Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Mercedes-Benz C dostane dravější styl a pět karoserií

David Bureš
Diskuze (29)
Příští generace stuttgartské třídy C dorazí minimálně ve čtyřech karosářských verzích, dostupná bude jako sedan, kombi, kupé a kabriolet, spekuluje se i o liftbacku.

O nové generaci Mercedes-Benzu C (s interním označením W205) se hovoří již více než rok. Vývoj auta spěje ke konci, na trhu se nové céčko objeví během příštího roku. Premiéra se zřejmě odehraje v lednu v Detroitu, prodej by mohl začít v průběhu léta.

Postupné odhazování kamufláže dokazuje, že třída C naváže svými tvary na posední modely značky. Inspiruje se hlavně u hatchbacku třídy A a vlajkové lodi třídy S. Představitelé Mercedesu již dříve přiznali, že auto bude více lákat mladší zákazníky, přiveze tak dravější tvary než aktuální generace.

Sedan, kombi a kupé doplní dvě nové verze. První z nich bude kabriolet, který se stane nástupcem dřívějšího CLK, jež se přestalo vyrábět v roce 2009. S debutem kabria se počítá pro rok 2015. Německý Auto Bild referuje také o liftbacku. Tato varianta, zatím nazývaná C SportCoupé, bude zacílená na BMW 3 GT a Audi A5 Sportback.

Základem auta bude platforma MRA (Mercedes Rear Wheel Architecture), standardem bude pohon zadních kol, v nabídce samozřejmě bude i systém pohonu všech kol 4Matic.

Automobil ve srovnání s předchůdcem povyroste, sedan a kombi mají mít rozvor dlouhý 2.820 milimetrů, což je proti dnešku nárůst o výrazných šest centimetrů. Karoserie příští C-Klasse bude lehčí než dnes, ale zároveň pevnější.

Nabídka motorů bude čítat podélně uložené čtyřválce a šestiválce. Motory pro americké modely budou vyráběny v americké továrně Nissanu, v rámci spolupráce mezi koncernem Daimler a aliancí Renault-Nissan. Již nyní Renault dodává turbodiesely pro kompaktní Mercedesy.

Vrcholná varianta C 63 AMG, která bude dostupná zřejmě pro všechny karosářské verze, dostane přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec, v nabídce se objeví i provedení s pohonem všech kol. Hlavním konkurentem auta bude BMW M3/M4, které bude mít kapotou přeplňovaný šestiválec.

Mnohé systémy budou převzaty z loni modernizované třídy E. V nabídce se například objeví systém sledující dopravu před autem s funkcí automatického zabrzdění v případě hrozící srážky.

David Bureš
Diskuze (29)
17. 10. 2013 07:25
Re: Dacia s hviezdou
Přesně tak. S otevřeným diferenciálem, který auta tohoto ražení mají, je 202 kW opravdu přespříliš. Navíc u příčné zástavby takto těžkého motoru, tudíž i s převodovkou pro příčnou zástavbu je až hodně moc hmoty na předku, jízdně by to opravdu žádná paráda nebyla. Ty přemotorované předokolky, které jsi vypsal, mají všechny do jedné (i když Alfou si nejsem zcela jist, nic o ní nevím) diferenciál se sníženou účinností (neboli zvýšenou svorností), některé dokonce dif sportovní s možnosti vektorování hnacích momentů. O konstrukci přední nápravy ani nemluvě.
16. 10. 2013 22:27
no to je hnus
to snad MB koupilo v MB plnej sklad prednich svetel
[odkaz]
16. 10. 2013 21:47
Re: Dacia s hviezdou
Fungovat by to nemohlo proč ? Kvůli tolika výkonu na předek ?? Peugeot 605 , 407 , Citroen C5 s V6HDI 177kw Laguna V6dcI 173kw ... a to nemluvím o přemotorovanejch předokolkách o třídu níž Astra OPC , Focus RS , Scirocco R , Alfa 147/156 GTA ...Pamatuju dobu kdy Renault uvedl R 5 Alpine 69kw a psalo se že už je to na hraně a že předokolky NIKDY nebudou mít víc jak 100 koní protože to je limit koncepce .
Avatar - Ja Prvni 123
16. 10. 2013 21:02
Re: Hmmm...
to jsou kecy novinářů.. myslí si, že to tak má být - lidi to chtějí slyšet.
A možná chtějí!
Ale v praxi je to ptákovina... možná má dravější chromovanou lištu...
:-)
Avatar - Ja Prvni 123
16. 10. 2013 20:40
Re: rendlíkovské geny
píšu to o něco výš: geny tam jsou... ale popravdě mě to neuráží.
Není to horší než Ford / PSA v Jaguaru.. taková už je doba!
Pokud bude i jiná volba, tak je to v pořádku... a já bych Céčko s 1.6 klidně mohl.. pokud bude mít poctivej automat - a ne šílenou dvouspojku.
;-)