Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Premiéra Land Roveru Defender za rohem. Co o něm všechno víme?

David Bureš
Diskuze (1)

Nový Land Rover Defender se zřejmě představí na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Ještě před tím odhalil informace o své technice.

Land Rover Defender je jednou z nejvíce očekávaných automobilových novinek letošního roku. Na nástupce slavného offroadu se čeká už od chvíle, kdy na začátku roku 2016 byla ukončena výroba původního Defenderu. Novinka se však postupně odsouvala, dlouho se hovořilo o tom, že jej uvidíme již v roce 2018, nakonec si ale musíme počkat až do letošního podzimu.

Ještě před premiérou, očekávanou na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, však už máme dobrou představu o tom, co od nového Defenderu očekávat. Něco na veřejnost uniklo omylem (vzhled díky obrázku z multimediálního systému nebo díky stavebnici Lego), jiné detaily uvolnila sama automobilka. Co už všechno o novém Defíku víme?

Konstrukce z Range Roveru

Předně víme, že už to nebude ten typický offroad s prostorovým rámem a tuhými nápravami jako slavný předchůdce. Místo bytelného rámu bude základem hliníková konstrukce D7U, známá i z jiných velkých modelů značky (Discovery, Range Rover Sport a Range Rover). Oproti nim však došlo k zesílení zavěšení (včetně ramen, kloubů a pouzder), změně odpružení nebo zvýšení světlé výšky, která je ze všech Land Roverů nejvyšší. K dispozici každopádně bude i příplatkové vzduchové odpružení.

„Platforma prošla výrazným přepracováním návrhu a konstrukce, je to ale monokok. Je relativně lehká a velmi lehká, což jsou atributy, které potřebujeme,“ říká Andy Deeks, vedoucí produktového inženýrského týmu pro životnost a spolehlivost. Zdůrazňuje přitom, že žádný jiný Land Rover nebyl vyvíjen s takovým důrazem na spolehlivost a schopnosti v terénu.

Nejschopnější Land Rover

Prototypy tak během testování dohromady najely přes 1,2 milionu kilometrů, když musely překonávat náročný terén, snášet teploty v rozsahu – 40 °C až + 48 °C a šplhat se až do výšky okolo 4.000 metrů nad mořem. Na domovské testovací dráze Eastnor dokonce automobilka upravovala testovací trať, aby schopnosti vozu otestovala opravdu pečlivě.

Land Rover tvrdí, že nový Defender bude ten nejschopnější automobil v jeho historii. Tam, kde předchůdci pomáhala poctivá mechanika, vsadí novinka na nejpokrokovější asistenční systémy. Třeba kontrola trakce byla vyvíjena tak, aby plně využila schopností nabízených terénních pneumatik.

Video se připravuje ...

Různé verze

Stejně jako předchůdce bude i nový Defender dostupný v různých karosářských variantách. Automobilka potvrdila příchod dvou délkových provedení, 90 a 110, které však už neodkážou na rozvor v palcích jako kdysi.

Nejprve dorazí delší verze s rozvorem 3.022 mm, následovat bude kratší varianta s 2.587 mm mezi nápravami, která díky lepším přejezdovým úhlům a lepší manévrovatelnosti bude v terénu schopnější. Uniklé interní materiály pak dokazují i přípravy třetího modelu 130, který nabídne prodlouženou zadní část pro více prostoru pro pasažéry nebo zavazadla. Takový Defender údajně uveze až osm osob.

Podobně jako u Mercedesu G mají být k dispozici různé varianty cílící na odlišnou klientelu. Jednoduché pracovní varianty pro tradiční klientelu doplní luxusní provedení lákající nové zákazníky. O výrobu se přitom postará slovenská továrna Land Roveru v Nitře, což je poněkud překvapení. Očekávalo se, že takovou legendu si britské odbory budou chtít udržet doma. Nižší náklady na pracovní sílu a hrozba brexitu ale rozhodly pro výrobu u našich slovenských sousedů.

Co se týče motorů, tak z interních materiálů vyplývá nabídnutí šesti jednotek, tří zážehových a tří vznětových. Všechny mají být spárovány s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol. Zda bude k dispozici redukce, v tuto chvíli není jasné, předpokládá se využití krátké jedničky v osmikvaltu, která by redukci zastoupila. Land Rover totiž vyvíjí nový automat pro použití v terénních vozech, který dokonce bude mít dvě zpátečky. Bylo by logické, kdyby tato technika debutovala právě v Defenderu.

Benzínové agregáty mají mít značení (od nejslabšího) P300, P400 a P400e, což bude plug-in hybrid. Turbodiesely by měly dostat značení D200, D240 a D300. Očekává se, že se bude jednat o mildyhybridy s 48V palubní sítí.

Jiný než originál

Příchod nového Defenderu se opozdil i kvůli tomu, že automobilka pořádně nevěděla, jak takovou legendu nahradit a zda vůbec ji nahradit. Vždyť někdejší vizi nástupce, koncept DC100 z roku 2011, klientela odmítla a tehdejší projekt musel výrobce zrušit. Ostatně i inženýři váhali, zda je skutečně dobrý nápad stavět nový Defender. Navíc přiznávají, že novinka bude přece jen jiná než rustikální originál.

„Určitě to není auto stejně jednoduché jako originál, má vlastní charakter. Ale je odolné a schopné tak, aby si zasloužilo tohle jméno,“ říká Andy Deeks a zdůrazňuje, že starý Defender byl schopný hlavně kvůli tomu, že nebyl nijak zvlášť pohodlný. A v tomhle novinka má být mnohem lepší.

David Bureš
Diskuze (1)

Doporučujeme

7. 8. 2019 16:07
K motorům...
...vyjma již známých R4 Ingenium D/B přibude nový R6 benzín a to i v hybridní verzi. Neznámou je D300, kdy se ještě neví, zda bude obstarožní V6 nebo R6 koupená od BMW.