Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový italský hypersport Estrema Fulminea slibuje hybridní baterie a 2000 koní

Ondřej Mára
Diskuze (8)

V italské Modeně se rodí další výrobce elektrických hypersportů, jehož první model má nabídnout extrémní výkon a unikátní baterie

Nová automobilka, sídlící v italské Modeně, nese jméno Automobili Estrema a za jejím vznikem stojí jistý Gianfranco Pizzuto. Na první pohled možná nepříliš známé jméno, tento muž byl však jedním z akcionářů a distributorů společnosti Fisker na evropském trhu.

Prvním vozem automobilky by se pak měl stát elektrický hypersport Fulminea, jehož oficiální představení by mělo proběhnout 13. května v turínském muzeu automobilů. Již nyní však víme o novém modelu pár zajímavostí, díky kterým by měl vynikat nad konkurencí.

Vůbec nejdůležitější inovací by přitom měly být použité baterie. Estrema totiž tvrdí, že Fulminea bude prvním silničním hypersportem s hybridní baterií, která kombinuje články s pevným elektrolytem a tzv. ultrakapacitory, respektive ultra-kondenzátory.

Hybridní baterie ovšem nejsou zkombinované doslova – každý typ článků je uložen ve vlastním karbonovém boxu. Kompaktnější ultrakapacitory by měly být umístěny u přední nápravy, zatímco Li-ion baterie s pevným elektrolytem by měly být umístěny za předními sedadly a před zadní nápravou. Baterie s pevným elektrolytem by měla dodat společnost Avesta Battery Energy Engineering.

Výsledná kapacita této hybridní baterie by se měla pohybovat okolo 100 kWh, což není na první pohled špatné. Mnohem zajímavější je však její energetická hustota. Estrema Fulminea by totiž měla nabídnout až 450 Wh/kg, zatímco například Tesla Model 3 se svými články 2170 nabízí „jen“ 260 Wh/kg.

Estrema tak odhaduje, že z celkové hmotnosti vozu 1.507 kilogramů by mohly baterie vážit necelých 300 kilogramů. Při kapacitě 100 kWh je to velice působivá hodnota.

Energie z hybridní baterie by měla směřovat k rovnou čtyřem elektromotorům, jejichž kombinovaný výkon by se měl pohybovat na úrovni cca 2040 koní. Akceleraci z 0 na 320 km/h by měl vůz zvládat za necelých 10 sekund a dojezd by se měl pohybovat okolo 520 km dle WLTP.

Na první pohled to jsou fantastické parametry, o podobných vizionářských a revolučních strojích jsme ale v minulosti slyšeli již několikrát. Společnost Automobili Estrema však věří, že první stroje bude schopná zákazníkům dodat během druhé poloviny roku 2023.

Ondřej Mára
Diskuze (8)

Doporučujeme

Avatar - Jerry.Gunman
9. 5. 2021 19:56
Re: Aaaaa
JJ, "vlk taky sliboval" :D :D

Člověk tu čeká, kdy se zdejší orální elektrofilové konečně přesunoiu z kategorie "blbě o tom tlachám" do kategorie "tož už jusem si to koupil"
Ale přesto, že tu snad nemine den bez electro-positive článku, zdejší partička orálních elektrofilů zůstává stále plonková, stále jen ve fázi platonické lásky :D
9. 5. 2021 13:26
Re: Aaaaa
Italskej kram. Koenigsegg, to je neco.
8. 5. 2021 23:43
Re: Aaaaa
Zas??? Vazne realita nula?

Co Tesla Roadster, ta nebude? Ano zpozdeni ma, ale "realita nula" u temer dokonceneho vyvoje - to je fakt mimo...
A co Rimac?
Opet tva vira a presvedceni nechavaji realitu nekde v mlze...

Rimac - prijde ti to video nerealne?
https://youtu.be/QXe4X3rYIPw

Tesla Roadster pristi rok:
https://www.motortrend.com/…on-musk-twitter/

Uz jsi se ztrapnil posledne s narocnosti vyroby EV.
Tak proc v tech hloupych prispevcich neustale pokracujes?
https://www.auto.cz/diskuse/80333/1#…

PS Jeste jedna nerealna vec pro tebe:
https://youtu.be/1CcxnlXca3w
8. 5. 2021 22:49
Re: Úžasná EV - zase novinka, působivé baterky 450 Wh/kg
Batérie Cuberg 405 Wh/kg sa komerčne používajú. Žiadne sci-fi, je to už dokonca minulosť.
Prešli aj testom NASA.
8. 5. 2021 19:28
Re: Úžasná EV - zase novinka, působivé baterky 450 Wh/kg
To je co?
To je sila co vsetko dokaze zniest papier a to co je na nom napisane :D
A realita dnesnych dni?
Milujem tieto reci co vsetko bude,len mam obavu,ze mi uz vtedy nebudeme :-!