Nový Mercedes-Benz C dostane dravější styl a pět karoserií
O nové generaci Mercedes-Benzu C (s interním označením W205) se hovoří již více než rok. Vývoj auta spěje ke konci, na trhu se nové céčko objeví během příštího roku. Premiéra se zřejmě odehraje v lednu v Detroitu, prodej by mohl začít v průběhu léta.
Postupné odhazování kamufláže dokazuje, že třída C naváže svými tvary na posední modely značky. Inspiruje se hlavně u hatchbacku třídy A a vlajkové lodi třídy S. Představitelé Mercedesu již dříve přiznali, že auto bude více lákat mladší zákazníky, přiveze tak dravější tvary než aktuální generace.
Sedan, kombi a kupé doplní dvě nové verze. První z nich bude kabriolet, který se stane nástupcem dřívějšího CLK, jež se přestalo vyrábět v roce 2009. S debutem kabria se počítá pro rok 2015. Německý Auto Bild referuje také o liftbacku. Tato varianta, zatím nazývaná C SportCoupé, bude zacílená na BMW 3 GT a Audi A5 Sportback.
Základem auta bude platforma MRA (Mercedes Rear Wheel Architecture), standardem bude pohon zadních kol, v nabídce samozřejmě bude i systém pohonu všech kol 4Matic.
Automobil ve srovnání s předchůdcem povyroste, sedan a kombi mají mít rozvor dlouhý 2.820 milimetrů, což je proti dnešku nárůst o výrazných šest centimetrů. Karoserie příští C-Klasse bude lehčí než dnes, ale zároveň pevnější.
Nabídka motorů bude čítat podélně uložené čtyřválce a šestiválce. Motory pro americké modely budou vyráběny v americké továrně Nissanu, v rámci spolupráce mezi koncernem Daimler a aliancí Renault-Nissan. Již nyní Renault dodává turbodiesely pro kompaktní Mercedesy.
Vrcholná varianta C 63 AMG, která bude dostupná zřejmě pro všechny karosářské verze, dostane přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec, v nabídce se objeví i provedení s pohonem všech kol. Hlavním konkurentem auta bude BMW M3/M4, které bude mít kapotou přeplňovaný šestiválec.
Mnohé systémy budou převzaty z loni modernizované třídy E. V nabídce se například objeví systém sledující dopravu před autem s funkcí automatického zabrzdění v případě hrozící srážky.