Nový Land Rover Defender má být modernější, ale stále schopný v terénu
Land Rover v rámci významného rozšíření modelové nabídky pracuje i na nástupci slavného offroadu Defender. Automobilka plánuje, že vůz vedle skvělých schopností v terénu nabídne také styl.
Šéf designu britského výrobce Gerry McGovern by byl rád, aby budoucí Defender vylepšil image Land Roveru podobně, jako se to povedlo modelu Evoque v případě luxusní divize Range Rover. Evoque je prodejním trhákem, jeho tvary se inspirovala i nová generace Range Roveru.
Podobu nového Defenderu naznačily loňské studie DC100 a DC100 Sport. Ty veřejnost přijala velice kladně, McGovern britskému magazínu Autocar sdělil, že se líbí 90 % lidí z 250.000 oslovených.
Pozitivní reakce veřejnosti však znamená, že se hovoří o sériové výrobě uzavřeného DC100, který by tak rozšířil nabídku značky. To otevřený DC100 Sport patrně zůstane jen konceptem.
Z tohoto důvodu je možné, že budoucí Defender se od DC100 bude v lecčems lišit. McGovern přiznává, že už vznikly další koncepty nové generace slavného offroadu. Ty však zatím nebyly nikde veřejně vystaveny.
McGovern slibuje, že styl u nového Defenderu nepřeváží nad funkčností. Podle šéfdesignéra Land Roveru bude muset být budoucí Defender žádoucí pro novou generaci zákazníků, zároveň ale musí mít esenci tohoto auta. „Stále můžeme zachytit podstatu minulosti, ale moderním způsobem,“ tvrdí McGovern.
Podobu nového Defenderu ovlivní také různé bezpečnostní normy. I proto se tvary budoucího offroadu budou od předchůdce v mnohém lišit, aby bylo možné vůz legálně používat v silničním provozu.
Automobilka Land Rover chce do roku 2020 prodávat 600.000 aut ročně. S růstem prodejů pomůže expanze nabídky, do konce této dekády chce automobilka nabízet 16 různých modelů.