Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Jaguar XJ – informace a fotogalerie

Michal Razim
Diskuze (28)
Tradiční britský výrobce Jaguar právě odtajnil první fotografie nové generace svého špičkového modelu XJ.

Tradiční britský výrobce Jaguar právě odtajnil první fotografie nové generace svého špičkového modelu XJ.

Luxusní limuzína je tvarována velmi konzervativně a je dokonce tak podobná svému předchůdci, že může snadno dojít k záměně. Tak konzervativní styling dostal vůz záměrně, neboť usedlí starší zákazníci, kteří tvoří většinu kupců, dali Jaguaru jasně najevo, že nechtějí příliš mnoho změn.

Nová limuzína tak již tradičně vychází z nesmrtelného tvaru prvního XJ z roku 1968. Automobil je ovšem delší, širší a vyšší než stávající model, z čehož budou výrazně profitovat cestující. V interiéru by mělo být údajně mnohem více místa než doposud. Nové XJ je bezesporu nádherným elegantním automobilem, který představuje plnohodnotnou alternativu k těžkopádné „kosmické“ řadě 7 od BMW a k poněkud „okoukanému“ Mercedesu řady S.

Pod konzervativním hávem se ovšem skrývá špičková technologie. Skelet vozu, karosérie i nápravy jsou kompletně vyrobeny z hliníkových slitin. Jednotlivé díly jsou tlakově odlévány a následně snýtovány a slepeny k sobě. Karosérie má o 60 % větší torzní tuhost než starý model. Rámy sedadel a přístrojové desky jsou magnéziové. Výsledkem tak náročného technologického postupu je, že celý vůz je velmi lehký – XJ s motorem 4.2 V8 je až o 250 kg lehčí než BMW 745i. Automobil tak váží kolem 1700 kg, což tento vůz pasuje na nejlehčí limuzínu nejvyšší třídy, neboť tento Jaguar je dokonce lehčí než nové Audi A8!

Vůz standardně vybavený ABS, BAS a DSC má vzduchové odpružení s měnitelnou světlou výškou a elektronicky řízené tlumiče CATS (Computer Active Technology Suspension).

Základní pohonnou jednotkou je známý 3.0 V6 se 174kW (238 k). Nabídka pokračuje úplně novým 3.5 V8 s výkonem 191 kW (262 k) a dále známými 4.2 V8 (219 kW, 300k) a 4.2 V8 s kompresorem a výkonem 292kW (400 k) pro sportovní XJR. V průběhu několika málo let se poprvé pod kapotou Jaguaru nejvyšší třídy objeví dieselový motor (půjde o přeplňovaný šestiválec), který Ford v současné době vyvíjí ve spolupráci s Peugeotem. V budoucnu se též počítá s instalací masivního V12, který je již vyvíjen a který se také objeví v Range Roveru. Všechny motory pohánějí zadní kola přes šestistupňovou automatiku.

Interiér je variací na staré známé téma. Luxusní kožené čalounění a množství dřeva jsou již tradicí. Novinkou je dotykový displej navigačního systému. Multifunkční volant bohužel nemá nový design, neboť byl beze změn přejat ze současného S-Typu. Řidič nebude mít k dispozici tolik špičkové výbavy jako v Mercedesu třídy S či BMW řady 7, ale ani tak nebude strádat. XJ bude moci být vybaveno hlasovým ovládáním řady funkcí, tempomatem s radarem (Active Cruise Control), elektronickou parkovací brzdou, televizním přijímačem či DVD přehrávačem. XJ také konečně dostane xenonové světlomety.

Michal Razim
Diskuze (28)