Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Land Rover Defender se konečně ukáže v roce 2018. Nevyhne se elektřině...

David Bureš
Diskuze (4)
S blížícím se příchodem nástupce Defenderu o něm víme více a více informací. Aby oslovil co nejvíce zákazníků, jeho nabídka bude hodně široká.

O příchodu nástupce Land Roveru Defender se mluví vlastně už od ukončení výroby toho dosavadního, k čemuž došlo na začátku roku 2016. Už od prezentace konceptu DC100 v roce 2011 je o nové generaci terénního vozidla spíše ticho. Teď už ale konečně víme, kdy novinka dorazí. Nový Defender se světu představí během roku 2018.

Očekávaný nástupce legendárního offroadu bude prezentován při příležitosti oslavy 70 let od založení automobilky Land Rover, která je plánována na druhou polovinu roku 2018. Prodej Defenderu pak po celém světě začne na začátku roku 2019.

Automobil se oproti předchůdci v lecčems změní, zachováno bude vlastně jen jméno. Dokonce i vzhled se promění. Defender se bude muset přizpůsobit dnešní době a dnešním normám, ať už bezpečnostním nebo emisním.

I z toho důvodu se Defender dočká elektrické varianty, která doplní ty s konvenčním spalovacím motorem a hybridním pohonem. Normy jsou normy, navíc souvisí s plány Land Roveru elektrifikovat během následujících let svoje kompletní portfolio. U terénního vozu přitom elektrická varianta ve finále dává smysl, díky tichému pohonu s nulovými lokálními emisemi se hodí pro pohyb v dolech nebo třeba na safari.

Elektrické a hybridní varianty jsou přitom důkazy toho, že nabídka nového Defenderu bude výrazně širší než u předchůdce. K dispozici budou různé karoserie s různými rozvory (třeba včetně pick-upu), vedle pracovních verzí budou nabídnuty i luxusní, čímž se Land Rover Defender přiblíží dnešnímu Mercedes-Benzu G.

Cílem je prý prodávat 100.000 kusů ročně, aby se výroba vyplatila. To by bylo pětkrát více než nejlepší výsledek Defenderu, jehož prodeje ovlivňovala hodně spartánská koncepce nebo fakt, že se dlouhá léta neprodával v USA. Kvůli bezpečnostním předpisům...

Základem automobilu pak má být hliníková platforma sdílená s dnešním Land Roverem Discovery, která bude znamenat konec žebřinového rámu, používaného předchůdcem. Oproti němu se dokonce zásadně odliší i vzhledem, šéfdesignér Land Roveru Gerry McGovern prohlašuje, že retro je jen nedostatek nápadů, a tak máme čekat hodně jiné auto než známý Defender nebo snad koncept DC100, který veřejnost nepřijala s nadšením. Není tak divu, že podle McGoverna bude design vozu polarizovat veřejnost.

David Bureš
Diskuze (4)
24. 12. 2017 16:58
Všechno špatně
Tak pokud nový Defík nepřinese retro designové prvky a nezachová pořádný podvozkový rám, tak už se LR ani nemusí namáhat. Proč proboha nezvolili podobnou cestu, jako třeba Mercedes s novým Géčkem či Suzuki s novým Jimny?!! Vždyť v porfoliu LR je snad superkomfortních off-roadů se složitou technikou a velmi vysokou cenou dost, ne?!! 8-s 8-s 8-s
24. 12. 2017 14:59
Design
Uprimne, ja doufam, ze design zustane vice-mene stejny, jako doted. Retro je v soucasnosti obecne "in" a auta jako Mercedes G nebo Porsche 911 dokazuji, ze existuje dostatecne velka skupina zakazniku, ktere vubec nevadi, kdyz auto vypada i po nekolik generaci vice-mene stejne.
24. 12. 2017 14:05
Re: nádej?
....a komfortní jako Rolls, obratný a agilní jako Caterham. To by sice bylo moc hezké, ale sám tušíš, že to neklouzne. ;-) Takže nádej ? Žádná.

V terénu se bude bude horko těžko doškrabávat na svého otce a Suzuki si za jeho cenu koupíš možná i dvě. ;-\ :-! Ale zase na oplátku si bude měřit tlak v pneumatikách a když s ním porazíš chodce, tak do rakve ho budou ukládat v celku a ne ve třech kusech. :-)
Avatar - Zappa
24. 12. 2017 13:34
nádej?
tak ja len dúfam, že je nejaká nádej že to bude este tradičné terenne auto ako aj novy Mercedes G a dostupny lahky model od Suzuki