Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tohle auto je rychlejší než Bugatti Chiron. Připravují ho v Chorvatsku

David Bureš
Diskuze (20)

Chorvatská firma Rimac pomalu dokončuje sériové provedení hyperauta C_Two. A tak se její zakladatel pochlubil, v jaké fázi se nyní vývoj nachází.

Rimac ve velkém stylu vtrhnul do světa supersportů. Rimac Concept One poprvé prezentovaný v roce 2011 nadchnul svým silným elektrickým pohonem a zároveň se nechvalně proslavil nehodou v pořadu The Grand Tour, s Richardem Hammondem za volantem. Nyní se ve Svete Nedelji pracuje na nástupci, Rimacu C_Two, které se už blíží dokončení.

Zakladatel firmy Mate Rimac se pochlubil, že firma už blíží k finálnímu výkonu. Aktuálně pracuje na dokončení pěti předprodukčních automobilů, než začne stavět zákaznická auta, na něž dojde už během následujících měsíců. Aktuálně jsou hotové dva exempláře, další bude následovat již brzy.

Rimac tak už chystá prezentaci vozu pro vybrané novináře, kteří se s ním budou moci již brzy projet. Zatím však schopnosti auta ukazuje sám Mate Rimac ve zveřejněném videu. V něm se v rámci testování vozu zaměřil na akceleraci.

Připravovaný Rimac C_Two (sériové auto nicméně dostane jiné jméno) bude mít ambici být tím nejrychleji akcelerujícím sériovým automobilem na světě. A podle všeho to snadno dokáže, protože v rámci testování prototyp C-Two zvládl překonat čtvrtmíli za pouhých 8,95 sekundy. Tehdy rychleji než Bugatti Chiron, který tuto disciplínu zvládá za 9,4 sekundy.

Matt Rimac přitom přiznává, že podmínky při zkoušce nebyly ideální. Povrch nepoužívaného letiště poblíž továrny není zrovna hladký a čistý, navíc firma nadále ladí launch control a ani finální točivý moment zatím není k dispozici. A tak se finální hodnota takového sprintu ještě určitě změní. Navíc při zkoušce vůz obouval „obyčejné“ silniční pneumatiky, Michelin Pilot Sport 4 S a ne nějaké závodní.

I tak jsou však schopnosti vozu neskutečné. Srovnání s Porsche Taycan Turbo S je pak zajímavé v tom, že Rimac ještě musí zapracovat na doladění launch controlu. Ve vyšší rychlosti totiž Rimac elektrickému gran turismu ze Zuffenhausenu snadno ujede, samotný odpich je však u Porsche rychlejší. Ostatně sám Matt RImac uznává, že dosažená akcelerace z 0-60 mph (96 km/h) za 2,33 sekundy je pomalá. Cílem je se dostat pod dvousekundovou hranici.

Rimac se pak ve videu pochlubil i několika funkcemi vozu. Nastavení pohonu všech kol bude možné upravit v několika režimech, k dispozici bude třeba „drift mode“ s pohonem jen zadních kol. Zajímavá je i telemetrie, díky níž bude možné v telefonu nebo počítači sledovat různá data o jízdě.

Rimac C:Two se světu poprvé ukázal na ženevském autosalonu v roce 2018, kde avizoval techniku se čtyřmi elektromotory o celkovém výkonu 1.408 kW a točivém momentu 2.300 N.m. Příprava výroby se nicméně i vlivem pandemie koronaviru pozdržela, první vozy k zákazníkům podle dřívějších plánů měly dorazit už loni, nakonec se však první zákazníci dočkají až za několik měsíců. Plánovaná produkce počítá se 150 postavenými kousky.

David Bureš
Diskuze (20)

Doporučujeme

Avatar - speedfred
29. 4. 2021 06:01
Re: Fossil fuel game over
Až skončíš s fosílnymi autami daj vedieť, zatiaľ si tu trochu na smiech.
28. 4. 2021 23:50
Re: Fossil fuel game over
Zato s Bugatti Chiron každej jezdí 24h LeMans...
:D :D :D

Ještě jsi mohl napsat, že Octavia má větší kufr...
28. 4. 2021 18:14
Je opravdu směšné...
... jak se stavitelé a výrobci zkratowozů pořád zaklínají jejich úžasnou akcelerací z místa. Zato o jejich obludné hmotnosti, směšné výdrži při ostré jízdě, rychlosti opotřebení pneumatik a podobných "maličkostech" se většinou nezmiňují. Proč asi? :-[]
28. 4. 2021 18:08
Re: Rimac - obdivuhodny pocin
Možná je to Pat a Mat! :-[]
Avatar - Ham.
28. 4. 2021 17:50
Re: Fossil fuel game over
Jasně, tak až to EV zvládne, tak dej vědět.