dvěma dveřmi jen na jedné straně karoserie zůstala zachována, přesně tak, jak naznačovaly poslední teasery před premiérou.

Nabídka motorů v tuto chvíli čítá tři jednotky. Základem je zážehový dvoulitr využívající Atkinsonův cyklus se 108 kW a 178 N.m. Nad ním stojí verze Veloster Turbo s přeplňovanou šestnáctistovkou o výkonu 148 kW a točivém momentu 264 N.m, kterou je možné kombinovat s šestistupňovým manuálem nebo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou vlastního vývoje.

Vrcholná varianta se jmenuje Veloster N. Druhý zástupce nové sportovní divize Hyundaie používá stejný agregát jako již odhalený hatchback i30 N, což znamená přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 202 kW a točivém momentu 353 N.m, který je kombinovaný s manuálním šestikvaltem. Taková síla auto dokáže na 96 km/h katapultovat za 6,1 sekundy.

360p720p1080p

Podobně jako i30 N i Veloster N byl patřičně upraven, vždyť se jedná o vcelku ostré zboží. Má optimalizovanou geometrii nebo příplatkový elektronický samosvorný diferenciál, aby si podvozek poradil s takovou sílou pod kapotou, přece jen se jedná „jen“ o předokolku. Zadní víceprvková náprava byla zesílena, nechybí tu ani možnost přikoupit si větší kotoučové brzdy. Z pneumatik jsou na výběr Michelin Pilot SuperSport nebo Pirelli P-Zero. Podvozek je standardně adaptivní s různými módy nastavení.

Hyundai Veloster N se samozřejmě liší také svým vzhledem, který je dále přiostřen. Autu tudíž nechybí nové nárazníky, přítlačný spoiler na zádi nebo třeba difusor s výraznými koncovkami výfuku. Ty přitom nejsou uprostřed jako u verze Turbo, ale hezky na obou stranách zádě. Karoserii je pak možné lakovat jen jedním ze čtyř nabízených odstínů, černé Ultra, bílé Chalk, červené Racing a světlounce modré Performance, vyhrazené vozům divize N. Uvnitř jsou zase sportovní sedadla, speciální volant nebo hlavice řadicí páky.

Ani na premiéře v Detroitu však automobilka neoznámila, zda se Velosteru dočkáme i na evropských trzích. Předchůdce na starém kontinentu vydržel jen krátce, oficiálně kvůli zájmu amerických klientů a nedostatku kusů pro Evropu, svoji roli ale nepochybně hrál i malý zájem místních zákazníků. Konkrétně v USA se novinka začne prodávat v druhém čtvrtletí roku, Veloster N bude následovat až na konci roku. Do Ameriky se bude vůz dovážet z Koreje, kde se bude od března vyrábět v tamější továrně Ulsan.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Veloster
berka
| 19. 8. 2018
První generace Velosteru se mi nijak nelíbila, dokonce bych řekl, že to bylo úplně zbytečné auto. Designově celkem nepovedené, technicky rozhodně ne na takové úrovni aby se to dalo označit za sportovní auto.
Druhá generace je technicky někde jinde, asi s ním bude zábava, ale opět nechápu kam patří. Vypadá jako ošklivý hatchback a nebo hodně nepovedené coupe, které vlastně ani tvar coupe nemá. Pokud by vzniklo pravé coupe s nízkou střechou, asi by to vypadalo lépe.
Ještě bych rád věděl, za kolik se bude Veloster N prodávat ve státech, kde se dá za pár peněz koupit Camaro, Mustang, atd., a za kolik to samé auto bude popřípadě v Evropě. Nevěřím že ta cena bude podobná, přitom se musí dovážet ze stejného místa.
hnus..
Sajbr
| 25. 3. 2018
Aneb jak hnusně skřížit focus a singlframe audi, to už je hezčí Kia ikdyž tam se asi nechali inspirovat ledvinkami od BMW, ale i tak Kia Stinger je krasavec toto je hnus
Avatar - white label
hnus
white label
| 17. 1. 2018
Tak to každopádně..., teda pokud jsou ty polepy v barvách Orionu (rozinková DELI), sorryjako. :yes: ;-)
Veloster
718
| 17. 1. 2018
limuzinka.... >:D
Veloster
fOE
| 17. 1. 2018
Pobavilo to "sportovo", pobavilo to "limuzina". >:-[]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku